Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den genseren så faktisk ganske nice ut også! 

 

Jeg skal oppgradere loopen. Har pr idag 1x XTX360, skal ha en XT (tror jeg) 240 lagt til. Er det vits med noe mer radiatorarial for 1x 5960X og 1x 980TI?  Kanskje smelle på enda en 360 rad ellerno? 

 

Har D5 pumpe, men den klarer nok den loopen greit.

 

Er ikke ute etter noe spesielt, vil bare ha under senke CPU tempen. Pr idag på 75-80¤C om jeg spiller på 4500. Vil helst se den nede på 65-70.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

10-15 grader tviler jeg på at du klarer å senke den. Vet du vanntemperaturen idag? Du får kanskje senket den noen grader som betyr noen grader lavere på CPU/GPU.

 

Oppgraderte egen loop for litt siden. D5 skal ikke ha noen problemer med den loopen du nevner. Har selv mye mer i min og det går fint for en enkel D5. Ikke fått lavere temp siden jeg ikke har vifter... Venter på noen Noctua vifter. 

Lenke til kommentar

Kan det være at jeg har noe dritt i blokka som har samlet seg opp?

 

Når selv 70¤C bare om jeg folder Nacl/stresstester når GPU er på idle (bruker jo kun 25 watt ellerno på idle).

 

Kommer til å ha Res -> pumpe -> 980Ti -> 240 rad -> CPU -> 360 rad -> res.

 

Mye å hente på viftehastighetene også kanskje?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

hva bør marginen være på? cpu/gpu bør ikke være varmere enn 10-12 grader over tempen på vannet?

CPU er hardt å kjøle skikkelig, min vanntemp ligger på 30-31 grader men full load i Aida er mellom 62-69grader.

 

GPUer er easy derimot, ikke stort over 40 med en moderat klokk :)

Lenke til kommentar

 

hva bør marginen være på? cpu/gpu bør ikke være varmere enn 10-12 grader over tempen på vannet?

CPU er hardt å kjøle skikkelig, min vanntemp ligger på 30-31 grader men full load i Aida er mellom 62-69grader.

 

GPUer er easy derimot, ikke stort over 40 med en moderat klokk :)

 

Kan bekrefte dette. Vannet mitt ligger 9-10 grader over romtemperatur, altså som regel rundt 32 grader.

 

CPU ved load ligger rundt 55-60 grader. Dette er fordi at varmen rett og slett ikke overføres raskt nok fra CPU til vannblokken. Dermed så er vannblokken "kaldere" enn den burde være og CPU heatspreader "varmere" enn den burde være.

Det skal dog sies at temperaturen på CPU synker synker veldig raskt mot vannets temperatur med en gang den går i idle.

 

GPU er en annen historie ja. Den er som regel en 10 grader over vanntemperatur for meg. Altså rundt 41-42 grader.

Lenke til kommentar
:woot: Høres ut som en god idé!

 

Har selv en vanntemperatur på rundt 35 under load, med cpu på 64-65 grader.

 

Skjermkortet går faktisk opptil 53-54 grader nå, under tunge spill. Tror det skyldes en ganske bra overklokk! Fått lagt på 0.11V og er nå på 1510/2000 på 980ti, og virker som grensa enda ikke er nådd!

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...