Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har man nok røyka noe. ^^

 

PCBene er vidt forskjellige, og 3870x2 har til og med minne på begge sider...

MEN, om man har universalblokk så kan det jo godt hende du kan de til å passe på hverandre (bortsett fra at du trenger to stykk på 3870x2). Men da er det en universalblokk, og som navnet tilsier så er de ganske universale og ingen 3870-blokk. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor mye må du fylle? Og er du sikker på at det ikke lekker en smug plass?

 

Jeg har sjekket i flere uker at det ikke leker, og har leakstesta alle steder. Jeg må kanskje fylle 10-15 fulle korker. Altså korker på en Cola-flaske. Men det er irriterende, siden resset er veldig lite, så det utgjør mye. Jeg vet at vanntemp er veldig høy, og generelt hele riggen er varm. Varm innvendig og. Er bare så merkelig, og så ekstremt irriterende, jezzez.

Lenke til kommentar

Litt av greia er jo å ha reservoar, slik at du slipper å fylle på hver dag.

 

Er det så ille at du nesten tømmer reservoaret hver dag!? Har hatt det slik at det bør påfylles etter en måneds tid, og da var det ikke helt tett slik at det fordampet etter hvert.

 

Optimalt må det være lufttett slik at slikt ikke skjer, og fyller du på hver dag, ja så vil det nok dannes dråper noe sted som igjen fordamper. (Når det fordamper så mye)

Lenke til kommentar

Ja, når ting blir varmt så utvider ting seg, og loopen din er IKKE tett. Så eneste måten er å ta den fra hverandre. Alternativt flere, bedre radiatorer (eller vifter) vil senke tempen, som jo vil bidra med at det ikke vil være så utett.

 

Det kan være et stort problem som er vanskelig å løse, og personlig bruker jeg aldri nipler uten å minst bruke jamp eller tilsvarende gjengetettning. Sjelden at alt av nipler passer perfekt med blokkene uten noen problemer.

 

Anbefales VELDIG. I værre tilfeller så må jeg frem med noe silikon, men da er det pga dårlig utstyr som ikke passer 100%

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting, det er snakk om Bitspower sexy shiet.

 

Jeg må nok demontere den, rett og slett. Har lyst til å gråte.

Spiller fint liten rolle gitt. Noen passer bedre på visse blokker enn andre. Uansett. Skrur man nippelen rett inn, så er det fort gjort at det ikke blir heeelt tett. Jeg tar i hvert fall aldri sjansen. 2min med gjengeteip er utrolig verdt det! Koster vel 5-6 kr, og fåes bel kjøpt de fleste steder, da inkludert clasern, rørleggerforetninger og visse som selger vannkjøling. :-)

 

Skal være slik at den er skikkelig stram å skru igjen når nippelen er nesten helt nede. Men akkurat hbor hardt varierer litt etter materialet.

Hater plexi-blokker med myk plexi, de er det værste. Acetan er også ganske ille, men noe hardere. Skruehull i kobber/messing er drømmen å mekke på.

 

Men tro meg. Jeg skjønner deg. Suger syyykt. Har sittet å prøvd å tette igjen en svært stor og komplisert tank nå i snart tre uker og har ikke fått prøvd classykortet engang. :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...