Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8974354

Fermi kom alt for sent, hadde den kommet i vinter hadde jeg garantert kjøpt. Rommet mitt har ingen varmeovn, så Fermi hadde kommet godt med da det var 0*C på rommet mitt. Det var frostrøyk når jeg la meg xD

Lenke til kommentar

frister med ett gtx 480 eller et ati 5870 kort.

hadde tenkt og kjøpe en 5870 men ville vente til nvidia kom

med noe nytt så jeg kunne ha noe og sammenligne med når det gjelder ytelse i spill.

tror jeg skal ta ett gtx 480 kort.men er ikke sikker.

i noen tester er det ganske likt mellom ati og nvidia.

 

det ThoSan skriver om gtx 480 kortet gjør at det heller mot gtx 480.

greit nok at det bruker litt vel mye støm,

men at det er i nærheten av 100 grader er nesten litt skremmende. :ermm:

Endret av rbr
Lenke til kommentar

det ThoSan skriver om gtx 480 kortet gjør at det heller mot gtx 480.

greit nok at det bruker litt vel mye støm,

men at det er i nærheten av 100 grader er nesten litt skremmende. :ermm:

 

Etter å ha hatt kortet i en uke nå, har jeg enda til gode å oppleve at temperaturene nærmer seg 100 grader. Jeg kjører viften på 50% hastiget idle(hører nesten ikke viften) og bruker autofunksjonen slik at den justerer seg opp når jeg spiller. Den høyeste temperaturen jeg har sett så langt er 82 grader celsius. Under idle holder tempen seg rundt 40-42 grader. Ikke glem at dette kortet er laget for å tåle temperaturer opp mot 105 grader celsius.

 

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale GTX 480. Det leverer bare helt rå ytelse, og etterhvert som driverne modnes mer, tenker jeg det blir bare bedre.

Lenke til kommentar

frister med ett gtx 480 eller et ati 5870 kort.

hadde tenkt og kjøpe en 5870 men ville vente til nvidia kom

med noe nytt så jeg kunne ha noe og sammenligne med når det gjelder ytelse i spill.

tror jeg skal ta ett gtx 480 kort.men er ikke sikker.

i noen tester er det ganske likt mellom ati og nvidia.

 

det ThoSan skriver om gtx 480 kortet gjør at det heller mot gtx 480.

greit nok at det bruker litt vel mye støm,

men at det er i nærheten av 100 grader er nesten litt skremmende. :ermm:

 

kjøp heller GTX 470 og klokk det til samme ytelsen som 480. klsrte det med mitt 470 i løpet av 5 minutter etter jeg fikk det. penger spart :)

Lenke til kommentar

det ThoSan skriver om gtx 480 kortet gjør at det heller mot gtx 480.

greit nok at det bruker litt vel mye støm,

men at det er i nærheten av 100 grader er nesten litt skremmende. :ermm:

 

Etter å ha hatt kortet i en uke nå, har jeg enda til gode å oppleve at temperaturene nærmer seg 100 grader. Jeg kjører viften på 50% hastiget idle(hører nesten ikke viften) og bruker autofunksjonen slik at den justerer seg opp når jeg spiller. Den høyeste temperaturen jeg har sett så langt er 82 grader celsius. Under idle holder tempen seg rundt 40-42 grader. Ikke glem at dette kortet er laget for å tåle temperaturer opp mot 105 grader celsius.

 

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale GTX 480. Det leverer bare helt rå ytelse, og etterhvert som driverne modnes mer, tenker jeg det blir bare bedre.

er nesten overbevist nå. :D men så er det desverre manko på 480 kortene nå. :cry:

Endret av rbr
Lenke til kommentar

frister med ett gtx 480 eller et ati 5870 kort.

hadde tenkt og kjøpe en 5870 men ville vente til nvidia kom

med noe nytt så jeg kunne ha noe og sammenligne med når det gjelder ytelse i spill.

tror jeg skal ta ett gtx 480 kort.men er ikke sikker.

i noen tester er det ganske likt mellom ati og nvidia.

 

det ThoSan skriver om gtx 480 kortet gjør at det heller mot gtx 480.

greit nok at det bruker litt vel mye støm,

men at det er i nærheten av 100 grader er nesten litt skremmende. :ermm:

 

kjøp heller GTX 470 og klokk det til samme ytelsen som 480. klsrte det med mitt 470 i løpet av 5 minutter etter jeg fikk det. penger spart :)

hehe det frister men er ikke noen klokker så det går nok ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Etter å ha hatt kortet i en uke nå, har jeg enda til gode å oppleve at temperaturene nærmer seg 100 grader. Jeg kjører viften på 50% hastiget idle(hører nesten ikke viften) og bruker autofunksjonen slik at den justerer seg opp når jeg spiller. Den høyeste temperaturen jeg har sett så langt er 82 grader celsius. Under idle holder tempen seg rundt 40-42 grader. Ikke glem at dette kortet er laget for å tåle temperaturer opp mot 105 grader celsius.

 

Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale GTX 480. Det leverer bare helt rå ytelse, og etterhvert som driverne modnes mer, tenker jeg det blir bare bedre.

 

Kortet tåler sikkert slike temperaturer, men om det varer evig har jeg stor tvil om.

Tipper levetiden på Fermi kortene vil ligge på en plass mellom 1 og 2 år før vi begynner å få tilbakemeldinger om kort som opplever artifacts og gir Bsods.

Lenke til kommentar

Jepp, begynner å bli hardt å være loddetinn når du har slike temperaturer under panseret.

Og NV er jo kjent for å lage GPUer med svakheter, 8xxx serien og GT200, så jeg betviler at Fermi blir noe kort som snur trenden.

I tilegg er chipen stor, og store chiper har en del problemer med levetid.

Lenke til kommentar

kjøp heller GTX 470 og klokk det til samme ytelsen som 480. klsrte det med mitt 470 i løpet av 5 minutter etter jeg fikk det. penger spart :)

Det er isåfall ikke rent lite du har klart å presse ut av GTX470 kortet ditt mtp at GTX480 er opptil ~33% raskere enn GTX470.

 

 

Tester viser at GTX 480 støyer mer enn 4870x2 og selv om dette ikke er inntrykket man har så er det ikke videre positivt da jeg syns 4870x2 støyer nokså grufullt under last.

Jeg mener at i spillsammenheng (i dag og nok en godt stykke fremover) er GTX 4x0 altfor ineffektivt når man ser på hva man får igjen for det ekstra strømforbruket, varmeutviklingen, støynivået og prisen i forhold til 58xx.

Lenke til kommentar

Om man er under 18 og/eller ikke betaler strømregningen så kan man vurdere GTX 480.

Men om man bor i Midt Norge og må betale selv, vell da skipper man 480'n og Nvidia lett i denne omgang, skal man først betale en strømregning for gaming så skal jeg jammen meg ha skikkelig valuta for pengene, og det har ATi nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...