Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

min 24/7 pc hadde 2 x 5870 fra XFX inntil nylig, jeg solgte disse og planen var å kjøpe seg ett GTX480. som mange vet har ikke GTX480 blitt skikkelig tilgjengelig enda, og siden maskinen min ikke hadde noe annet enn 4350 pga 5870 salg.... såååå ble det MSI GTX470 til den nette sum av rundt 3000kr.

 

dyttet inn kortet, og hei hvor det gikk. opplever bedre flyt i BC2 enn med 5870, og dette 470 kortet klokker som RAKKERN selv på luft. jeg har nå spilt BC2 i rundt to timer, og dette er mine frekvenser. legger også ved test på stock vs 800/950 i unigine heaven.. greit ytelseshopp? :D

post-88790-1272499456,4588_thumb.png

post-88790-1272503906,6838_thumb.png

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldig med minnet på det kortet der, maks på mitt (evga) er rundt 910.

 

Håper det kommer progs med voltjustering snart, da bør de klokke langt :)

 

mitt kjører egentlig 1000 også, kjørte det en god stund i sted.. men, plutselig så feilet det.

 

hva klarer ditt kort? jeg har oppjustert volten til 1.05v for 800Mhz core. standard er 950mv. last ned nyeste AB beta du Mr. Old :D

Lenke til kommentar
min 24/7 pc hadde 2 x 5870 fra XFX inntil nylig, jeg solgte disse og planen var å kjøpe seg ett GTX480. som mange vet har ikke GTX480 blitt skikkelig tilgjengelig enda, og siden maskinen min ikke hadde noe annet enn 4350 pga 5870 salg.... såååå ble det MSI GTX470 til den nette sum av rundt 3000kr.

 

Hmmm i begge tilfeller sitter du igjen med dårligere ytelse, da er det bare å håpe du forstår hvorfor selv ).

Lenke til kommentar

Vil bare kjappt skyte inn at jeg endelig fikk mitt Gainward GTX 470 kort fra Amentio. Kun 2600 kr, men kortet yter ekstremt bra enn så lenge. Det bråker nada i forhold til mitt gamle Asus 9800GX2 kort som hørtes ut som en jumbojet.

Kjører for første gang Crysis Warhead uten lagg (1680x1050). Har ikke planer om å spille så mye, bruker primært pc'en til videoredigering.

 

Jeg er uansett kjempefornøyd :w00t:

Lenke til kommentar
min 24/7 pc hadde 2 x 5870 fra XFX inntil nylig, jeg solgte disse og planen var å kjøpe seg ett GTX480. som mange vet har ikke GTX480 blitt skikkelig tilgjengelig enda, og siden maskinen min ikke hadde noe annet enn 4350 pga 5870 salg.... såååå ble det MSI GTX470 til den nette sum av rundt 3000kr.

 

Hmmm i begge tilfeller sitter du igjen med dårligere ytelse, da er det bare å håpe du forstår hvorfor selv ).

 

ett 5870 var for lite hjemme hos meg, rett og slett for dårlig ytelse. planen var egentlig 2 x 470, men det trengs ikke. ett 470 blodklokket holder.

 

edit: noen som vet om det finnes en BC2 benchmark jeg kan kjøre..? jeg er veldig int i å se fpsen med dette kortet, og sammenlikne med dere som har 5870.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Men et blodklokket 5870 kort yter da bedre av alt jeg har lest, eller mener du jeg har gått glipp av noe?. I tilleg haddet du 2x 5870 i cf så går du til 470 gtx pga for dårlig ytelse men så synes du det holder....

 

jeje, trenger egentlig ikke grunnene dine da, ikke derfor jeg svarer. Men høres så utrolig rart ut det du skriver.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Men et blodklokket 5870 kort yter da bedre av alt jeg har lest, eller mener du jeg har gått glipp av noe?. I tilleg haddet du 2x 5870 i cf så går du til 470 gtx pga for dårlig ytelse men så synes du det holder....

 

jeje, trenger egentlig ikke grunnene dine da, ikke derfor jeg svarer. Men høres så utrolig rart ut det du skriver.

 

Hei!

 

Jeg skriver da vitterlig at ETT 5870 hadde dårligere ytelse (hvis ikke får du unnskylde at jeg kanskje skriver litt dårlig)? I min maskin og mitt oppsett fungerer GTX470 bedre i BC2 enn ETT 5870. Ja, jeg har kjørt to stk, men slet litt med "buggy" grafikk til tider. XFX kortene var ikke allverden (ikke referansepcb)...

