Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har liksom et estetisk pent build, som jeg liker. Så skjer dette her, meh ew.

Hehe, er det ikke slik det "alltids" er da? Hver gang jeg skal ha noe i nærheten av estetisk så går alt til helvete. Noen ganger for ting man kunne forutsett, andre for noe annen random skjit.

 

Denne gutten har vært gjennom titals slike tilfeller, hvor alt fra frost ute sprenger opp vannrør i PCen (på vei til butikken for frostvæske til og med), til ikke 100 % tette slanger.

 

Mitt tips er å teste hver eneste kobling. Og med dette så bruker jeg enkelt og greit munnen hvor jeg opparbeider et så kraftig undertrykk jeg kan, og om det ikke ser ut til å lette på trykket de neste 10 sekundene, så er det som regel tett.

 

Og om ikke på hver, så i hvertfall på et par steder. (jo mer areal, jo tyngre blir det å lage undertrykk/suge)

 

Et PRO-tip kan være å koble på kompressor og så fylle opp til rundt 1-2-bar. (har ikke tørt å gjøre slikt på tanken vel og merke) Men det blir for ekstra vidrekommende. Eneste jeg ikke får teste er da siste koblingen, men du er da i det minste ganske sikker på at alt er tett. I hvert fall med korrekt brukt gjengeteip. :D

 

(skjønner ikke hvordan folk får til noe som helst uten)

Lenke til kommentar

Må jo nevne at når vannet er varmt så kan det jo rett og slett være koblingene til niplene som blir veldig slakke. Nå er det jo også forskjell på slanger på hvor mye de utvider seg. Siden du sier loopen er pen, kan det hende du har noen nipler som ikke er kompress-prinsipp, eller som ikke har noen solide klemmer på enden (da snakker jeg ikke om slik drit man setter på med håndkraft, men solide saker som du skrur til for å stramme.

Lenke til kommentar

DA har jeg endelig bestilt vannkjøling til cpu folkens. Kjørte på med din anbefaling Andreas, Full copper Clean og noe,... Med EK XT360 47mm rad. Håper det blir snasent. Kabinettet kommer fort ut her med en gang jeg har fått rotet litt i det.

Ahh, nais! :D

 

Full copper clean er skikkelig digg blokk. Beste jeg har vært borti. Vekta er betraktelig høyere enn forventet, og alt fra innsiden og ut virker som er rimelig god kvalitet. Innsiden ser lett ut å rense for drit, og så heller ikke ut som et filter (som suger opp skjit fra intet). Og yter bra, ikke minst. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

O-ringer på koblinger skal jo tette bra de da. Ikke hatt noe problemer på hverken PC eller utstyr på jobben som bruker ligende form for koblinger.

O-ringer er et "bare minimum", og med feil kombinasjon av nippel/blokk så kan det fort bli lekk. Problemet oppstår ofte pga noen/mange blokker har en liten nedfelt sirkel i området rundt nippelen, som O-ringen skal passe nedi. Og har merket at det ikke er alle nipler eller O-ringer som helt liker dette, fordi de gjerne har tatt høyde for denne "nedfellingen" internt, om det gir noen mening å skrive.

 

Samt at O-ringen kan være slitt/komprimert, den har sprukket litt opp, eller at det er en nippel som ikke har tatt høyde for at blokken ikke har noen nedfelling (kun en plan overfalte), og dermed vil O-ringen bare bli skvist ut, og over hodet på nippelen. I mine øyne er det fort et par titals prosent sjanse for at slikt skjer, og stoler egentlig ikke 100% på dem. Spesielt ikke når ting blir varmt og dne utvider seg og blir slappere.

 

I ekstreme situasjoner så går det i vannfast superlim fra loctite. :p Det er sånn "sinnamann-løsning". En liten sprut rundt gjengene, og så tåler den alt, og størkner på 5min, toppen (noen ganger bare 5 sekunder, så gjelder å skru kjapt).

Lenke til kommentar

Ahh, nais! :D

 

Full copper clean er skikkelig digg blokk. Beste jeg har vært borti. Vekta er betraktelig høyere enn forventet, og alt fra innsiden og ut virker som er rimelig god kvalitet. Innsiden ser lett ut å rense for drit, og så heller ikke ut som et filter (som suger opp skjit fra intet). Og yter bra, ikke minst. :)

Know! Har snakket om det lenge. Fikke endelig fast jobb i mitt yrke i dag, så måtte nesten feire litt :-) Det er ikke umulig at det kommer spørsmål etter hvert. Har fri fredag til tirsdag, så burde vel få satt det opp innen den tid. Haha!

