Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hei folkens og gratulerer med dagen :cool:

 

Jeg har tenkt å gå for et GTX 470 kort, blir mer enn bra nok til mitt bruk som er litt spilling kombinert med masse videoredigering i Windows 7.

Hvor reelt er det når Amentio skriver "ubekreftet 30.03.2010" på flere av sine GTX 470 modeller, hvis dere skal tippe?

 

Vet ikke om jeg gidder legge inn en bestilling nå hvis jeg først får kortet etter 1. Mai (slik som Komplett.no hinter til).

 

i og med at nvidia sier butikk-release er 12. april er nok 30.3 helt urealistisk. Vil nok heller tro at komplett sin dato (1.5) er mer korrekt, ihvertfall her til lands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auto fan speed bør reagere ganske fort imo for å holde tempen nede.

Det irriterer meg litt dog at med ATI 5850 spinner viften opp bittelitt når man scroller i Firefox feks. (varierer et par prosent ca)

Kunne kanskje vært en mellomting ;)

Legger uansett bare merke til det når det er helt stille i rommet.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Nå har PS endelig lagt ut kortene med release satt til ubekr. 4 April, litt billigere enn Komplett og gjengen..

 

Synd de ikke har EVGA (ennå i hvert fall)...

 

Hele 40kr ish billigere! :o

Men likte den 4. april datoen...

 

Håper komplett får før 1. mai....

 

 

amentio har ubekr. på 30. Mars (evga har de også)

Men kjenner jeg de rett så bare pusher de ubekreftet dag på dag på dag

http://amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=419967&WebSiteMapNodeID=1000005

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Litt stiv pris, veldig flaks for nVidia at ikke 5970 er å få tak i.

 

edit

Hele 40kr ish billigere! :o

Men likte den 4. april datoen...

 

Det der MÅ dere ta med en klype salt, minde webshopper bruker ofte langt tidligere datoer pga de ønsker å få inne så mange forhåndsbestillinger som mulig, har brent meg på det altfor mange ganger. Å tro at noen får inn kort før Komplett er nok heller ikke veldig sannsynelig.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Litt stiv pris, veldig flaks for nVidia at ikke 5970 er å få tak i.

 

edit

Hele 40kr ish billigere! :o

Men likte den 4. april datoen...

 

Det der MÅ dere ta med en klype salt, minde webshopper bruker ofte langt tidligere datoer pga de ønsker å få inne så mange forhåndsbestillinger som mulig, har brent meg på det altfor mange ganger. Å tro at noen får inn kort før Komplett er nok heller ikke veldig sannsynelig.

 

5970 er og få tak i de,kjøpte 1 akkurat nå på netshop.no :)

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=138390

Lenke til kommentar

Kort oppsummert fra testene, så er det ingen grunn i verden for meg å bytte ut mitt 5870. 1920x1080 og samtlige spill jeg spiller går så det griner. Bruke masse penge på dette for noen få FPS ekstra kan vel kategoriseres som idioti og sidestilles med å brenne penger?

 

Denne generasjonen er det ATI som dominerer, der Nvidia dominerte med 8800 i sin tid.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

8800gtx var sjelden overlegen og knuste all motstand over 1 år, ligner svært lite på denne sitvasjon. Dette er bare nVidia som er forsinket med et highendkort som viser seg å yte rundt 10% bedre en ATI single gpu. Da 480gtx viser seg å være veldig varmt som igjen betyr ikke veldig klokkevennlig med stock-kjøler, blir det som forventet.

Lenke til kommentar

Vil nå si GTX480 er mer entusiastrettet om den volt modden som gir 50% mer ytelse stemmer.. Da kan vannkjøling være ett lite must ja.

E1200U-C-3D1-540x406.jpg

 

Forresten Nizze, du bør endre tråd-navn til å bare være Fermi tråden, ser ut til at det kommer flere enn 480 og 470 ;)

 

"Rumored leaked list"

 

nv.png

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...