Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
We managed to score a couple of Fermi pictures, and these were taken at partners warehouse in Europe, so the cards should hopefully be in retail/e-tail as of tomorrow.

 

According to our sources , European partners have finally got their hands on some GTX 480 and GTX 470 cards and should ship them to shops as soon as possible. Some might find their way to shop shelves as of tomorrow and some might be available as of next week, the 12th of April.

 

Of course, many of these cards have already sold and a lot of them will certainly be shipped to consumers that were brave enough to pre-ordered them. Those who miss this first batch of cards will probably have to wait untill May to get their hands on one.

 

:)

 

Fuds

Lenke til kommentar

Bestilte et Asus GTX480 på mandag fra Ps.no. Fikk nå mail med oppdatert leveringsdato.

 

Levering: 16.04

 

Og under står det:

Vi har fått oppdatert informasjon fra vår leverandør, og sender derfor denne oppdaterte ordrebekreftelsen.

Alle datoer i denne mail er basert på informasjon fra våre leverandører.

For PC-ordrer tilkommer 3 dagers produksjonstid.

 

Har ikke handlet så mye hos ps.no, men er det slik at de sender meg kortet den 16/4?

Lenke til kommentar

Helt sikkert ubekreftet dato som blir forskjøvet videre.

Årsaken er jo at som sagt, Nvidia produserer i begrensede mengder, akkurat slik de gjorde med 9800GX2 og GTX 295 i starten, riktignok gikk 295 opp i produksjon senere før den ble kuttet når ATi lanserte 5xxx serien sin.

Lenke til kommentar
Bestilte et Asus GTX480 på mandag fra Ps.no. Fikk nå mail med oppdatert leveringsdato.

 

Levering: 16.04

 

Og under står det:

Vi har fått oppdatert informasjon fra vår leverandør, og sender derfor denne oppdaterte ordrebekreftelsen.

Alle datoer i denne mail er basert på informasjon fra våre leverandører.

For PC-ordrer tilkommer 3 dagers produksjonstid.

 

Har ikke handlet så mye hos ps.no, men er det slik at de sender meg kortet den 16/4?

 

Det er desverre veldig vanlig at mindre webshapper setter status på varer mye tidligere for å få inn bestillinger, for så og bare forskyve datoen omtrent 2 ganger i uken. Komplett er den mest ærlige webshoppen slik sett, datoene der er en god pekepinn på når kortene kommer til Norge. Med andre ord er det nok safest og ha en bestilling liggendet hos Komplett ang ettertrakdeted varer som ikke er på lager.

 

Ja har brent meg på dette et pr ganger for mye ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Snublet over noe på guru3d.com som heter final Review av GTX 470/480

 

Der slår kortet ATI ganske mye mer enn før. Særlig i DX.11 spill.

 

Lenke

 

Godt eksempel er Stone Giant Bitsquid engine DX.11 testen.

 

Oppløsning 1920X1200

 

ATI HD 5870 - 36 FPS

Geforce GTX 480 - 56 FPS

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Du tar jo ut et eksempel som setter 480 gtx i et generelt bedre lys her nå.

 

Samme testen står det også:

They also use diffusion DOF but from what we see there is an issue in the current build with it on ATI cards.

 

Tydlig en setting på denne Demoen ATI kort ikke liker. Videre er det generelt sett det samme av det vi har sett før i testen etter hva jeg kan se.

 

Hiver meg på det en annen nevnte her, venter til nVidia kommer sterkere tilbake denne gangen. Stor turn off at kortet blir så varmt som igjen fører til konstant bråk og ikke mye rom for OC også. Satt klar med bestillings fingeren, men tok den bort (viste seg å være papirlansering uansett da hehe)

Lenke til kommentar

Dustin Home opplyser aldri hvor mange de har inne. Så at de også hadde Gigabyte inne i går. Tror ikke det kan ha vært snakk om mange kort, for nå ser jeg at det er tomt for Zotac Gtx 480 kort også. Bestilte i utgangspunktet ASUS, men fikk byttet til Zotac da jeg så de hadde fått inn det på lager. Gleder meg :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...