Gå til innhold

Samsung Galaxy S, Android 2.1 med 4 tommers Super Amoled skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg har rootet min tlf og lagt inn lagfix, hva blir eksakt oppskrift uten å ende opp som stakkars Møllers Tran her.

 

Når Froyo 2.2 først kommer så er det jo greit å følge opp. :)

 

1.Først sjekk at recovery og download mode funker!!!!!!.

2.Da ender du ikke opp som møllers

3.Fjerne lagfix og root eller ta en factory reset

4. sørge for at du har en av de offisielle releasene som har kommet til norge , enten stock eller jm2

5. installere kies 1.5.3 93-82

6. Oppgradere firmware

7. Clear catch, format sd kort, wipe og alt det der

8. så er du done

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får fortsatt den samme meldinga; MSC.Thunder.Firmwareupdate has stopped working

 

Noen?

 

Jeg og fikk den, men når jeg avinstalerte og la inn den over her så funka det.

Samme her, fikk oppdateringen funke nå. Men er stuck på oppstarten av telefonen. Måtte restarte den. Manglet også market.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også oppgradert. Market er borte. Jaja.

Forsvant hos meg også. What the crap??

 

Ta en factory reset , så kommer den tilbake.

 

Prøvde å installere ryanza's lagfix, men ser ikke ut som den fungerer på denne versjon.

Noen som har fått dt til?

Ehem, hvordan tar jeg en factory reset??

Lenke til kommentar

Nå har jeg også oppgradert. Market er borte. Jaja.

Forsvant hos meg også. What the crap??

 

Ta en factory reset , så kommer den tilbake.

 

Prøvde å installere ryanza's lagfix, men ser ikke ut som den fungerer på denne versjon.

Noen som har fått dt til?

Ehem, hvordan tar jeg en factory reset??

 

Settings -> Privat -> Fabrikksdata nullstilling

Lenke til kommentar

Jeg får fortsatt den samme meldinga; MSC.Thunder.Firmwareupdate has stopped working

 

Noen?

 

Jeg og fikk den, men når jeg avinstalerte og la inn den over her så funka det.

Samme her, fikk oppdateringen funke nå. Men er stuck på oppstarten av telefonen. Måtte restarte den. Manglet også market.

 

Tok 4-5 minutter før min kom, så er bare å vente :)

Lenke til kommentar

Når Kies var ferdig med å laste ned binærfiler poppet det opp en melding om at windows ikke gjenkjente usb-enhet. Så kom det melding fra Kies om at den ikke kunne fullføre oppgradering.

 

Nå har Kies avsluttet kontakt med telefonen, og telefonen viser "Downloading... Do not turn off target!!!"

 

Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar

Nå har jeg også oppgradert. Market er borte. Jaja.

Forsvant hos meg også. What the crap??

 

Ta en factory reset , så kommer den tilbake.

 

Prøvde å installere ryanza's lagfix, men ser ikke ut som den fungerer på denne versjon.

Noen som har fått dt til?

Ehem, hvordan tar jeg en factory reset??

 

Settings -> Privat -> Fabrikksdata nullstilling

Får opp at det må et passord på 8 siffer på for og gjøre dette?

Lenke til kommentar

Nå har jeg også oppgradert. Market er borte. Jaja.

Forsvant hos meg også. What the crap??

 

Ta en factory reset , så kommer den tilbake.

 

Prøvde å installere ryanza's lagfix, men ser ikke ut som den fungerer på denne versjon.

Noen som har fått dt til?

Ehem, hvordan tar jeg en factory reset??

 

Settings -> Privat -> Fabrikksdata nullstilling

Får opp at det må et passord på 8 siffer på for og gjøre dette?

 

Da må du ha lagt inn et passord selv, har ikke hørt at noen andre har skrevet dette.

Lenke til kommentar

Mistet market under oppdatering, så jeg må vel ta en hard reset:( Hvordan kan jeg få tatt backup av alle innstillinger og programmer? Ønsker ikke å sette opp alt på nytt. Får heller ikke inn AppBrain på da jeg har avinnstallert den, finner ikke ut hvordan jeg får installert den.

Lenke til kommentar

For meg som har opplevd lag, var dette ingen bedring. Heller verre enn bedring. Men finere menyer og bedre tastatur skal Samsung ha. Blir nok bytte uansett, tilbake til HTC.

