Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt min E900 i ett par dager så må jeg si at det stort sett er en positiv opplevelse, men en ting som irriterer meg er de billige plastknappene de har brukt på tilbake, home og søk. Det ser bra ut når den ligger på bordet, men med en gang man begynner å trykke på disse knappene så virker det rett og slett halvgjort. Noen andre som har merket dette med den telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor jeg invalid SIM? Vanlig telenor-SIM... Fungerer på andre telefoner. Taster PIN som vanlig, men den finner så ikke nettverk og jeg får "Invalid SIM". Splitter nytt kort.

 

Telefonen, HTC HD7, ble kjøpt av "blackbuck". Skal være låst opp av han. Ble vel kjøpt fra USA, låst til t-mobile.

 

Wait a minute... One call funker jo...!?

Endret av iHouse
Lenke til kommentar

Husker det var en som sleit med dekning på Telenor, men det er nok ikke samme problem.

 

 

 

 

Anyway, venter på svar fra Telenor. HTC visste ikke helt, men de skulle sjekke litt opp for meg.

 

 

 

 

Men, er det noen som vet om apper hvor man kan følge med på dataforbruk, og en app som viser litt mer info om batteri (prosent, tid, hva som er brukt osv). Savner at det ikke er innebygd.

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt min E900 i ett par dager så må jeg si at det stort sett er en positiv opplevelse, men en ting som irriterer meg er de billige plastknappene de har brukt på tilbake, home og søk. Det ser bra ut når den ligger på bordet, men med en gang man begynner å trykke på disse knappene så virker det rett og slett halvgjort. Noen andre som har merket dette med den telefonen?

Dette er jo påpekt i testen til Amobil. Burde ikke komme som noen overraskelse det :)

Lenke til kommentar

Ja, er enig i at det hadde vert fint, og det er vel 3 "ting" som sitter oppe i det hjørnet, la oss si at den ene garantert er en "proximitysensor" som bl.a. slår av skjermen når du legger telefonen til øret. Den samme sensoren styrer sikkert også bakgrunnsbelysningen på skjermen.

 

Jeg aner ikke hva de to andre er, og det virker som om to av de er mer samlet enn den tredje, så det er jo mulig at disse to er lysdioder som er ment på funksjonene du etterlyser, men at MS ikke har integrert denne funksjonen i WP7 enda.

Lenke til kommentar

la oss si at den ene garantert er en "proximitysensor" som bl.a. slår av skjermen når du legger telefonen til øret. Den samme sensoren styrer sikkert også bakgrunnsbelysningen på skjermen.

Nei. Sensoren baserer seg neppe på fravær av lys, så proximity er en separat sensor.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er noe håpløs....Dell venue pro er endelig kommet, og en butikk som spesialiserer seg på mobiler hadde den til en god pris.

 

http://www.welectronics.com/gsm/misc/DELL-VENUE-PRO.HTML

 

Ut i fra videoen er det en 16 GB også, noe jeg begynte å savne med min Trophy. Så "årets siste dumme handling" - forsinket noen dager siden jeg måtte finregne budsjettet fra 2010, ble den. Får selge Trophy, men det var bedre enn å kjøpe Iphone4 fra jobben føler jeg. Med denne får jeg større skjerm som jeg har savnet, mer minne som jeg har savnet og amloed med gorilla glass, som jeg også er fan av. Får være litt idiot da :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er lykkelig eier av HTC Trophy, men har likevel begynt å sikle på Dell Venue Pro. Har noen her inne på forumet anskaffet seg eller prøvd denne telefonen, og kan gi noen helt ærlige tilbakemelding på positive :thumbup: og negative :thumbdown: sider på denne telefonen?

 

Vurderer denne fra Expansys.no, men jeg lurer på er følgende.

 

1. Hvordan er det med "æ, ø og å" på denne? Vil disse komme frem ved å holde a- og o-tastene nede slik som på andre WP7 telefoner? Vil dette fungere på HW keyboard og på det virtuelle Keyboard?

 

2. Som nevnt så kikker jeg på denne fra Expansys, men kommer denne telefonen da fra UK, og hvis så er den operatørlåst? På nettsiden deres sier de at den ikke er låst, men jeg er her usikker da jeg mener å ha lest en plass at i UK vil den være låst mot operatør?

 

3. Siste spørsmål. Den prisen som oppgis er med norsk Moms, men hvordan vil det være med toll på denne? Er det noe som har erfaring med kjøp av telefon fra Expansys.no ang toll, og isåfall hvor mye er antatt toll?

 

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

3. Siste spørsmål. Den prisen som oppgis er med norsk Moms, men hvordan vil det være med toll på denne? Er det noe som har erfaring med kjøp av telefon fra Expansys.no ang toll, og isåfall hvor mye er antatt toll?

Det er ikke toll på mobiltelefoner.

Hvis det står at det er inkludert moms så regner jeg med at frakt er eneste ekstrakostnad. De kan eventuelt trekke fra momsen før du betaler, eller tilbakebetale momsen etter at du har vært på tollkontoret\betalt på postkontor. En annen mulighet er at de ordner momsbetalingen for deg på et vis.

Jeg kjøpte en telefon fra en svensk forhandler en gang, som var inkl. (norsk) moms. Da fikk jeg tilbakebetalt momsen fra dem da jeg sendte dem kvitteringen jeg fikk da jeg selv betalte momsen.

Endret av fredes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvorfor jeg invalid SIM? Vanlig telenor-SIM... Fungerer på andre telefoner. Taster PIN som vanlig, men den finner så ikke nettverk og jeg får "Invalid SIM". Splitter nytt kort.

 

Telefonen, HTC HD7, ble kjøpt av "blackbuck". Skal være låst opp av han. Ble vel kjøpt fra USA, låst til t-mobile.

 

Wait a minute... One call funker jo...!?

Har du fått det til?

Veldig merkelig at det ikke skal gå med Telenor.

 

Jeg kjøpte Omnia 7 for 2 uker siden på ebay. Selger, som reklamerte med "next day shipping", har ennå ikke sendt mobilen. kjenner jeg blir irritert. Han kommer opp med nye unnskyldninger hver gang. Men i morgen skal jeg kontakte Ebay, og prøve å få pengene tilbake. Så bestiller jeg heller på Expansys.no.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Omnia 7 for 2 uker siden på ebay. Selger, som reklamerte med "next day shipping", har ennå ikke sendt mobilen. kjenner jeg blir irritert. Han kommer opp med nye unnskyldninger hver gang. Men i morgen skal jeg kontakte Ebay, og prøve å få pengene tilbake. Så bestiller jeg heller på Expansys.no.

 

Synd med useriøse selgere. Omnia7 er en fantastisk telefon så jeg håper dert går i orden :-)

 

 

swank

Endret av swank
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, jeg sendte en e-post der jeg truet med å kontakte Ebay, og da fikk endelig et sendingsnummer.

På statusen til sendingen står det 'Advised'. Det sa meg ikke stort, men.

Lenke til kommentar

Noen som har omnia 7? Driver og vingler mellom denne og Dell Venue, men siden dell Venue helt sikkert ikke kommer til Norge, tror jeg det blir Omnia 7.

Vet at mobilen.no sier at dette er et av telefonene som lanseres i januar. Finner dog ingen info hos Netcom om de får den inn eller ikke...

Dere som har WP7, er dere fornøyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...