Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Er det portene på EK blokkene som kommer for nære broa tru? I såfall en liten "egg on face" fra EK, det gjør ingenting om de flytter portene litt til siden, de er for langt til den ene siden fra før av uansett vis a vis CPU og slangeføring

 

Men her er et spørsmål igrunn, hvorfor kan man ikke bare sette på to stk vanlige bløte i stedet for en, som var vanlig før? Det er vel ikke noe hokuspokus i disse broene, det bør vel nærmest bare være som en flat kabel og regne? Håper noen kan teste etterhvert, se om skaleringen blir bedre med den nye eller to gamle, nv slipper antagelig ikke disse tallene selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cool. Spørs hvor bra det funker i grunn da. 

Den vil nesten garantert ha ekstremt lav flow, så for AIO-systemer så passer det nok bra, hvor grei ytelse er mer enn nok.

 

Dog, tross ingen mekaniske komponenter (bortsett fra viften) i loopen, så kan det vel fort være ganske krise ved for høy last og/eller for dårlig kondenser (kjøling i radiator, f.eks om vifta skulle stoppe etc..). Da vil væsken ikke rekke å kondensere før den når blokka igjen, som betyr at all væsken raskt har blitt omdannet til en gass, og øker trykket ganske drastisk. Med plastikkslanger etc... så vil en slik trykkøkning raskt kunne skape lekkasje, i motsetning til ekstremt lite volum, og kobberrør i heat pipes. 

 

Anyways. Dette er nok bra for AIO-systemer som generelt blir utstyrt med pumper av ekstremt lav kvalitet (pumper som knapt koster en krone å lage). 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Fullcover-blokka til Bitspower er ikke like god som EK sin Supremacy (Evo).

Nå er det like under 30 grader ambient her (de koooger på sørlande gudan!) og da er CPU Package 60 under Aida stress test.

5960X 1,2vcore, 4ghz atm.

 

De to 980 TI'a lunker rundt 40-45 under stress

 

Radviftene går på 450 rpm.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

For et stilrent bygg, det er bra jobb! Og ja, sikler etter den HW'en der..

 

Ble fornøyd her også. Bildene lyver litt, det er egentlig finere syntes jeg. Til og med kona godkjente det, og hu haaaaaater PC-mekkinga mi. Mest fordi jeg bruker hele leiligheten når jeg holder på :rofl:

 

Men nå er det gjort .. Så da er det jo boring. Får finne på noe anna :p

 

Man kjenner seg selv såpass godt at det fort blir Pascal-bygging til høsten? :ninja:

Lenke til kommentar

For et stilrent bygg, det er bra jobb! Og ja, sikler etter den HW'en der..

 

Ble fornøyd her også. Bildene lyver litt, det er egentlig finere syntes jeg. Til og med kona godkjente det, og hu haaaaaater PC-mekkinga mi. Mest fordi jeg bruker hele leiligheten når jeg holder på :rofl:

 

Men nå er det gjort .. Så da er det jo boring. Får finne på noe anna :p

 

Man kjenner seg selv såpass godt at det fort blir Pascal-bygging til høsten? :ninja:

 

Tror jeg må ta en pause snart. Holder på å bygge hus og det er dyyyyrt. Men det blir noe greier i det huset da, har eget lite serverrom med distribuering av cat6 til alle rom, bilde/lyd/peripherals for gaming til mitt kontor og bilde/lyd/osv for HTPC i loft-stue. Så blir litt rigging der med NAS og sånn også da

Dessuten spiller jeg svært lite for tiden :( Det går i WC3 TFT for tiden haha ... overkill maskin much?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...