Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å skrive sms med de nåværende utgavene uten norsk språk? Er det tungvindt å finne æ,ø,å?

 

Sitter å vipper på pinnen, skal bytte ut min Galaxy S med Optimus 7 eller Omnia 7...

Det er bare å lese testene som er ute. Du holder inne a, e og o for å få æ, ø, å.

 

Personlig hadde jeg ventet til WP7 kom for fullt i Norge. Market og norsk språk. Har iPhone 4 nå og det frister egentlig med en WP7-telefon men jeg venter til norsk marketplace og språk er oppe å går. :)

Endret av iHouse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok kortet som stopper meg. Har opprettet 3 forskjellige live-kontoer. US live.com , UK live.com og UK live.co.uk .

 

Det var vel sånn at entropay ikke fungerte. Noen som har prøvd WWWcard?

 

Edit: WWWcard virker visst ikke.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Leste nettopp en post fra en som har fått xbox-kontoen sin bannet pga. CC fraud.

I got my American Express registered on an UK zip after a couple of days trying. Failed doing it on the website but managed via the zune software. Funny thing tho is that my xbox live account got banned immediately due to "cc fraud". Can't login on either the xbox site nor zune.net. What's even funnier tho is that I can still buy apps, games and songs via the marketplace to this account. Really fukced up if you ask me. On more than a few levels.

Ganske kjedelig hvis dette er noe vi risikerer.

Lenke til kommentar

da var optimus 7 i hus, testet den noen timer i dag og førsteinntrykket er knall.

 

Noen småting her og der som irriterer, det størtste er nok at man ikke lenger kan søke opp kontakter via nummertastaturet. En må finne kontakten i addresseboken eller bruke en snarvei, altså like tungvindt som på feks nokia eller iphone.. :(

 

HJELP: Hvordan fjerner man den første windows live kontoen en legger inn? jeg regner med jeg må legge inn en amerikansk en for å få marketplace... men får jo ikke fjernet den igjen :S

 

Edit: måtte ta factory reset.. bås..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg har i dag en HTC Desire men har veldig lyst å prøve noe nytt.

 

Er det støtte for widgeter i WP7? Blitt ekstremt glad i forskjellige widgeter på telefonen jeg har i dag, og da spesielt med hensyn til været, av/på med wifi, facebook osv.

 

Dere som har hatt en Android telefon tidligere, kan dere si noe om de største ulempene og fordelene sammenlignet med WP7?

Lenke til kommentar

Har opplevd noe merkelig de siste to dagene. når alarmen går av kommer det ingen lyd, kun vibrasjon. kan også prøve å spille av ringelyder eller musikk uten at det spilles lyd. tlf er ikke satt i "stille" modus. når jeg restarter er alt bra.

 

noen andre som har opplevd dette, eller vet om en fiks? kanskje jeg bare har vært uheldig å få en utilregnelig telefon? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har opplevd noe merkelig de siste to dagene. når alarmen går av kommer det ingen lyd, kun vibrasjon. kan også prøve å spille av ringelyder eller musikk uten at det spilles lyd. tlf er ikke satt i "stille" modus. når jeg restarter er alt bra.

 

noen andre som har opplevd dette, eller vet om en fiks? kanskje jeg bare har vært uheldig å få en utilregnelig telefon? :thumbdown:

 

Fekk akkurt det samme problemet her en dag jeg me. Restarta den og etter det har den funka fint.

Det er en HD7.

 

Men derimot fekk jeg et nytt problem ikveld når jeg sku ta bilde, hadde lite batteri på telefonen, sann ca at du ser en liten prikk på batterietikonet. Virka da som telefonen fekk for lite strøm til og bruke "diodane"/blitsen. Den eine dioden starta og blinke, men so slo berre telefonen seg av :s . Uten blits kunne jeg ta bilder, men med engang jeg skulle prøve med blits igjen slo den seg av. Virka nesten som en bug i softwaren der tlfen ikke skjønte at det var for lite strøm, eller noko slikt, fordi seinare på kvelden når det var enda mindre batteri igjen kunne jeg ikke ta bilde med blits engang.

 

Noen som har opplevd noko lignende?

 

Ingvar Flydal

Lenke til kommentar

At kontakter med landskoder i tlfnr ikke vises ved innkommende samtale bør det komme en fix på relativt kjapt. Noen som har info om dette?

