Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Ser ut som Gainward sliter litt med salget på komplett :p

 

Forresten skuffa over at de ikke la det ut på forsiden...

 

 

 

 

Det var 300 på lager med gainward når jeg så det først inne på komplett. 1 minutt senere så var det 290 kort. Regner med at alt forsvinner når de først kommer på lager.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger litt merke til at testerne har på "auto fan speed" Noe som de fleste vet fungerer dårlig (ihvertfall med mine tidligere erfaringer med 9800gtx og gtx260, funker aldri med auto, da kræsjer skjermdriveren pga varme). Syns de skulle kjørt 100% fan når de kjører 100% load

Når en spiller har en jo gjerne på seg headset, så støy utenfor da bryr jeg meg så midt på ryggen over egentlig.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Legger litt merke til at testerne har på "auto fan speed" Noe som de fleste vet fungerer dårlig (ihvertfall med mine tidligere erfaringer med 9800gtx og gtx260, funker aldri med auto, da kræsjer skjermdriveren pga varme). Syns de skulle kjørt 100% fan når de kjører 100% load

Når en spiller har en jo gjerne på seg headset, så støy utenfor da bryr jeg meg så midt på ryggen over egentlig.

på guru 3d fikk han klokka til 806/1608/4568 tror det var på stockvifte da han satte vifta på 470'n til 100% og han brukte samme setning bare manglet en del av setningen..

lurer på om jeg skal prøve å få tak i den hydrocopperen i usa eller vente til en oppfølger kommer :hmm:

Lenke til kommentar

Hm joda så det nå, men gjorde det ikke før de begynte å overklokke.. Postet heller ingen temps etter overklokk.

 

Spørsmål ang strømforbruk:

Er klar over at GTX480 trekker veeeeldig på strøm, men hvor merkbart er det? Blir oppgraderingen fra en GTX260 til en GTX480 veldig synlig på strømregningen?

Lenke til kommentar

Her var det skuffelse ja, og det ser ut til at vi har hatt rett hele veien og at Benchen fra NV som skulle være skryt (Heaven benchen med Tesselation, for de som brydde seg om å se på grafen ellers.) I tilegg må NV ta seg godt betalt og at den er mistenkt å være limited production run, altså få brikker produseres.

I tilegg gav Delta vifta de hadde brukt ett utslag på støy som slett ikke var ønskelig.

 

Spørsmålet nå er hvor lavt NV tør å legge seg prismessig og hvor mye ATi dropper i kontraen.

Men også er det store spørsmålet om hvor mange av disse kortene man kan få tak på, er NV en no show i butikkene så handler man ATi, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Fermi er ikke veien å gå da nei, hakker for mye til at det er brukbart.

I tillegg har jeg maks 1920 som oppløsning på skjermen min, noe mer kan jeg ikke ha heller da jeg ikke har skrivebordsplass til mer enn maks 26 tommer.

I tilegg er prisen for Fermi pluss resten av hele pakken fra NV gjør den bare svært uattraktiv.

GT200 hadde i sin tid ytelsesfordelen, men denne er her snevret inn kraftig mens resten av ulempene fra 200 er forsterket og fortsatt med i omløp.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

At Ati kortene ikke klarer å fullføre "benchmarken" idetheletatt.

 

"There is no doubt that even though ATI’s HD 5870 gets some decent performance, it is no match for the GTX 480. What surprised us is actually the fairly good scaling of the HD 5970 even though it failed to complete our 2560 x 1600 test."

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle det, er det ikke spillbart og i andre tester så ligger de likt så hjelper det ikke mye.

Da må du ha SLi i allefall, og med disse kortene... La oss si at prisen frister ikke og heller ikke det andre som kommer med territoriet slik som tomgangsstøy hvor headsettet mitt forresten 90% av tiden er av og varmen...

Lenke til kommentar

Hei folkens og gratulerer med dagen :cool:

 

Jeg har tenkt å gå for et GTX 470 kort, blir mer enn bra nok til mitt bruk som er litt spilling kombinert med masse videoredigering i Windows 7.

Hvor reelt er det når Amentio skriver "ubekreftet 30.03.2010" på flere av sine GTX 470 modeller, hvis dere skal tippe?

 

Vet ikke om jeg gidder legge inn en bestilling nå hvis jeg først får kortet etter 1. Mai (slik som Komplett.no hinter til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...