Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hvem kjøper budsjettkort lissom..? :p

 

Nå har Komplett endret datoen på ASUS 480 til 21 April....

Håper for min skyld at EVGAen kommer tidligere enn 1 mai også...

 

Kanskje jeg blir nødt til å kjøpe et Asus også for å sikre, men hadde jo vært...synd om begge ble sendt før jeg fikk avbestilt det ene :whistle:

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oiii, men kommer nok ikke til å trekke meg fra Evga ordren min..

Evga har jo den Nvidia supersled (eller hva den het) i pakken! <3 Samt noen ekstra goder slik som nytt precision design, GPU stress program så jeg ikke lenger trenger å bruke et ati program for å stresse nvidia gpu'en min ;)

 

 

Hadde forresten veldig rett når jeg sa at det at kortene går til 90+ grader er ene og alene auto fan speed's skyld. Leste et sted idag (men husker fan ikke hvor) at hvis du har fan speed på 70-80% så overstiger temperaturen aldri 70 med mindre du har rævva kabinett. :]

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kommer alle GTX 4x kort med supersled og ray tracing app...

 

Forresten har det kommet flere merker på PS.no og PoV sitt koster 3985 :)

 

Forresten kommer Asus sitt også med OC tools, tror de fleste har det egentlig...

 

 

Bestile et Asus fra PS jeg..

Så får vi se hvem som er raskest :)

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

oiii, men kommer nok ikke til å trekke meg fra Evga ordren min..

Evga har jo den Nvidia supersled (eller hva den het) i pakken! <3 Samt noen ekstra goder slik som nytt precision design, GPU stress program så jeg ikke lenger trenger å bruke et ati program for å stresse nvidia gpu'en min ;)

 

 

Hadde forresten veldig rett når jeg sa at det at kortene går til 90+ grader er ene og alene auto fan speed's skyld. Leste et sted idag (men husker fan ikke hvor) at hvis du har fan speed på 70-80% så overstiger temperaturen aldri 70 med mindre du har rævva kabinett. :]

 

 

hvis dette stemmer og at dem får bedre drivere og at lommeboka mi blir en 3-4 tusen tjukkere så vurderer jeg 480 md 3D og Acer 24" 120HZ skjerm her^^

Lenke til kommentar

Ahh.. Vel.. Evga blir det.. Eller XFX om de kommer med noe diggere design. ;)

Har ikke hørt noe fra XFX og Fermi enda.. Har de sluttet med nvidia?

 

 

Fant forresten lenken til det med at Fermi ikke blir så varmt bare du ikke bruker auto funksjon på vifta.

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=265488

 

De som noengang bruker auto fan på noesomhelst skjermkort, de kan... finne ut av resten av setningen selv :]

Lenke til kommentar

Fra Fudzilla

 

We have heard and confirmed from multiple independent sources that XFX won’t have Fermi cards at launch.

 

Nvidia is punishing this highly successful brand by cutting them off from Geforce GTX 480 and 470 launch cards, and this is a direct result of XFX's last year's decision to to start selling ATI. Since Nvidia’s sales department doesn't know any better, this is the action the green company decided to take.

 

Nvidia refuses to see that this might be a bad thing for the whole company as XFX has a very loyal fan base who will probably start standing up for themselves when they realize they won’t get a decent launch quantity of these cards.

 

In the mean time, XFX’s answer to Nvidia’s cut-out deal is bringing the fastest ever Radeon HD 5970 X2 cards with super specs, and we will try to get as many details as we can.

Lenke til kommentar

pen liten swiftech logo nede i hjørnet der ja :)

Har googlet nesten hver dag, men enda ikke funnet noen tester av disse. De er ikke klokket så høyt fra fabrikken, men det er vel det vanlige uansett - men jo, jeg har noen sære forhåpninger til at disse parkerer alt.

Lenke til kommentar

De får inn 5970 20 april til 4650kr, hvorfor slår du ikke til der i steden?. yter bedre, blir ikke så varmt (tåler derfor både volt tweak og bra med klokking), dx11, støtte for flere skjermer. Om ikke du mangler varmovn ser jeg ikke helt grunnen til at du må vente.

 

 

Ser også at komplett.no kommer til å dele på lageret sitt med komplett.se

 

Hvis du ser på GtX480 som er bestilt så er talla på begge nettsteder like. Skjønner ikke helt hvordan de har tenkt å dele.. har ikke komplett.no lageret sitt i Sandefjord?

 

 

om jeg bommer helt, så innrømmer jeg å ikke være den som er mest kjent med hvordan komplett.no og .se driver butikk :D

Endret av Madcatatlas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...