Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler som sier noe om eieren


Anbefalte innlegg

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

 

 

Synes Audi passer bedre inn på akkurart den... Ekstremt mange folk med rimelig greie lønninger som kun kjøper Audi fordi det er kuuuult liksom. For dem er alle andre merker uaktuelle, da det er Audi og kun Audi som er inn for tiden. En liten VW Golf kan til nøds gå som konebil. Med andre ord en bil man kjøper pga. merket. Snakket selvfølgelig ikke om alle Audi eiere, men jeg har den oppfatningen av mange... Så du trenger ikke føle deg tråkket på BjerkneZ :p

 

BMW er for de som ønsker kjøreglede, komfor og sportslighet.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

Med god grunn vil jeg si :!:

 

Audi er for folk som vil ha en litt eksklusiv bil men som sammtidig ikke vil bli stemplet som utlending sån med en gang.

 

Personlig mener jeg nå at Audi og BMW ligger på lik linje hva eksklusivitet anngår, men BMW har nok litt høyere status blandt utlendinger (?)

 

Har man kjørt en 2010 Mazda 6 og en 2010 Audi A4 så har man all grunn til å være litt overlegen hvis man eier sistnevnte. Men det koster jo også mer så klart.

Lenke til kommentar

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

 

 

Synes Audi passer bedre inn på akkurart den... Ekstremt mange folk med rimelig greie lønninger som kun kjøper Audi fordi det er kuuuult liksom. For dem er alle andre merker uaktuelle, da det er Audi og kun Audi som er inn for tiden. En liten VW Golf kan til nøds gå som konebil. Med andre ord en bil man kjøper pga. merket. Snakket selvfølgelig ikke om alle Audi eiere, men jeg har den oppfatningen av mange... Så du trenger ikke føle deg tråkket på BjerkneZ :p

 

BMW er for de som ønsker kjøreglede, komfor og sportslighet.

Føler meg ikke tråkket på i det hele tatt jeg... hehe.

Jeg kjøpte jo Audi fordi jeg synes det er en bil som er "kulere" enn an Mazda eller de fleste andre biler.

 

Vurderer faktisk en konebil for tiden, men det blir i tillfelle en Toyota IQ eller noe...

Lenke til kommentar

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

 

 

Synes Audi passer bedre inn på akkurart den... Ekstremt mange folk med rimelig greie lønninger som kun kjøper Audi fordi det er kuuuult liksom. For dem er alle andre merker uaktuelle, da det er Audi og kun Audi som er inn for tiden. En liten VW Golf kan til nøds gå som konebil. Med andre ord en bil man kjøper pga. merket. Snakket selvfølgelig ikke om alle Audi eiere, men jeg har den oppfatningen av mange... Så du trenger ikke føle deg tråkket på BjerkneZ :p

 

BMW er for de som ønsker kjøreglede, komfor og sportslighet.

Føler meg ikke tråkket på i det hele tatt jeg... hehe.

Jeg kjøpte jo Audi fordi jeg synes det er en bil som er "kulere" enn an Mazda eller de fleste andre biler.

 

Jeg formulerte meg litt feil. Jeg snakket egentlig om folk som har nada interesse og peil på biler, men likevel kjøper Audi fordi de føler seg kule. Du har jo bilinteressen på plass, og har dermed enn reell grunn til å eie en Audi... Hehe

Lenke til kommentar

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

Jeg skjønner hvor du har mindreverdighetskompleksene dine fra ;)

Hehe, nei dette gjelder jo så klart ikke alle. Jeg har bare opplevd veldig ofte at hvis du nevner noe en bil er god på, så er BMW alltid bedre. Er som å snakke til en vegg.

Hvis man feks sier at 4x4 systemet på den bilen er kanonbra, så kommer de feks med "min 520 kommer seg fra overalt, trenger ikke noe 4x4 for å komme opp de bratteste bakkene".

 

Ofte kan de ikke begrunne hvorfor BMWen sin er bedre på de og de områdene, de bare er det.

