Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer du 6Ghz tar jeg med Classifiedkortene mine og EVBot'en opp til deg, så bencher vi ASAP :D

Hehe, ja jeg hadde dånt om jeg klarte SÅ jækla bra, men det tror jeg er nada sjanse for. :p

 

6ghz er vanskelig oppnå, først må man ha veldig flaks med chipen. Også trenger man ln2. Om en 3930k klarer å benche 5.5ghz på på kaldt vann er det også veldig bra.

Klarer jeg 5,5 GHz så blir jeg også ekstremt fornøyd. Tror nok 5,4 GHz KAN være mulig, mens 5,3 GHz burde gå ganske greit med noe tweaking.

 

6 GHz er bare å glemme dessverre på 3930K, høyeste OC som ligger på HWbot er 5950 MHz med kun 2 cores.

 

Hehe, ikke sant. Jeg har ikke en spesielt effektiv chip, og chilleren kan ikke akkurat måle seg med LN2. :p

Lenke til kommentar

Hvilke blokker er mest effektive? Ser nickel, cobber osv. Ser nickel er dyrest. Vil det være forskjell på full og vanlig nickel med plexiglass?

Sølv er best (finnes vel en eller to slike blokker og er selvsagt ekstremt dyre), og så kommer kobber på en svært god nr2.

 

Nickel betyr bare at kobberet har et tynt lag nickel utenpå. Dette gjør at kobberet får en "chrom-finish", og kan hindre kobberet i å korrodere så raskt som det gjør til vanlig. Nickel i seg selv leder varme noe dårligere enn kobber, men forskjellen er umerkbar da det er så tynt lag. Og fordelene utveier nedsiden uansett.

 

Acetal og plexi er bare hvilket deksel som utenpå blokka. Her kan noen også tilby vannblokker som også har deksel/topplate i kobber og nickel (kobber med nickellag). Fordelen er hovedsakelig for kvalitetsfølelse og utseende, men gir jo da også mer solide gjenger, og potensielt en minimal forbedring i ytelse.

 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, synes fortsatt dere er litt vell håpefulle. :-p

 

(5,3 GHz ser ut til å blo vanskeligere enn jeg trodde i dag) :-(

 

Sliter fortsatt veldig med at den forbanna CPUen styrer multiplieren ned etter litt. Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke forhindret dette for godt. Er litt fra dag til dag... grrr

 

Ingen som har erfaring med det? Kan jo kanskje hende det har skjedd med dere også? Under last så er det vanskelig å måle da den hopper ganske raskt ned, og da er det ikke alltid det registreres i grafen. (med 100% last så går den veldig tregt)

 

Oppdatere BIOS kanskje?

Lenke til kommentar

Sitter med et galemathias-kabinett om du vil, hvor luften i kabinettet og vannet er fasekjølt og holder rundt minus 2 grader. :p (Luften er også kjølt ned pga da slipper jeg kodens)

 

Kompressoren yter faktisk dårligere om jeg åpner vinduet. Xd

 

Så problemet er ikke temp. Det ser ut til å oppstå enten det er 60 grader eller 80 grader på kjernene.

 

Kan være at jeg er en gammel traver, men noe lignende har jeg aldri vært borti. :) (X79 Er ny platform for meg så har jo skjedd en del siden X58)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sitter med et galemathias-kabinett om du vil, hvor luften i kabinettet og vannet er fasekjølt og holder rundt minus 2 grader. :p (Luften er også kjølt ned pga da slipper jeg kodens)

 

Kompressoren yter faktisk dårligere om jeg åpner vinduet. Xd

 

Så problemet er ikke temp. Det ser ut til å oppstå enten det er 60 grader eller 80 grader på kjernene.

 

Kan være at jeg er en gammel traver, men noe lignende har jeg aldri vært borti. :) (X79 Er ny platform for meg så har jo skjedd en del siden X58)

 

Er flere 5GHz + tråder på www.overclock.net, så er vell bare å spørre mye mer. Gunslinger henger der også en del.

Lenke til kommentar

Har kjørt 3930K på 5.1 for benching på vann med kaldt rom, blir fort ustabilt om man ikke har en god CPU. Pass på å makse powerlimit i BIOS :)

 

Er mye triksing med Sandy-E, ville også gjort som Kurio sier og lese igjennom tråder på OCN samt BIOS-tråden til Raja på ROG-forumet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...