Lenke til kommentar

Tja. Har vel i hovedsak bare gode erfaringer med dette, uavhengig om overflaten jeg skrur denne nippelen mot er flat eller har et nedfelt spor. Har det røket o-ringer for meg har det vært fordi o-ringen burde vært byttet ut eller at ting har blitt montert feil.

Muligens jeg bare er heldig her.

Nå skal det nevnes at jeg sikkert har hatt 40-50 nipler av masse random slag, og en haug av andre billige og dårlige produkter. Men men, klok av lærdom, eller bare lei av å satse på at alt funker som det skal, så bruker jeg nå noen ekstra triks/sikringer. ^^

 

Kan også nevnes at jeg alltid opererer med maks uflaks, og om det er fysisk mulig at man kan ha uflaks, så har jeg det gjerne. ^^

 

Gratulerer da, hvilket yrke er det? :)

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH FAEN JEG KØDDA PUMPA LEKKER SOM EN HORE ÅÅÅÅÅÅÅH

Hehehe. Gratulerer, da sparte du deg i hvert fall for full endring. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå skal det nevnes at jeg sikkert har hatt 40-50 nipler av masse random slag, og en haug av andre billige og dårlige produkter. Men men, klok av lærdom, eller bare lei av å satse på at alt funker som det skal, så bruker jeg nå noen ekstra triks/sikringer. ^^

 

Kan også nevnes at jeg alltid opererer med maks uflaks, og om det er fysisk mulig at man kan ha uflaks, så har jeg det gjerne. ^^

Tjaa, jeg har i hovedsak bare brukt bitspower også gått over til EK, med EK sine blokker. Muligens man ville fått en missmatch ved å bruke en annen blokk eller billige nipler.

Såpass ja. Greit å ta sine forholdsregler om man lever med maksimal uflaks ja.

 

Gratulerer da, hvilket yrke er det? :)

Borriggoperatør som det heter så fint. Nå vet jeg ikke hvor mange bar en vanlig loop opererer med, men arbeidstrykket på en borerigg er mellom 200-300 bar til vanlig. Og greier lignende koblinger holde tett på sånt trykk tviler jeg på at ting skal begynne å lekke helt uten grunn om man bruker nipler av litt mer kvalitet enn det billigste man kan finne.
Lenke til kommentar

Hva skal du med det? :p

Det er denne DU trenger vetu! : http://www.clasohlson.com/se/Glassilikon-Casco/34-9335


Mine deler har du nok ikke lyst på. :p Har ikke noe fint fancy plugg and play greier igjen. Kun en 230V pumpe som kan senkes ned i et reservoar, men som da er rimelig svak. Og noe reservoar har jeg ikke som selges. Bygger mine egne her i gården. ^^

 

 

 

Jeg er nå en av de nissene som tar deg om du ikke er snill gutt! Hehe!

Kult! :) Snakker vi vekter, eller politi. ^^

 

Får håpe ingen finner på å ta meg. Jeg har i prinsippet ikke lov til å ta på PCen min lengre, etter tullete lovendringer. :(

Lenke til kommentar

Tjaa, jeg har i hovedsak bare brukt bitspower også gått over til EK, med EK sine blokker. Muligens man ville fått en missmatch ved å bruke en annen blokk eller billige nipler.

Såpass ja. Greit å ta sine forholdsregler om man lever med maksimal uflaks ja.

 

Borriggoperatør som det heter så fint. Nå vet jeg ikke hvor mange bar en vanlig loop opererer med, men arbeidstrykket på en borerigg er mellom 200-300 bar til vanlig. Og greier lignende koblinger holde tett på sånt trykk tviler jeg på at ting skal begynne å lekke helt uten grunn om man bruker nipler av litt mer kvalitet enn det billigste man kan finne.

Ja, ikke sant. Er helt utrolig noen ganger over hvor håpløst det kan være.

Snakker så vidt 2 bar liksom... Og på jobb så inspiserer jeg anlegg som ikke ser ut som hokus pokus (HPUer) med helt oppe i 450-600 bar, som skal ut til steder som sikkert du jobber. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, ikke sant. Er helt utrolig noen ganger over hvor håpløst det kan være.

Snakker så vidt 2 bar liksom... Og på jobb så inspiserer jeg anlegg som ikke ser ut som hokus pokus (HPUer) med helt oppe i 450-600 bar, som skal ut til steder som sikkert du jobber. ^^

I disse tider er jeg faktisk fryktelig glad for at jeg kjører borerigg på land!

 

Men ja. Tidvis lurer jeg litt på om jeg heller skulle bruke samme deler på pcen som jeg bruker på borriggen. Selv om flere av delene ser mer eller mindre identiske ut..

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...