 

For å ta noen eksempler: Tar 9 sekunder å åpne TV2Sporten, 17 sekunder til Spotify var klar og 7 sekunder for å åpne e-post-appen (ikke gmail). Dette er jeg ikke i nærheten av på min brors HTC Desire.

Men nå skal jeg slutte å klage, selv om jeg mener at en så dyr telefon burde vært foruten slike feil.

Lenke til kommentar

Jeg har rootet min tlf og lagt inn lagfix, hva blir eksakt oppskrift uten å ende opp som stakkars Møllers Tran her.

 

Når Froyo 2.2 først kommer så er det jo greit å følge opp. :)

 

1.Først sjekk at recovery og download mode funker!!!!!!.

2.Da ender du ikke opp som møllers

3.Fjerne lagfix og root eller ta en factory reset

4. sørge for at du har en av de offisielle releasene som har kommet til norge , enten stock eller jm2

5. installere kies 1.5.3 93-82

6. Oppgradere firmware

7. Clear catch, format sd kort, wipe og alt det der

8. så er du done

 

Hvordan sørger jeg for at jeg har en av de offisielle releasene. Har installert JM2 fra Ponsen.no nå (får fortsatt ikke opp noe upgrade, så tyder på at den ikke er offisiell)

Lenke til kommentar

Jeg har rootet min tlf og lagt inn lagfix, hva blir eksakt oppskrift uten å ende opp som stakkars Møllers Tran her.

 

Når Froyo 2.2 først kommer så er det jo greit å følge opp. :)

 

1.Først sjekk at recovery og download mode funker!!!!!!.

2.Da ender du ikke opp som møllers

3.Fjerne lagfix og root eller ta en factory reset

4. sørge for at du har en av de offisielle releasene som har kommet til norge , enten stock eller jm2

5. installere kies 1.5.3 93-82

6. Oppgradere firmware

7. Clear catch, format sd kort, wipe og alt det der

8. så er du done

 

Hvordan sørger jeg for at jeg har en av de offisielle releasene. Har installert JM2 fra Ponsen.no nå (får fortsatt ikke opp noe upgrade, så tyder på at den ikke er offisiell)

 

Jeg flashet jm2 via ponsens guide for ca 2 timer siden , og da fikk jeg update via den kies versjonen jeg skrev ovenfor. Så jo vis du har brukt rett csc code så skal du finne update i kies nå.

Lenke til kommentar

Når Kies var ferdig med å laste ned binærfiler poppet det opp en melding om at windows ikke gjenkjente usb-enhet. Så kom det melding fra Kies om at den ikke kunne fullføre oppgradering.

 

Nå har Kies avsluttet kontakt med telefonen, og telefonen viser "Downloading... Do not turn off target!!!"

 

Hva skal jeg gjøre nå?

 

Ringte samsung support og ble bedt om å fjerne kabel og batteri, og se om telefonen fungerte. Det gjorde den, så da skulle jeg forsøke å oppdatere den via kies igjen.

 

Men, nå finner ikke kies telefonen, blir bare stående i det uendelige med "Kobler til enheten... vent litt"

 

Argh.

 

Edit: Prøvde på en annen PC og da gikk det greit. Froyo på plass (foreløpig uten market), ser ganske greit ut.

Endret av oleva
Lenke til kommentar

Hei,får ikkje recoveri mode med at trykke de 3 knappene der og har OCLF.Er det nogen som kan lage en guide kor man går fram for at fjerne OCLF. Eventuelt kor lenge man skal holde volum opp-home-power når man starter mobilen.

 

Trykk Vol up + home + power, når første samsung skjerm kommer slipper power asap og hold de 2 andre til du kommer i recovery.. går ikke dette må du gå på xda sida å finne guide til hvordan du adder 3 button combo før du begynner å tulle med avinstallering av lagfixer osv.

Lenke til kommentar

Mistet market under oppdatering, så jeg må vel ta en hard reset:( Hvordan kan jeg få tatt backup av alle innstillinger og programmer? Ønsker ikke å sette opp alt på nytt. Får heller ikke inn AppBrain på da jeg har avinnstallert den, finner ikke ut hvordan jeg får installert den.

Nytter ikke med Appbrain da den gir beskjed om at market ikke er installert. Jeg hadde tatt backup med MyBackup, men der var ikke market tatt med? Avventer litt ser om det kommer noe ifra Samsung, en market app som kan installeres evt. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...