 

Jeg vet at BMW lager knallgode biler med gode kjøreegenskaper, høy moro-faktor, men ikke kom her og fortell meg at en e34 520i er bedre enn en Lotus Elise rundt Eikåsbanen.

Er vel det jeg mener med overlegen innstilling ;)

Lenke til kommentar

Bmw er for folk som mener de er bedre enn alle andre og har en kontant overlegen innstilling til alle andre bilmerker...

 

 

Synes Audi passer bedre inn på akkurart den... Ekstremt mange folk med rimelig greie lønninger som kun kjøper Audi fordi det er kuuuult liksom. For dem er alle andre merker uaktuelle, da det er Audi og kun Audi som er inn for tiden. En liten VW Golf kan til nøds gå som konebil. Med andre ord en bil man kjøper pga. merket. Snakket selvfølgelig ikke om alle Audi eiere, men jeg har den oppfatningen av mange... Så du trenger ikke føle deg tråkket på BjerkneZ :p

 

BMW er for de som ønsker kjøreglede, komfor og sportslighet.

Føler meg ikke tråkket på i det hele tatt jeg... hehe.

Jeg kjøpte jo Audi fordi jeg synes det er en bil som er "kulere" enn an Mazda eller de fleste andre biler.

 

Jeg formulerte meg litt feil. Jeg snakket egentlig om folk som har nada interesse og peil på biler, men likevel kjøper Audi fordi de føler seg kule. Du har jo bilinteressen på plass, og har dermed enn reell grunn til å eie en Audi... Hehe

Hr man ikke interesse av bil i det hele tatt i utgangspunktet så kjører man stort sett en japse eller en fransmann :)

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i at BMW er for de som ønsker komfor og sportslighet. German engineering.

 

jeg prøvekjørte både BMW 3-serie og Audi A4 før jeg bestemte meg. Jeg gikk for en Audi A4 2010 S-line 185hk diesel.

 

BMW = Gode seter som man sitter støpt i og komfortabel bil, selv med sportsunderstell. Sportslig styring.

 

Audi = Seter jeg betalte 30 000 ekstra for og som er helt jævlig å sitte i. Ryggen blir helt defekt. Sportsunderstellet er overdrevet stivt.

 

Men når det kommer til kjøreglede? Jeg vet ikke hva kjøreglede betyr. Men jeg gjetter at det betyr at du er happy når du kjører bilen. Tro meg. Det er en grunn til at jeg valgte Audi.

 

Hva kan jeg si? jeg er som en typisk Audi sjåfør. Jeg sliter med å holde høyre regelen, kjører midt mellom 2 filer, snakker i tlf, kjører oppi rævva på bilen foran, kjører for fort, kjører for sakte, glemmer å blinke, står stille på grønt lys, sovner.. Neida :) Eller.. Jeg tør hvertfall ikke å innrømme det.

Lenke til kommentar

Jeg føler at Bmw er bilmerke alle elsker å hate, men egentlig syntes er fet. Hva er det ? Er det misunnelse ? Har de i det hele tatt kjørt en bmw. Det at så mange utlendinger har bmw , so what ? De har vel god smak da.

 

Bmw har ihvertfall dårlig rykte pga all rævkjøringa av e30, men det finnes mange gode velholdte biler.

Lenke til kommentar

Jeg føler at Bmw er bilmerke alle elsker å hate, men egentlig syntes er fet. Hva er det ? Er det misunnelse ? Har de i det hele tatt kjørt en bmw. Det at så mange utlendinger har bmw , so what ? De har vel god smak da.

 

Bmw har ihvertfall dårlig rykte pga all rævkjøringa av e30, men det finnes mange gode velholdte biler.

Her er du inne på det jeg mener om BMW-eiere.

Alle må ikke like BMW. Mange syns de er overpriset, er kjip i interiøret, dårlig på vinterføre, dårlig på design og har et dårlig image.

Smak og behag.

Kan nevne at jeg liker BMW, men det betyr ikke at "alle egentlig syns de er fet".

 

Mx-5: For de som ikke bryr seg om hva mange mener, og virkelig vet hva kjøreglede er.

