Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

 

Noen som har prøvd http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/bora_off.htm mot depresjoner? Ble anbefalt det av en, som jeg egentlig ikke kjenner så godt, men vi pleier skrive til hverandre på snap. Han tror visst endel på alternativ medisin og sånn.

 

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0

 

Apropo alternativ medisin mot depresjon, B3 flush. Som i Niacin. Noen som har testa? 1000mg tabletter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dette er ikke DIN erfaring med disse pillene..?

 

https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2017/03/06/is-niacin-flush-dangerous.aspx

 

How a Niacin Flush Develops

A niacin flush is the most common immediate side effect of taking a supplemental form of the vitamin in a large enough dose. Most people use the nicotinic acid form to help reduce cholesterol levels. Another form, niacinamide, does not produce the flushing side effect, but neither does it have an effect on cholesterol levels. 4

The flushing effect is not triggered by eating foods high in niacin or vitamin B3. Symptoms begin with a burning or tingling sensation in the chest, neck and face. The skin takes on a flushed or red appearance.5 Your skin may also feel warm to the touch.

As little as a 50 milligram (mg) supplement may trigger a niacin flush reaction. Niacin triggers the blood vessels near the surface of the skin to dilate, causing the tingling sensation and appearance. You may build a tolerance to the vitamin over time, which reduces the flushing effect.

Some researchers believe everyone using nicotinic acid form of niacin will experience a flush.6 While irritating, and sometimes alarming if you don't expect the side effect, a niacin flush is nonetheless harmless.

Taking a time-released version of the supplement, taking it with meals or drinking plenty of fluid with the supplement have all been found to reduce the flushing effect as your body builds tolerance.

It may also be helpful to begin taking smaller doses of the supplement throughout the day to reduce the effect. Taking niacin may trigger an upset stomach, nausea or diarrhea. These effects also often diminish over time.7

Lenke til kommentar

Jeg er helt alene jeg. Ingen bryr seg, jeg klarer ikke «engasjere meg» i noen. Rekke ut en hånd. Selv om jeg har veldig lyst.

Jeg nøyer meg visst med mine mange fantasier. Tror ikke det kommer til å endre seg.

Jeg føler at det jeg sier nå stemmer veldig. At det ikke er en fantasi.

Skulle gjerne hatt det anderledes.

 

Anonymous poster hash: 2019b...9d5

Lenke til kommentar

 

2 måneder igjen til jul, som jeg fortsatt ikke har lyst å feire, men hvor ellers skal jeg dra da? Har jo ingen å gå til eller steder jeg kan dra. Faen :cry:

 

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0

 

 

Du er ikke alene om å grue deg til jul. Det blir min første jul som singel på åtte år, og jeg VET at muttern kommer til å mase meg halvt ihjel akkurat slik hun nå gjør via fb og mobil mens han som kaller seg min far kommer til å si noe stygt og sårende. Jeg gruer meg som bare pokker til å være der uten å ha den buffersonen man får av å være et par som kan trekke seg unna og gjøre pargreier. Jeg gruer meg til å sitte på toget dit alene, jeg gruer meg til å være uten ham på julaften. Jeg gruer meg helt vanvittig til å være uten hunden min, han elsker jula med pakkepapir og pappesker å leke med. Mest av alt har jeg bare lyst til å stenge meg inne i den stusselige leiligheten min og bare drite i alt.

Lenke til kommentar

Flere som synes det er mest bare stress å ha kjæreste? Får ikke sitte å game på PCen og chille når jeg kommer hjem fra jobb og konstant mas om at jeg må være med henne hele tiden. I tillegg må jeg hjelpe hennes familiemedlemmer med bilproblemer bare fordi jeg kan skru bil. Dette må jeg bruke min fritid på i helgene..

 

I tillegg følger det med masse dritt jeg ikke har lyst å gjøre som hun absolutt må ha meg med på, som demonstrasjoner mot pelsindustri og what not. 

 

 

 



Anonymous poster hash: 2c90d...63c
Lenke til kommentar

«Ordspill», er det det «snakking» innebærer? Hvorfor skjønner jeg ikke dette? Tester viser at jeg er intelligent. Kan det være autismerelatert?

 

Anonymous poster hash: 65598...f3c

At svarte (farge som kull) og svarte (repliserte) skrives likt, er ordspill.

 

Og ka i, er nesten som Kai - et navn.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

 

2 måneder igjen til jul, som jeg fortsatt ikke har lyst å feire, men hvor ellers skal jeg dra da? Har jo ingen å gå til eller steder jeg kan dra. Faen :cry:

 

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0

 

 

Du er ikke alene om å grue deg til jul. Det blir min første jul som singel på åtte år, og jeg VET at muttern kommer til å mase meg halvt ihjel akkurat slik hun nå gjør via fb og mobil mens han som kaller seg min far kommer til å si noe stygt og sårende. Jeg gruer meg som bare pokker til å være der uten å ha den buffersonen man får av å være et par som kan trekke seg unna og gjøre pargreier. Jeg gruer meg til å sitte på toget dit alene, jeg gruer meg til å være uten ham på julaften. Jeg gruer meg helt vanvittig til å være uten hunden min, han elsker jula med pakkepapir og pappesker å leke med. Mest av alt har jeg bare lyst til å stenge meg inne i den stusselige leiligheten min og bare drite i alt.

 

Jeg gruer meg heldigvis ikke. Har bare jævlig lite lyst å feire jul.

 

Anonymous poster hash: 8aa9a...da0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...