Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler som sier noe om eieren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

BMW dreier seg mer om balanserte kjøreegenskaper enn noe annet.

 

Hver gang jeg møter på BMW-hatere, prøver jeg å tenke på at de fleste andre kjører rundt i sjelløse og kjedelige blikkbokser, bygd for å selvdestruere etter fem års forglemmelig kjøreopplevelse, skrudd sammen til lavest tenkelig pris for kjøpere som verken vet eller bryr seg om hva de putrer rundt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BMW dreier seg mer om balanserte kjøreegenskaper enn noe annet.

 

Hver gang jeg møter på BMW-hatere, prøver jeg å tenke på at de fleste andre kjører rundt i sjelløse og kjedelige blikkbokser, bygd for å selvdestruere etter fem års forglemmelig kjøreopplevelse, skrudd sammen til lavest tenkelig pris for kjøpere som verken vet eller bryr seg om hva de putrer rundt i.

 

Det som sannheten er at mesteparten som kjører BMW tenker på alt annet enn kjøreopplevelsen, som feks. status, looks, stylingtilgang, og RWD.

Dette er selvfølgelig avhengig om det er eldre eller yngre som er eier.

 

Se feks på finn, se hvor mange pene, originale (i den forstand, originale bmw-deler) BMWer det er der av eldre årgang det er der. De fleste er dessverre ødelagt, horekjørt, og torturert av yngre. Slike ting tyder ofte på lite entusiasme over bilen, eller kjøreopplevelsen, men heller å ha en BMW siden den er "Perfekt å ligge sidelengs med på vinteren".

 

Ikke et vondt ord om BMW, men det er dessverre slik sannheten er, men for å ikke la tråden gli helt ut. :)

 

 

VW - Eid av folk som vil være som absolutt alle andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som sannheten er at mesteparten som kjører BMW tenker på alt annet enn kjøreopplevelsen, som feks. status, looks, stylingtilgang, og RWD.

Nå har jo RWD ganske mye med kjøreegenskaper å gjøre da. Rart at Alfa Romeo så ut til å glemme det. Jeg kunne vel sagt noe om at Alfa Romeo tyder på en eier som er mer glad i å skru enn å kjøre, men sikkert en halv sannhet det også.

 

Må dessverre si meg enig i at mange BMW E30- og E36-folk trekker ryktet ned i søla.

Lenke til kommentar

Se feks på finn, se hvor mange pene, originale (i den forstand, originale bmw-deler) BMWer det er der av eldre årgang det er der. De fleste er dessverre ødelagt, horekjørt, og torturert av yngre. Slike ting tyder ofte på lite entusiasme over bilen, eller kjøreopplevelsen, men heller å ha en BMW siden den er "Perfekt å ligge sidelengs med på vinteren".

 

Ikke et vondt ord om BMW, men det er dessverre slik sannheten er, men for å ikke la tråden gli helt ut. :)

 

 

Nå er det vel sånn at de som "horekjører" BMW'en sin, ikke bare holder seg til BMW. De har gjerne vært innom 15 Mercedeser, 36 Golf III og noen få Opel Omega. Dermed er dette utypiske BMW-eiere, og da blir det ikke interessant å ta de med i betrakning.

Endret av Rs125
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Renault & Citroen: Bryr seg lite om bil, men har en forkjærlighet for frankrike og alle franske ting.

 

VEL... Nå har det seg slikt at dagens Citroen'er har en veldig høy standard og er bedre å kjøre enn sine japanske konkurenter, og begynner til og med å nærme seg de tyske...

Lenke til kommentar

Renault & Citroen: Bryr seg lite om bil, men har en forkjærlighet for frankrike og alle franske ting.

 

VEL... Nå har det seg slikt at dagens Citroen'er har en veldig høy standard og er bedre å kjøre enn sine japanske konkurenter, og begynner til og med å nærme seg de tyske...

VEL... Nå kan jeg bare snakke for meg selv og mine erfaringer...

Citroen er nok noe bedre å kjøre en sine japanske konkurrenter, men japsene er mye mer driftsikre tror jeg. Har kjørt to nesten nye Citroen C3 og disse har det vært noe galt med de dagene jeg har hatt dem. Kjørekomforten når det gjelder fjæring etc. er god, men det hjelper lite når plasering av instrumenter etc. er helt malplassert.

 

At Citroen er på linje med tyske biler (eller nærmer seg disse) vil jeg påstå er en ganske så stor overdrivelse.

 

Med tyske biler så mener jeg da BMW/Audi/Mercedes.

Har kjørt litt av hvert av biler (som leiebil under lengre perioder) og her er det jo stort sett japser man får velge mellom.

 

Alle bilene jeg har kjørt har vært rimelig "dølle", men nå har jeg jo også kun kjørt biler i den såkalte golf-klassen. Kjørte dog en Audi A3 Sportback i fjord sommer og denne var hakket bedre enn de andre.

 

Men for å komme til poenget:

Jeg ser vertfall for meg Skoda-eiere som hyperseriøse kjedelige familiemennesker med null interesse for bil. Ikke noe galt med Skoda isolert sett, men spennende er det vertfall ikke.

Lenke til kommentar

[

Men for å komme til poenget:

Jeg ser vertfall for meg Skoda-eiere som hyperseriøse kjedelige familiemennesker med null interesse for bil. Ikke noe galt med Skoda isolert sett, men spennende er det vertfall ikke.

 

Jeg kunne glatt kjøpt en Skoda.

Vi er forskjellige, og takk gud for det... hehe

Hadde blitt en kjedelig verden hvis alle likte samme bilmerke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...