Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Nå er det over en time siden oppgraderingen startet. Det har kommet en kort blå strek i progress-baren, men det er 50 minutter siden, minst.

 

Mye som tyder på at det har hengt seg, eller? Det kan jo ikke ta så lang tid? Pc'en ellers fungerer normalt, har ikke fått noen feilmeldinger fra updateren.

 

Noen som kan kommentere dette? Er litt frustrert...

 

før du startet, oppgraderte du til siste versjon av Samsung Kies?

 

Jeg startet med JM1, og oppgradert Kies 1.5.3.10093_82

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det over en time siden oppgraderingen startet. Det har kommet en kort blå strek i progress-baren, men det er 50 minutter siden, minst.

 

Mye som tyder på at det har hengt seg, eller? Det kan jo ikke ta så lang tid? Pc'en ellers fungerer normalt, har ikke fått noen feilmeldinger fra updateren.

 

Noen som kan kommentere dette? Er litt frustrert...

 

før du startet, oppgraderte du til siste versjon av Samsung Kies?

 

Jeg startet med JM1, og oppgradert Kies 1.5.3.10093_82

 

 

Jepp. Still nothing.

 

Jeg må kanskje forvente at telefonen nå er redusert til en brevvekt, og lete etter et Samsung-servicesenter?

 

 

EDIT: Nappet ut kontakten til slutt. Startet Kies på nytt, valgte "gjenopprett" så ordnet det seg. Da ble faktisk telefonen gjenopprettet med Froyo.

 

Snodig, men ser ut til å ha gått bra.

Endret av da Gauss
Lenke til kommentar

Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies

1. 3 button mode, virker.

2. Ta Backup av det som trengs, Done

3. Unlagfix og unrooter Done

4. Factory reset Done

5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?)

 

Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3 :)

 

Hvorfor 'unlagfix og unroot' og 'factory reset' hver for seg? Hvordan går du fram når du fjerner root og lagfix? Hører jo om folk som bricker telefonen på dette?

 

Ser bare for meg at en factory reset hadde vært 'sikrere' (nå har jo du 3-button recovery, da), og enklere. :)

Lenke til kommentar

Da tenkte jeg og gjøre tlf klar til oppgradering via kies

1. 3 button mode, virker.

2. Ta Backup av det som trengs, Done

3. Unlagfix og unrooter Done

4. Factory reset Done

5. og til slutt Flashe med odin til en som gjør at kies kan oppgradere til 2.2 (Skal jeg gå for jf3som var min stock eller jm2 som kom nettop?)

 

Edit: Har lastet ned jf3 men ser ut som den er litt annerledes å flashe, så går nokk for ponsens guide og jm2 vis ingen mener at jeg bør gå får jf3 :)

 

Hvorfor 'unlagfix og unroot' og 'factory reset' hver for seg? Hvordan går du fram når du fjerner root og lagfix? Hører jo om folk som bricker telefonen på dette?

 

Ser bare for meg at en factory reset hadde vært 'sikrere' (nå har jo du 3-button recovery, da), og enklere. :)

 

Kan ikke gi deg noe svar hvorfor jeg gjore dette hver for seg, Tenkte kanskje det vil gi et bedre resultat, da ryanza programmet fjerner lagfix og unrooter med et tastetrykk for meg så gikk det veldig fort.

 

Uansett, fant jp6 i kies, jeg flashet nettop til jm2 med ponsen.no guiden. Så får eg håpa kies versjonen min klarer å installere, er på 50% av last ned nå

Edit : Da var oppgraderingen igang, Fikk en feil melding. Sa noe om at jeg mangler rapid.dll fil eller noe sånnt

Endret av Exision
Lenke til kommentar

Da var Froyo på plass hos meg. Fikk litt problemer med at den låste seg hver gang den skulle laste ned binær-greiene. Installerte Kies på nytt, og da gikk det ;). Måtte sette den til fabrikkinstillinger for å få opp market, men ellers går alt bra.

 

Savner landskapsmodus fremdeles, men ellers virker Froyo bra. Lite lagg, og kjapp respons (hatt JM2 før). Må utforske mer, men det var godt med denne oppdateringen.

Lenke til kommentar

Da var Froyo på plass hos meg. Fikk litt problemer med at den låste seg hver gang den skulle laste ned binær-greiene. Installerte Kies på nytt, og da gikk det ;). Måtte sette den til fabrikkinstillinger for å få opp market, men ellers går alt bra.

 

Savner landskapsmodus fremdeles, men ellers virker Froyo bra. Lite lagg, og kjapp respons (hatt JM2 før). Må utforske mer, men det var godt med denne oppdateringen.

 

Vilken kies versjon brukte du?

Lenke til kommentar

2.2 tilgjengelig på Kies nå! [ IMG ]

sweet!

 

Til dere som HAR lagt inn lagfix og SKAL oppgradere til Froyo:

1. Sjekk at du kommer inn i recovery mode ved å holde volume opp + hjem + power når telefonen er avskrudd. Gjør du ikke det, bør du aktivere "3-button-mode" FØR du fjerner lagfix. (se linken ett par poster opp)

2.Fjern lagfix

3. Oppgrader

Command promt,kor eg starter det,skal mobilen stå i usb debugging mode??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...