Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

hehe frustrasjon ligger (selv om dette nå burdet være klart som dagen i flere av mine poster) i det at du faktisk solgte cf 5870 for å kjøpe 1 stk 470 gtx. I utgangspunktet så forteller du at du ikke var fornøyd med Ytelsen i BC2 (som er nøyaktig spillet 5870 har gort det ekstra bra i). Videre forteller du at, jo men nå bruker du nyeste driver, jeg linket til driver fakta som forteller at driveren hovedsaklig rettet på sli funksjoner, sto ikke noe om ytelse boost, jeg spurte om du opplevdet boost men svarer ikke.

 

Så selve frustrasjonen min ligger selvagt i at ikke noe av det du forteller stemmer ?(altso ikke i at jeg ikke ser HVA du skriver), ikke i mine papirer i alle fall. Men for all del, dette er ikke viktig for min del så avslutter gjerne diskusjonen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel en grunn til at han valgte heaven

 

Nettop, og derfor skriver jeg gjentagendet - tester generelt- ikke at 5870 yter bedre på alt. Ryktene sier jo at nye serien til nVidia er bra på tesselering, så på en annen side blir det artig å se hvor mange spill som kommer fremmover der dx11 og Tesselering er brukt og se på ytelse forskjellen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Huff, skal jeg klokke cpuen min til 4 jeg også da? Så får vi det ærlig og redelig? Skal nevnes at ikke har klokket skjermkortet

 

Nei, du behøver ikke gjøre noe for min del. Poenget er at det er forskjell, forskjellen blir mindre med lik hardware?. Og så sier du selv at du ikke har klokket 5870 heller. Men som nevnt skal nVidia ha fordel i Heaven og som videre nevnt er det sikkert derfor denne testen dukker ofte opp i denne tråden.

 

edit

Som du også ser over, som ble lagt til mens jeg skrev dette...

 

quoter meg selv...

og derfor skriver jeg gjentagendet - tester generelt- ikke at 5870 yter bedre på alt. Ryktene sier jo at nye serien til nVidia er bra på tesselering, så på en annen side blir det artig å se hvor mange spill som kommer fremmover der dx11 og Tesselering er brukt og se på ytelse forskjellen.
Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

og derfor skriver jeg gjentagendet - tester generelt- ikke at 5870 yter bedre på alt. Ryktene sier jo at nye serien til nVidia er bra på tesselering, så på en annen side blir det artig å se hvor mange spill som kommer fremmover der dx11 og Tesselering er brukt og se på ytelse forskjellen.

Enkelte spill flyter bedre på nv kort og motsatt.. kanskje 470'n i BFBC2 hadde en høyere minimums fps enn hva 5870 klarte?? testene har jo også vist at 5870 har høyere max fps men gjerne hatt lavere minimum enn 470/480..

Lenke til kommentar

hehe frustrasjon ligger (selv om dette nå burdet være klart som dagen i flere av mine poster) i det at du faktisk solgte cf 5870 for å kjøpe 1 stk 470 gtx. I utgangspunktet så forteller du at du ikke var fornøyd med Ytelsen i BC2 (som er nøyaktig spillet 5870 har gort det ekstra bra i). Videre forteller du at, jo men nå bruker du nyeste driver, jeg linket til driver fakta som forteller at driveren hovedsaklig rettet på sli funksjoner, sto ikke noe om ytelse boost, jeg spurte om du opplevdet boost men svarer ikke.

 

Så selve frustrasjonen min ligger selvagt i at ikke noe av det du forteller stemmer ?(altso ikke i at jeg ikke ser HVA du skriver), ikke i mine papirer i alle fall. Men for all del, dette er ikke viktig for min del så avslutter gjerne diskusjonen.

 

vil du virkelig ikke skjønne hva jeg skriver, eller går du på piller som hindrer deg? jeg har aldri sagt noe på ytelsen i CF, men jeg opplevde bugs som gjorde at dette oppsettet var uaktuelt for meg. jeg testet da følgelig ett enkelt 5870, da uten CF "bugsene" og fant ikke at spillet gikk flytende nok hos meg. derfor solgte jeg ATI kortene, og planen var å kjøpe 2 x 470 til SLI. kjøpte ett først bare for å sjekke, og fant dette tilfredstillende nok til mitt bruk.

 

jeg har dog lest at 10.4 driveren gir boost i BC2 for ATI, denne rakk jeg aldri teste med kortene mine med.

 

og ja; Unigine er selvfølgelig VELDIG Nvidia vennlig, får håpe det blir mye tesselation i spill fremover :D

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

GTX 470 @ 850/900 vgpu: 1.05

 

470_850_900_unigen.jpg

 

Unigine er en rimlig nVidia vennlig benchmark ;)

 

nå trodde jeg faktisk du hadde GRUSET scoren min, men etter en run hvor jeg fikk 43.8 kunne jeg ikke skjønne hvordan du fikk 44fps.. helt til jeg gikk litt nøyere igjennom scoren din! :D

 

setter du AF til 16x neste gang? var da jeg fikk 43.8 - dette på 825/1000 1.083v

 

virker som kortet ditt orker litt mer på kjernen enn mitt :(

Lenke til kommentar

ehh skulle ikke du så fint avslutt diskusjonen ****Dp**** , nei (igjen) det er bristene i din "logikk" jeg TENKER på. Men nå orker jeg ikke gjenta meg... (du har rett å slett feil i flere av dine argumenter)

 

vil du virkelig ikke skjønne hva jeg skriver, eller går du på piller som hindrer deg

 

For all del ta det personelig :roll:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

nå trodde jeg faktisk du hadde GRUSET scoren min, men etter en run hvor jeg fikk 43.8 kunne jeg ikke skjønne hvordan du fikk 44fps.. helt til jeg gikk litt nøyere igjennom scoren din! :D

 

setter du AF til 16x neste gang? var da jeg fikk 43.8 - dette på 825/1000 1.083v

 

virker som kortet ditt orker litt mer på kjernen enn mitt :(

 

Jeg gruser da alltid deg :D

 

470_860_1000_unigen.jpg

 

Fikk litt mer orden på mem oc også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...