Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Alltid kjedelig å vente. Spesielt når det bare er noe småtterier man venter på :p

Jepp... Takk at jeg hadde kjøpt litt ekstra på DI, for manglet det en 45 graders vinkel fra ordren min hos techbay. Det er første gang jeg opplever det. 

 

Nå skal jeg bare ha 9-10stk vifter til.... Har veldig lyst på noctua sine NF-P12 eller hva de nå heter... Men tror jeg pga pris kommer til å inn noen 2 pakker med corsair silent SP120 fra cdon. Så er alle viftene mine på rad de samme. 

 

Edit: Noen her med LD cooling V7 kabinettet? Hvordan er det med plass til vannkjøling der? Det står enten 240/360 eller 280/420... Passer det inn med en tykk 360 med P/P i toppen på de? 

 

P/P blir trangt, og er oppskrytt. Vardar er ufattelig mye bedre enn SP120. Er det noe man ikke burde spare penger på til custom loop er det viftene.

Lenke til kommentar

P/P blir trangt, og er oppskrytt. Vardar er ufattelig mye bedre enn SP120. Er det noe man ikke burde spare penger på til custom loop er det viftene.

Selv på lave rpm? Og er de pwm eller ikke. Må nesten ha 3 pins for å bruke vifte kontrollene jeg har. Skal jeg bytte ut de jeg har allerede så trenger 15 vifter eller noe sånt.

 

Og P/P funker jo bedre ved lave rpm og høy fpi.

Lenke til kommentar

hvilken temp burde man kreve når en har 3 stk xe480 quad på 1stk 5960x og 3 stk titanX tenker dere? 

 

Vil ikke 1 stk D5 pumpe være litt i minste laget for det? kanskje en dual pumpe hadde gjort susen for å få temps ned? 

Egen loop til cpu er veldig lurt ;)

 

Skjermkorta er lettere å kjøle selv med varmt vann.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke effekten man er ute etter .. Det er vel primært redundansen. Man kan vel også argumentere for at to pumper vil bråke mindre enn 1 (gitt at man kan justere ned turtallet på dual-pumpen for å gi samme volumflow som den single pumpen), og når da rpm'n er stilt ned på dual-pumpen så vil levetiden kunne øke også.

 

Jeg skal iallfall ha dual-pumpe nå ... Har ikke nok sikkerhet med bare 1 pumpe :green:

 

Noen trenger vel kanskje dual-pumpe også bare for å gi nok løftehøyde, men det er vel ikke så mange av oss (D5 leverer jo i bøtter og spann).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Redundance og støy er de eneste gode argumentene for to pumper.

 

Men dersom man har en pumpe og den ryker. Vannet rundt CPU blir glodvarmt på veldig kort tid og CPU overoppheter selvsagt.

 

Men er det ikke slik med moderne hovedkort at maskinen bare skrur seg av når CPU treffer en gitt temperatur. I så fall er det vel egentlig ikke noe problem?

 

Jeg vet ihvertfall at GPU fint klarer seg uten pumpesirkulasjon under idle, men CPU blir glodvarm med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...