Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

 

Gjøre det custom da :)

Blir nok til at jeg må til med noen bokser med maling ja. Bare synd at jeg ræva med sånt :p

Blir nok moro dette her, men jo mer jeg tenker på det, jo lengre tid kommer dette bygget til å ta, men det er greit, jeg har kabinett jeg kan bruke i mens :)

 

Jeg vurderer faktisk også å fortsette med slanger. Jeg har kikket lenge på rør, både PETG og glass, men jeg syns slanger også kan være litt tøft. Vi får se :)

 

 

Plasti Dip? ^^ Jeg liker også slanger. Har tenkt tanken på PETG, men tviler på at jeg gidder det :p Kanskje hvis jeg hadde hatt et litt "bedre" kabinett. PC-V8 eller Obsidian 900D eller noe :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir å montere ekstra rad samt rense CPU blokka Imorgen/fredag. Var innom DI oslo og handlet det siste jeg trengte, konge med lokale butikker!

 

Går for klar væske, føler kanskje at blood red væska klogger CPU blokka litt. Føler st 75'C på 4500/1.250V er varmt når GPU er idle. Kanskje rensing samt 240 rad vil hjelpe. Må bare finne en måte å montere den på :p

Lenke til kommentar

Plasti Dip er en mulighet, absolutt :)

Var det et hint til at jeg skal ha rør? (se sig'n min) :p

 

Glass er ganske lekkert da :) Og man slipper å bøye :p

 

Blir å montere ekstra rad samt rense CPU blokka Imorgen/fredag. Var innom DI oslo og handlet det siste jeg trengte, konge med lokale butikker!

 

Går for klar væske, føler kanskje at blood red væska klogger CPU blokka litt. Føler st 75'C på 4500/1.250V er varmt når GPU er idle. Kanskje rensing samt 240 rad vil hjelpe. Må bare finne en måte å montere den på :p

 

Litt varmt det kanskje :p 1.25V er ingenting. Jeg kjører over 1.4V nå :p (Ja, annen arkitektur og produksjonsprosess, jeg vet)

Lenke til kommentar

 

Hvor høy er spenningen? 

 

1.4-1.45 mens IBT kjører. Holder seg som regel på 1.401

 

Ok. Jeg har riktignok Ivy Bridge (i5), men går ikke over 1,31 for 4,4GHz... Skrudde den nylig ned siden den var ikke helt stabil på 4,5 med den volten. Jeg skal delidde i sommer. håper det senker temperaturen nok til at jeg kan skru opp til 4,5 eller enda høyere. Gir litt F om CPUen ryker. Den har jeg hatt lengre enn jeg trodde jeg ville ha den. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvor høy er spenningen? 

 

1.4-1.45 mens IBT kjører. Holder seg som regel på 1.401

 

Ok. Jeg har riktignok Ivy Bridge (i5), men går ikke over 1,31 for 4,4GHz... Skrudde den nylig ned siden den var ikke helt stabil på 4,5 med den volten. Jeg skal delidde i sommer. håper det senker temperaturen nok til at jeg kan skru opp til 4,5 eller enda høyere. Gir litt F om CPUen ryker. Den har jeg hatt lengre enn jeg trodde jeg ville ha den. 

 

 

Kjørte 4.5GHz på 1.325v

 

Akkurat nå har jeg eksperimentert mest med å bruke offset volt istedenfor, slik at den kan droppe volt ved idle. Skal vel mye til for å drepe CPUen. Må vel fort over 1.5v for å gjøre det. Er vel kanskje større sannsynlighet for at hovedkortet ryker først. Har hatt hovedkort, CPU og to av rambrikkene siden starten av desember 2011 :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjørte 4.5GHz på 1.325v

 

Akkurat nå har jeg eksperimentert mest med å bruke offset volt istedenfor, slik at den kan droppe volt ved idle. Skal vel mye til for å drepe CPUen. Må vel fort over 1.5v for å gjøre det. Er vel kanskje større sannsynlighet for at hovedkortet ryker først. Har hatt hovedkort, CPU og to av rambrikkene siden starten av desember 2011 :p