Lenke til kommentar

Det meste er vel nevnt her, men min oppfatning er når det gjelder bilmerke generelt:

 

Toyota og japanere flest: Folk som vil ha en grei bil, men ikke vil betale for det det lille ekstra i kjøreglede, komfort og kvalitetsfølelse. De fleste som velger noe japansk er de som kun vil ha noe å komme seg fra A til B med. De færreste bryr seg om bilen og behandler den generelt dårlig.

 

BMW: Folk som vil ha en sportslig bil med bakhjulstrekk gode kjøreegenskaper. Mange også bare på grunn av at det er en BMW.

 

Audi: Egentlig for det meste som BMW, men ikke fullt så gode kjøreegenskaper ettersom motoren er plassert litt for langt frem. Det føles også som litt bedre plass i bilen på de nyere modellene i forhold til BMW. Jeg vil si at Audi er midt i mellom BMW og Mercedes mtp. sportslighet vs. komfort. Har også Quattro noe som også er en veldig god grunn til å velge Audi.

 

Volkswagen: Folk som vil ha en billigere Audi.

 

Skoda: Folk som vil ha en VW/Audi, men vil ikke betale så mye, men heller vil leve med et par år eldre teknologi. De siste Skodaene er slettes ikke værst egentlig.

 

Mercedes: Komfort og kvalitet hele veien. Luksusbil for den vanlige mannen.

 

Peugeot/Renault: Selv skjønner jeg ikke at folk vil ha de siste nye mtp. utseende utvendig. Men folk er jo forskjellige. Det er jo siste skrik fra Frankrike da... Mange som bruker dem som pendlerbil? Skjønt mange burde se litt mer etter om lysene på bilen fungerer eller har montert pæra feil.

 

 

Angående drittsekker i trafikken: De finnes med alle bilmerker. Gjengangerne er vel BMW, Audi, enkelte Ford modeller, ungdommer med gamle Volvoer eller småbiler.

Grunnen til at BMW og Audi som regel havner på toppen av lista er kanskje at de som velger slike biler ofte kjører mye og er veldig vant med trafikken og leser trafikkbildet på en annen måte som kanskje ikke er så trygt, men gir svært god fremkomlighet, i hvertfall for dem selv. Bilene er også noen hakk lengre foran Toyotaen til bestefar når det gjelder kjøreegenskaper og fartsfølelse.

 

 

 

Hehe, nei dette gjelder jo så klart ikke alle. Jeg har bare opplevd veldig ofte at hvis du nevner noe en bil er god på, så er BMW alltid bedre. Er som å snakke til en vegg.

 

Jeg bor sammen med en slik. Fytte rakkern så kjedelig det er å diskutere biler med slike. BMW ditt og BMW datt.

 

Edit* Kjære vene nå er han i gang igjen.

Endret av Audi TDI
Lenke til kommentar

Enig med rublings. Smak og behag. Jeg er ikke så stor fan av BMW. Hvertfall ikke 3-serie. Men jeg syns også at

ser stiligere ut enn Audi A7 og Aston Martin rapide. Mener den er forskjellig fra mange andre bmw'er, selv om den er bygd på samme klassiske bmw design.

 

Audi TDI

Audi: Egentlig for det meste som BMW, men ikke fullt så gode kjøreegenskaper ettersom motoren er plassert litt for langt frem. Det føles også som litt bedre plass i bilen på de nyere modellene i forhold til BMW. Jeg vil si at Audi er midt i mellom BMW og Mercedes mtp. sportslighet vs. komfort. Har også Quattro noe som også er en veldig god grunn til å velge Audi.

 

 

Det stemmer at motoren er plassert langt frem i A4 03-07, men slik er det ikke med 08+.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Hehe, nei dette gjelder jo så klart ikke alle. Jeg har bare opplevd veldig ofte at hvis du nevner noe en bil er god på, så er BMW alltid bedre. Er som å snakke til en vegg.

 

Jeg bor sammen med en slik. Fytte rakkern så kjedelig det er å diskutere biler med slike. BMW ditt og BMW datt.

 

Edit* Kjære vene nå er han i gang igjen.

I rest my case :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...