 

ellers kan jeg også si at ett GTX470 på stock ikke lager mer lyd enn 5870 på stock. (referansekort). Mitt GTX470 gir nå fra seg litt lyd, men med 33% mer kjernehastighet så er det helt greit for meg. Mulig jeg monterer på ny kjøler og dytter på med enda mer volt og kanskje 850++ Mhz.

 

Hva Vantage angår har jeg dårligere ytelse med GTX470 enn 5870, ca 18000 gpu vs ca 20000. begge overklokket.

 

Som nevnt, jeg er veldig interessert i å få testet FPSen i BC2.. hvis noen har en benchmark, skrik ut!

Lenke til kommentar

hehe ja du mener det, minner meg litt om kjerringa mot strømmen ;) . Går fra 2x 5870 cf som i utgangspunktet yter bedre single, til 1 stk 470 gtx. Men for all del, ikke alt jeg skal forstå tydligvis.

 

BC2 Bench med 5870 og 470 gtx ...

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/30321-nvidia-geforce-gtx-470-review-14.html

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hehe ja du mener det, minner meg litt om kjerringa mot strømmen ;) . Går fra 2x 5870 cf som i utgangspunktet yter bedre single, til 1 stk 470 gtx. Men for all del, ikke alt jeg skal forstå tydligvis.

 

BC2 Bench med 5870 og 470 gtx ...

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/30321-nvidia-geforce-gtx-470-review-14.html

 

at det er høyere ytelse med CF 5870 enn enkel GTX470 har jeg aldri sagt noe i mot? jeg snakker om mitt overklokkede 470 vs 5870 overklokket.

 

edit: testen du legger ved bruker den ALLER første driveren for Nvidia, jeg kjører på 197.55.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Plugg inn skjerm nummer to på kortet ditt og kjør litt tomgang så får du se en stor feil i kortet.

De fleste jeg vet av tar av seg headsetet når maskinen går på tomgang, eller om den går om natta og du har 2 skjermer tilkoblet så blir den en varm og bråkete affære.

 

Hadde kortene lagt seg under prisene til ATi så har de vært verdt pengene, men slik de ligger nå så er de bare opphypete varmeovner som skalerer dårlig i SLi og sluker strøm.

4 av disse vil trekke like mye som den kraftigste plata på komfyren min! Og komfyrer står jo på en egen krets med ekstra store sikringer også.

 

Nå er vel den bugen som førte til ekstremt høye temperaturer idle ved bruk av 2 skjermer eller mer utbedret i form av nye drivere og en biosoppdatering. Når det gjelder SLI med disse kortene kan jeg ikke uttale meg, men jeg leser i diverse forum at mange er fornøyd med dette også.

 

Pris er for meg personlig ikke noe stort tema, om jeg betaler 3500 el 4100(som jeg betalte) spiller liten rolle for meg. Jeg sitter med et kort som så langt er dønn stabilt og som virkelig leverer rå ytelse. Jeg opplever heller ingen varm og bråkete affære :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Endret av ZeBuLoN@☂
Lenke til kommentar
at det er høyere ytelse med CF 5870 enn enkel GTX470 har jeg aldri sagt noe i mot?

 

Ikke det jeg reagerer på heller

 

 

 

edit: testen du legger ved bruker den ALLER første driveren for Nvidia, jeg kjører på 197.55.

 

 

NVIDIA released its latest version of the GeForce driver suite, version 197.55, specific to the GeForce GTX 400 series graphics cards. The WHQL-signed drivers don't announce any more changes than a major feature change - official support for 4-way SLI on both GeForce GTX 480 and GeForce GTX 470.

 

Jeg ser alt hva du skriver og blir ikke mindre frustert. Av det jeg kan av tester er 5870 generelt bedre en 470 gtx selv om du kan finne enkelte unntak, du har gått fra CF 5870 til single 470 gtx. Om begge kortene er OC så skal ikke forskjellen minke betraktlig da 5870 på ingen måte er en dårlig klokker. Av det jeg kan se gir ikke driver 197.55 spesielle ytelse boost heller, er dette feil mener du?.

