Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Er jo litt planer fremover da!

 

Du er vel neppe alene om å ha litt kraftigere maskinvare enn det som trengs! :p Selv synes jeg lysten og viljen til å game går veldig opp og ned. Når man først har lyst, og oppdager er ålreit spill, er det jo veldig greit å ha dugelig maskinvare! :D (Et resonnement som har kostet meg dyrt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forvørig melde at slanger med 1/2" ID 5/8" OD er helt ubrukelige. De kinker bare du ser litt hardt på dem. Iallfall Tygon sin .. Henger jo sammen med ekstremt tynne vegger. Det var desverre eneste dim som passet til de nye QD koblingene, så jeg måtte bruke litt av den slangen på de eksterne slangestrekkene. Litt anti-kink coil gjorde susen da. 

 

Ellers vil jeg vel påstå at 1/2" ID 3/4" OD er de enkleste slangene å bruke. De var sykt fine å ha med å gjøre, lette å få på nippel og de rigger jo fint da. Av en eller anna grunn er 3/8" ID 5/8" OD hardere å få på nippel.

 

Så min anbefaling må bli: Bruk 1/2" ID 3/4" OD slanger  :thumbs: Primoflex Advanced LRT som sådan.

 

Hardtubing vil jeg aldri se igjen. Noen som vil kjøpe EK 12/16 PETG adaptere av meg? :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da er tiden kommet for rebuild.

 

Jeg tappet loopen min i går og fikk en liten overraskelse.

 

Alt vannet er 100% fritt for partikler. Heldigvis.

 

Akrylrørene mine var tilsynelatende fine helt til jeg demonterte alt. Da oppdaget jeg at de har gulnet og fått et saltbelegg i endene hvor niplene er koblet til. I tillegg er o-ringene fulle av dette saltbelegget (også deler av niplene).

Hva kan dette belegget komme av?

Jeg fant ikke noe av dette belegget i vannblokkene og går også ut i fra at radiatorene er fri for dette.

 

Jeg bruker mayhems destillert vann og mayehms x1 konsentrar(clear).

 

I tillegg ble vannrørene litt cloudy når jeg demonterte dem. Er det noen måte å få dem skinnende og blanke igjen? Er ikke akkurat lett å polere rør på innsiden.

 

Vannblokken til gpu fra EK har begynt å korrodere i nickel platingen. Dette gjorde meg irritert. Har opprettet RMA og sender til komplett i dag!

CPU block som er "gullbelagt" var helt fin.

Lenke til kommentar

Bruker det samme, men jeg foretrekker "mm", da tommer er så Amerikansk..

 

Som ingeniør er jeg enig .. Lenge leve det metriske system.

Men nå er det jo slik at veldig mange nettbutikker opererer med tommer mhp spesifikasjonene på nipler, slanger osv.

Og så kan du jo bare regne det om selv da. 1 tomme er 25,4mm :)

Lenke til kommentar

Da er tiden kommet for rebuild.

 

Jeg tappet loopen min i går og fikk en liten overraskelse.

 

Alt vannet er 100% fritt for partikler. Heldigvis.

 

Akrylrørene mine var tilsynelatende fine helt til jeg demonterte alt. Da oppdaget jeg at de har gulnet og fått et saltbelegg i endene hvor niplene er koblet til. I tillegg er o-ringene fulle av dette saltbelegget (også deler av niplene).

Hva kan dette belegget komme av?

Jeg fant ikke noe av dette belegget i vannblokkene og går også ut i fra at radiatorene er fri for dette.

 

Jeg bruker mayhems destillert vann og mayehms x1 konsentrar(clear).

 

I tillegg ble vannrørene litt cloudy når jeg demonterte dem. Er det noen måte å få dem skinnende og blanke igjen? Er ikke akkurat lett å polere rør på innsiden.

 

Vannblokken til gpu fra EK har begynt å korrodere i nickel platingen. Dette gjorde meg irritert. Har opprettet RMA og sender til komplett i dag!

CPU block som er "gullbelagt" var helt fin.

 

Tja, du får jo sånne flaskekoster da. Ligner på oppvaskbørste, bare tynn og lang liksom. Kanskje det hadde vært noe å prøve å finne?

Lenke til kommentar

 

 

1/2" ID 3/4" OD Primoflex Advanced LRT er fine ^^

 

Helt klart min favoritt! :)

synd dem blir matte etter noen år. eller ok etter min mening.

 

Billig å bytte slanger.

 

 

Tja, er det noen slanger (klare?) som ikke blir matte?

durelene har jeg veldig god erfaring med, de er nå 2 år gamle, ikke tegn på å være "matte" var veldig nøye med å bytte vann hver halvår når jeg hadde LRT.

Lenke til kommentar

Må man bytte slange/vann (altså vedlikehold) så bytter man ikke HW ofte nok :ph34r:

Drainer bare det jeg trenger for å bytte HW jeg. Bytter også slanger, da det alltid er kjekt å sette på nye slanger når man ikke har kompresjonsnipler. Blir en rens denne runden da :) Har aldri sett noe gugge i noen av loopene mine, så ikke alltid jeg gidder.

Lenke til kommentar

Hvor mye jevnlig vedlikehold krever egentlig vannkjøling? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve det, og kanskje ha det som et lite prosjekt en uke til sommeren, men jeg er ikke typen til å sitte og fikle med maskinvaren daglig (det hender jeg ikke får vært på gamingmaskina på en uke og mer). Tenkte i utgangspunktet å kjøpe et kit fra EK, da de kommer anbefalt fra alle bauger og kanter, men vil gjerne være sikker på at jeg ikke går i en felle.

 

Det er snakk om å vannkjøle en i5 6500 og et GTX 1080 her, altså. Litt overklokking (kanskje på ny CPU hvis jeg føler det trengs) i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...