 

Offset er det jeg bruker. Juli måned blir spennende. Samboer og unge ute av huset. Da kan jeg boltre meg litt mer med PC stuff! :D 

 

Jeg har hatt min stabil på 4,7, men husker ikke innstillingene jeg brukte... Samt jeg  prøvde kun det når var kaldt på rommet og jeg hadde annen kjøling da. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kjørte 4.5GHz på 1.325v

 

Akkurat nå har jeg eksperimentert mest med å bruke offset volt istedenfor, slik at den kan droppe volt ved idle. Skal vel mye til for å drepe CPUen. Må vel fort over 1.5v for å gjøre det. Er vel kanskje større sannsynlighet for at hovedkortet ryker først. Har hatt hovedkort, CPU og to av rambrikkene siden starten av desember 2011 :p

 

Offset er det jeg bruker. Juli måned blir spennende. Samboer og unge ute av huset. Da kan jeg boltre meg litt mer med PC stuff! :D

 

Jeg har hatt min stabil på 4,7, men husker ikke innstillingene jeg brukte... Samt jeg  prøvde kun det når var kaldt på rommet og jeg hadde annen kjøling da. 

 

 

Endelig kan far få leke med sine leker? :p

 

Er så heldig å ha en liten hybel helt for meg selv jeg da. Skulle gjerne hatt litt større plass, men jeg kan jo tross alt gjøre akkurat hva jeg vil her :p

Lenke til kommentar

Hallo,

 

Når jeg skal kjøpe min neste pc orker jeg ikke spare på kruttet. Tenker jeg skal kjøpe noe som kanskje varer noen år før man er nødt å kjøpe nytt. Så for meg noe ala 2way SLI 1080, i7-6800k/6850K og noe godt med ram. Primært skal maskinen brukes til spilling, samt litt Sony Vegas og photoshop på si.

 

Så lekte jeg også litt med tanken på å legge maskinen under vann. Da vil hovedfokus støy. Ønsker å kunne spille over lengre tid uten å høre pcen gjennom hodetelefonene, som jeg gjør i dag. Så her kan jeg gjerne ofre litt "power" mot lavere decibel.

 

Hva må jeg se for meg hvis jeg planlegger å legge to skjermkort og en cpu på vann? Holder det med én loop, og hvor stor radiator må jeg se for meg å bruke her?

 

Takk

Endret av Legendaryyyyy
Lenke til kommentar

Halleis!

 

Lurte på om dere i denne tråden kan godkjenne en loop som jeg har tenkt ut?

Komponentene vil ligge horisontalt da jeg planlegger å bygge en pc-pult med innebygd maskin.
WC_loop.png

 

Lurte på også om noen har god erfaring med Aquatuning? Er det korrekt pris de lister opp eller kommer det ekstrautgift (ie. Toll)?

Endret av Håkon L.
Lenke til kommentar

 

 

Hvor høy er spenningen? 

 

1.4-1.45 mens IBT kjører. Holder seg som regel på 1.401

 

Ok. Jeg har riktignok Ivy Bridge (i5), men går ikke over 1,31 for 4,4GHz... Skrudde den nylig ned siden den var ikke helt stabil på 4,5 med den volten. Jeg skal delidde i sommer. håper det senker temperaturen nok til at jeg kan skru opp til 4,5 eller enda høyere. Gir litt F om CPUen ryker. Den har jeg hatt lengre enn jeg trodde jeg ville ha den. 

 

 

Var nøyaktig det jeg tenkte også da jeg delided i5 min (3570k), ryker den så har jeg god grunn til å kjøpe noe nytt  :rofl:

Mitt nåværende clock om intr, 4598mhz @ 1.304v. max temp 60-65 ved Overwatch gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...