 

jeg snakker om mitt overklokkede 470 vs 5870 overklokket.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

Jeg ser alt hva du skriver og blir ikke mindre frustert. Av det jeg kan av tester er 5870 generelt bedre en 470 gtx selv om du kan finne enkelte unntak, du har gått fra CF 5870 til single 470 gtx. Om begge kortene er OC så skal ikke forskjellen minke betraktlig da 5870 på ingen måte er en dårlig klokker. Av det jeg kan se gir ikke driver 197.55 spesielle ytelse boost heller, er dette feil mener du?.

 

 

jeg skjønner ikke helt hva du blir frustert av - men kanskje folk bare blir det? ytelsen på CF har ingenting med saken å gjøre, så ikke nevn det mer.

 

case:

 

mitt overklokkede 470 kjører på min maskin BC2 BEDRE enn ETT overklokket 5870 gjorde med 10.3 preview og final gjorde. det er alt jeg har prøvd å formidle over 3-4 poster.

 

det var med ETT 5870 ikke mulig å kjøre spillet på 1920x1200 med 4xAA og 16xAF. det er nå fullt mulig, og jeg er tilfredstilt hva FPS angår.

 

summen av dette blir:

 

salg av to stk 5870 kort = 5200kr

 

kjøp av gtx 470 = 3000kr

 

jeg sitter igjen med 2200kr, og jeg syntes ytelsen er god nok. dette gjorde jeg IKKE med ett 5870.

 

---case closed---

Lenke til kommentar

Min foreløpige konklusjon ang GTX 470 etter å ha hatt kortet i noen få timer:

 

- Stock støynivå er ikke noe verre enn 5870.

Litt annen lyd, og er mer sårbar for varme omgivelser. Vil trolig bråke mer sammenlignet med 5870 i ett varmt kabinett.

 

- Stock ytelse er litt under 5870.

 

- 470 overklokket ytelse er bedre enn 5870 overklokket ytelse.

470 overklokker prosentvis mer, og skalerer bedre i ytelse ved overklokking enn 5870.

 

- Vannkjølt og overklokket 470 eller 480 må være det beste single gpu oppsettet.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Min foreløpige konklusjon ang GTX 470 etter å ha hatt kortet i noen få timer:

 

- Stock støynivå er ikke noe verre enn 5870.

Litt annen lyd, og er mer sårbar for varme omgiveleser. Vil trolig bråke mer sammenlignet med 5870 i ett varmt kabinett.

 

- Stock ytelse er litt under 5870.

 

- 470 overklokket ytelse er bedre enn 5870 overklokket ytelse.

470 overklokker prosentvis mer, og skalerer bedre i ytelse ved overklokking enn 5870.

 

- Vannkjølt og overklokket 470 eller 480 må være det beste single gpu oppsettet.

 

WORD! :D

Lenke til kommentar

 

Jeg ser alt hva du skriver og blir ikke mindre frustert. Av det jeg kan av tester er 5870 generelt bedre en 470 gtx selv om du kan finne enkelte unntak, du har gått fra CF 5870 til single 470 gtx. Om begge kortene er OC så skal ikke forskjellen minke betraktlig da 5870 på ingen måte er en dårlig klokker. Av det jeg kan se gir ikke driver 197.55 spesielle ytelse boost heller, er dette feil mener du?.

 

 

jeg skjønner ikke helt hva du blir frustert av - men kanskje folk bare blir det? ytelsen på CF har ingenting med saken å gjøre, så ikke nevn det mer.

 

case:

 

mitt overklokkede 470 kjører på min maskin BC2 BEDRE enn ETT overklokket 5870 gjorde med 10.3 preview og final gjorde. det er alt jeg har prøvd å formidle over 3-4 poster.

 

det var med ETT 5870 ikke mulig å kjøre spillet på 1920x1200 med 4xAA og 16xAF. det er nå fullt mulig, og jeg er tilfredstilt hva FPS angår.

 

summen av dette blir:

 

salg av to stk 5870 kort = 5200kr

 

kjøp av gtx 470 = 3000kr

 

jeg sitter igjen med 2200kr, og jeg syntes ytelsen er god nok. dette gjorde jeg IKKE med ett 5870.

 

---case closed---

 

Er fult mulig med ett 5870 og kjøre BC2 med absoulutt alt på maks med respektabel FPS. Finner du benchmark kan vi sammenligne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...