Har ikke det problemet på Omnia 7. Er det andre enn Trophy som sliter med det?

Mener jeg opplevde noe lignende med en eller annen ROM på TD2 for veldig lenge siden.

 

Når det gjelder å få lagt til kort i Zune. Dette er de kortene jeg har prøvd eller fått hørt at virker eller ikke.

 

Virker ikke:

Skandiabanken

Sparebank1

 

Virker:

DnBnor

 

Noen som kan bidra med andre kort? Eventuelt noen som har fått lagt til de to øverste?

Lenke til kommentar

Skandiabanken funker knall her. Engelsk live-konto.

I alle dager. Jeg har prøvd 3 ganger, 1 US og 2 UK. Ingen suksess. Følger jo de (forholdsvis) enkle fremgangsmåtene til punkt og prikke.

 

Skifter "Location -> Current location" til UK/US. Går til www.live.com\co.uk og oppretter en live-konto, der jeg oppgir et engelsk eller amerikansk postnummer. Registrerer en konto på www.zune.net (logger på med live-kontoene, og fyller ut informasjon).

Registrerer kort: Personlig navn, adresse, sted. UK\US postnummer, telefonnummer og state.

 

Noen innvendinger? Får beskjed om at kortinformasjonen er ugyldig, selv om kontoen belastes 1,- per forsøk.

Lenke til kommentar

Skandiabanken funker knall her. Engelsk live-konto.

I alle dager. Jeg har prøvd 3 ganger, 1 US og 2 UK. Ingen suksess. Følger jo de (forholdsvis) enkle fremgangsmåtene til punkt og prikke.

 

Skifter "Location -> Current location" til UK/US. Går til www.live.com\co.uk og oppretter en live-konto, der jeg oppgir et engelsk eller amerikansk postnummer. Registrerer en konto på www.zune.net (logger på med live-kontoene, og fyller ut informasjon).

Registrerer kort: Personlig navn, adresse, sted. UK\US postnummer, telefonnummer og state.

 

Noen innvendinger? Får beskjed om at kortinformasjonen er ugyldig, selv om kontoen belastes 1,- per forsøk.

 

det jeg gjorde var å først lage en engelsk live konto når jeg starta tlf for første gang. så gikk jeg rett inn på marketplace fre telefonen og la inn kort informasjonen der. deretter blir du via mobil browseren send til zune.net hvor du må registrere noe mer informasjon.

har du prøvd å gjøre det via telefonen, eller via pc?

Lenke til kommentar

det jeg gjorde var å først lage en engelsk live konto når jeg starta tlf for første gang. så gikk jeg rett inn på marketplace fre telefonen og la inn kort informasjonen der. deretter blir du via mobil browseren send til zune.net hvor du må registrere noe mer informasjon. har du prøvd å gjøre det via telefonen, eller via pc?

Har kun prøvd fra PC. Jeg har vel lagt beslag på rundt 10 livekontoer nå. Skal gjøre et forsøk via mobil.

 

Edit:

"We can't authorise the payment method. Please make sure the information is correct, or use another payment method. If you continue to get this message, please contact your financial institution."

 

Dette begynner å bli latterlig.

 

Har ikke lest hele tråden. Noen her som har Omnia 7? Hvor fikk dere tak i den?

Fikk min forrige mandag. Kjøpt ny fra en kar på eBay. £420 + moms. Den har en (diskré) T-Mobile -logo bak på batteridekselet i tillegg til en T-Mobile splash under boot. Han jeg kjøpte av ordnet med låsekode, så fjerning av operatørlås gikk knirkefritt.

 

Er ellers storfornøyd med telefonen. God byggkvalitet og ergonomisk design i forhold til størrelsen. Skjermen er stort sett fantastisk, og er skinnende blank hver gang jeg tar den opp av lomma. SAMOLED er uslåelig på sortnivå, jeg klarer nærmest ikke å se forskjell i overgangene fra skjerm til ramme. Dessverre har denne skjermen problemer ved enkelte fargegraderinger. Jeg vet ikke om detter er en driverfeil\fargetolkningsfeil eller en hardwarebegrensning. Har heller ikke hatt problemer med lydkvaliteten under samtale, sånn som enkelte tester melder.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...