Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Ser at et 350D egentlig ikke er særlig godt optimalisert for vannkjøling, så det er mulig jeg likegodt kjøper et nytt kabinett (NZXT H440 virker som et godt, aktuelt valg som lar meg skjule radiator og vifter om ikke annet), fremfor å kjøpe tredjepartsdeler til 350D som koster like mye som et nytt kabinett.

 

Er det andre gode kabinetter for dette ute? Gitt de to eksemplene jeg har nevnt, kan man sikkert forstå hvilken estetikk jeg foretrekker. :)

Enthoo evolv ATX eller Define S er de jeg kan tenke meg medtanke på midi-tower sikten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Define S var veldig åpent, men Phantek sitt så jo helt knall ut.  Skal absolutt vurderes. :) 

 

Lurer nå litt på om det skulle vært kit eller plukke deler selv fra EK. Kunne tenke meg å ha synlig tank, men skjult pumpe, for eksempel, men det øker jo kompleksiteten veldig. 

Lenke til kommentar

Kablene på den er custom icemodz - de var dyre... I den siste maskina er det cablemods (ferdig sett).

Begge deler er bra, og nei jeg sleever ikke selv. Det tar såpass mye tid at jeg heller jobber en time eller to overtid og betaler for dem. Det er rett og slett ikke verd det for min del, men en dag må jeg vel teste det også.

 

I Evolv'n kjørte jeg vel en 240 EK XT eller XTX (husker ikke) i topp og en 240 EK PE i front. Rad i front måtte være litt tynnere for å få plass til lange GPU'er og bunnmontert pumpe. Brukte EK Vardar vifter. Det er en D5 pumpe med en Aquacomputer pumpetopp. Måtte kutte litt i kabinettet for å få plass til pumpa. Videre er del vel en Barrow res, EK HDC nipler og 12/16 PETG tubing. Klarte også å klemme inn en 20cm dyp PSU, SLI, 2 2,5" SSD og en M.2 SSD. Så boksen var rimelig stappa.

 

Morro bygg - men det er jo trangt som går ut over kjølekapasitet. Evolv var fin, men Enthoo Pro er bedre imo.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Lykke til med å tjene penger på det i norge sier jeg bare :)

Det er en grunn til at icemodz er svindyr, det er island btw.

 

Ja, det går jo med noen arbeidstimer. Men så klart, kunne gjort det som en tjeneste og bare fått for materialer pluss bittelitt for å gjøre det :) Hadde vel teknisk sett blitt svart, men hadde jo ikke akkurat tenkt å gjøre noe business ut av det :p

Lenke til kommentar

Det er jo greit nok å ordne litt for noen venner eller noe - men som butikk vil det nok ikke fungere med håndlagede custom kabler. Nordmenn er rare, vi vil ha det meste billigst mulig men selv vil vi ha høye lønninger. Det går bare ikke opp. Hvis vi selv vil ha høye lønninger så vil prisnivået på varen bli deretter. Det er nok ikke mange som hadde betalt dobbel pris av Cablemods for disse kablene. Hvis ikke enda mer. Si en timelønn på 200 kroner, dette er nøkternt. Med forsikringer og fandens oldemor kan arbeidsgiver doble den timeraten. Da er man på 3000 pr dag bare i lønn for 1 arbeider. Legg på råvarene som trengs, nedbetaling av eventuell utstyr/verktøy osv.. Han må lage maaaaange kabler per dag for at dette skal lønne seg. Og siden det da tar lang tid å lage disse kablene kan du bare glemme det. Kinamannen har 10% av våre lønninger, lykke til sier jeg igjen :)

Lenke til kommentar

Om du bor nære så kunne man jo svippa innom deg med alt stæsjet, så kunne du sitti der til langt på natt for noen hundrelapper :p

Men seriøst, om noen ønsker å starte med dette i Norge, så hadde jo det vært helt topp :)

 

Hørtes helt topp ut det!

 

Det er jo greit nok å ordne litt for noen venner eller noe - men som butikk vil det nok ikke fungere med håndlagede custom kabler. Nordmenn er rare, vi vil ha det meste billigst mulig men selv vil vi ha høye lønninger. Det går bare ikke opp. Hvis vi selv vil ha høye lønninger så vil prisnivået på varen bli deretter. Det er nok ikke mange som hadde betalt dobbel pris av Cablemods for disse kablene. Hvis ikke enda mer. Si en timelønn på 200 kroner, dette er nøkternt. Med forsikringer og fandens oldemor kan arbeidsgiver doble den timeraten. Da er man på 3000 pr dag bare i lønn for 1 arbeider. Legg på råvarene som trengs, nedbetaling av eventuell utstyr/verktøy osv.. Han må lage maaaaange kabler per dag for at dette skal lønne seg. Og siden det da tar lang tid å lage disse kablene kan du bare glemme det. Kinamannen har 10% av våre lønninger, lykke til sier jeg igjen :)

 

Nei, ser ikke noen business i det. Hobbybasis er helt greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er derfor det er så få nisjebutikker i Norge også, det er ikke rent ofte jeg kikker på utenlandske nettbutikker og sukker litt lett inni meg. Bare det å få tak i et godt utvalg av mekaniske-tastaturer med ordentlige ÆØÅ er jo vanskelig, for ikke å snakke om laptops. Når kommer Suface Book til Norge igjen? Uff...  :hm: 

Men uansett, Guardian har en venn i meg om han starter litt sleeving, han kan jo starte en slags "forum-butikk" :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er derfor det er så få nisjebutikker i Norge også, det er ikke rent ofte jeg kikker på utenlandske nettbutikker og sukker litt lett inni meg. Bare det å få tak i et godt utvalg av mekaniske-tastaturer med ordentlige ÆØÅ er jo vanskelig, for ikke å snakke om laptops. Når kommer Suface Book til Norge igjen? Uff...  :hm: 

 

Men uansett, Guardian har en venn i meg om han starter litt sleeving, han kan jo starte en slags "forum-butikk" :)

 

Skal ikke se bort i fra det. Tenkte å bestille litt verktøy og stæsj innen kort tid, så får vi se hvordan det går :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...