Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter litt med at jeg ikke får pumpen min helt luftfri. Er dette normalt?

 

Ek 2.2... liten luftboble som sitter litt fast, og ikke vil rikke seg. Når loopen var ny, fikk jeg vekk disse luftboblene ved å skru litt av og på, men nå funker ikke det. Fins det noen triks for å minske kjangsen for at man får slike problemer?

Du kan prøve å tippe på kabinettet. Om du har mulighet, vreng den til alle kanter, og riste litt. Da pleier de å forsvinne.

Lenke til kommentar

Dersom der bare er messing, kobber og acetyl i en loop, vil destilert vann og PTNuke/IandH Dead-Water (kobbersulfat) være en bra blanding? Vil ha en loop med minst mulig vedlikehold. Selvsagt det som må gjøres gjøres, men etter å ha lest att Martins Liquid Lab brukte han selv denne løsningen og hadde vannet i 2 år uten noe problemer med skit osv i loopen(selvsagt ligger jo alltid litt fra radiator osv)

Lenke til kommentar

Dersom der bare er messing, kobber og acetyl i en loop, vil destilert vann og PTNuke/IandH Dead-Water (kobbersulfat) være en bra blanding? Vil ha en loop med minst mulig vedlikehold. Selvsagt det som må gjøres gjøres, men etter å ha lest att Martins Liquid Lab brukte han selv denne løsningen og hadde vannet i 2 år uten noe problemer med skit osv i loopen(selvsagt ligger jo alltid litt fra radiator osv)

Er PTNuke anti-corrosivt? Fordi så vidt jeg vet, så er destilert vann svært corrosivt og ikke noe særlig å bruke alene i en loop.

Lenke til kommentar

Destillert vann går helt fint alene i en loop der det er lite potensiale for galvanisk korrosjon. Typisk en normal loop med kun kopper og messing.

 

Er det stort potensiale for galvanisk korrosjon, så bør man benytte en kjølevæske som motvirker korrosjon. + være forberedt på at det skjer, sakte men sikkert - uansett.

 

http://martinsliquidlab.org/2012/01/24/corrosion-explored/

Lenke til kommentar

Destillert vann går helt fint alene i en loop der det er lite potensiale for galvanisk korrosjon. Typisk en normal loop med kun kopper og messing.

 

Er det stort potensiale for galvanisk korrosjon, så bør man benytte en kjølevæske som motvirker korrosjon. + være forberedt på at det skjer, sakte men sikkert - uansett.

 

http://martinsliquidlab.org/2012/01/24/corrosion-explored/

Aha :) Typisk i en bil for eksempel, der man har både stål, aluminium, støpjern og kansje til og med kobber som en del av kjølesystemet, der det er høy forksjell på elektronegativiteten?

Lenke til kommentar

Er PTNuke anti-corrosivt? Fordi så vidt jeg vet, så er destilert vann svært corrosivt og ikke noe særlig å bruke alene i en loop.

Dere blander sammen destillert vann og renset vann, destillert vann er kokt og er ikkekorrosivt mens renset vann(omvendt osmose++) kan være veldig korrosivt. Vil heller ikke anbefale PT-nuke eller sølvtråd siden du da tilsetter ioner i vannet og de vil vi helst unngå.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Distilled_water

Lenke til kommentar

Er ikke bortimot 75 grader etter noen timer med BF3 på 4.4GHz 2700k fryktelig varmt? Den holder et 780 med selskap, og begge kjøles av en standard 240-rad og en 200mm Phobya. Virker som noe ikke er som det skal. Den ble ikke like varm da jeg hadde 7950 i loopen, og da kjørte den 4.7GHz og. Er bare fem timer siden jeg fylte på og bleeda loopen da, mulig det fortsatt er luft på steder det ikke skal.

 

Vurderer uansett å kjøpe vanlig EK Supremacy CPU-blokk i stedet for Supreme LTX-versjonen jeg har atm. Er det stor forskjell i ytelse mellom de to?

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...