Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som spiller/har spillt farcry 4 her?

spiller på full pupp(fjernet det som innstillingene som er nvidia gameworks) med dsr og spillet flyter strøkent rundt 80-90 fps, men når  jeg aktiverer nvidia effektene i spillet så tryner det litt sann sporadisk, helst på dårligs mulig tidspunk såklart. noen som har vært borti det samme og har en workaround?

 

anntar dette er maxwell og hvertfall nvidia relatert så tror ikke jeg poster i så veldig feil her :)

Lenke til kommentar

XTX 360 Push-Pull?

 

Vil jeg tjene noe ved push pull? Vifter blir Eloop på ca 1500Rpm eller mer om det trengs, lydnivå bryr jeg meg lite om, kun ytelsen  :green:

 

Hvilken vifter til kabbis? 3x NB M12-PS?

 

Så til rad blir det 6x NB B12-P?

 

EDIT: Slangene er himla varme, men når har maskina foldet lenge, Også har jeg strammet nipplene utallige ganger når slangene er varme, så får nok ikke strammet de noe mer :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tipper det ikke har så fryktelig mye å si, temperaturen skal jo bli den samme ca? Men kanskje i tanken, hvis det er en mulighet? EK sine topper har ekstraporter, må bare ha i et adapter hvis man setter den (BP sensoren) i en forsenket port, hvis ikke kommer det til å lekke - been there done that. :D

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Har du bare to sensorer, så er det kun en logisk plassering - "over" radiatoren. Da har du kontroll på hvor mye hele loopen din øker vanntemperaturen, og hvor mye radiatoren din klarer å senke temperaturen med. Har du flere sensorer så kan du plassere de slik at du ser direkte hvor mye hver av de varme komponentene dine i loopen øker vanntemperaturen.

 

Ved siden av vanntemperatur over vanntemperatur, så er det veldig snedig å ha en måler for lufttemperatur på inntaket hos radiatoren. Vanntemperatur sammenlignet med lufttemperatur gir ofte mer mening enn ren vanntemperatur.

 

Se for eksempel denne grafen:

pretty%20graph.png

Viftene slår inn automatisk ved 10C forskjell, vanntemperaturen drastisk ned, før vanntemperaturen stabiliserer seg akkurat der radiatoren klarer å holde den med gitt varmemengde. Etter en liten stund forsvinner lasten, og når man når bunn, så skrur viftene seg av og temperaturen går opp igjen. Ser man på vanntemperatur alene så vil den til sammenligning være relativt meningsløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...