Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt problemfritt var det ikke å knytte opp et kort mot Zune og Marketplace.

Men nå skulle jeg prøve både å få meg amerikansk konto og knytte den opp mot min norske Xbox konto. Det gikk dårlig. :blush:

Å lage en UK konto og koble den opp til et norsk kort uten å prøve å flytte over min Xbox konto gikk forsåvidt greit. Mitt Sparebanken Vest Visa Debet kort funket. Prøvde også mitt Sprebanken Vest MasterCard Kredittkort det virket ikke.

 

Det ligger et bilde på XDA Trophy forumet av en åpnet telefon som viser hvor kortet ligger. Det ligger skult under noe sølvteip.

Ellers er det å ta av batterilokket, ta ut batteri og simkort. Skru opp 5 skruer og prøve å lirke den fra hverandre. Sitter ganske godt. Jeg måtte bruke et lite flatt skrujern for å få frem og baksiden fra hverandre.

Ta vekk den biten av teipen som ligger over minne kortet og bytt kortet.

Når du starter telefonen i gjenn må du gå inn i setings å utføre en "Factory Reset".

OBS: Du vil bryte garantien hvis du skrur den opp

Lenke til kommentar

Å lage en UK konto og koble den opp til et norsk kort uten å prøve å flytte over min Xbox konto gikk forsåvidt greit. Mitt Sparebanken Vest Visa Debet kort funket. Prøvde også mitt Sprebanken Vest MasterCard Kredittkort det virket ikke.

Nesten så jeg vurderer å sende kortinformasjonen min til en av dere for å få det fiksa.

 

Jeg har brukt 3 forskjellige PC-er + mobilen, >10 livekontoer med et utall variasjoner i navn og adresse. Det eneste jeg mangler er å variere IP-adressen min, i tillegg til å teste et flere kort.

Lenke til kommentar

Å lage en UK konto og koble den opp til et norsk kort uten å prøve å flytte over min Xbox konto gikk forsåvidt greit. Mitt Sparebanken Vest Visa Debet kort funket. Prøvde også mitt Sprebanken Vest MasterCard Kredittkort det virket ikke.

Nesten så jeg vurderer å sende kortinformasjonen min til en av dere for å få det fiksa.

 

Jeg har brukt 3 forskjellige PC-er + mobilen, >10 livekontoer med et utall variasjoner i navn og adresse. Det eneste jeg mangler er å variere IP-adressen min, i tillegg til å teste et flere kort.

uff jeg og har jo sparebank vest visa debet... og får ikke lagt inn kortetm, ikke mastercardet heller forsåvidt. e.. blæææ..

Lenke til kommentar

uff jeg og har jo sparebank vest visa debet... og får ikke lagt inn kortetm, ikke mastercardet heller forsåvidt. e.. blæææ..

Haha, jeg fikk faen meg ordna det.

Har lenge hatt tanken om at det kunne være IP-adressen som nekta meg. Slo det fra meg siden jeg sitter på nett fra Canal Digital, og regna med at 99% av dere satt på et eller annet norskt nett tilknyttet Telenor.

Fyrte opp vpn til NTNU og jaggu fikk jeg ikke lagt til kortet på første forsøk!

 

Løsningen er altså å endre IP. Mulig de har sperret en viss IP-range som de vet er tilknyttet norske husstander.

 

Det kan også hende at IP-adressen min har blitt sperret da jeg forsøkte å legge til kortet første gang.

Uansett: Forandre IP, prøv med andre ISP-er eller bruk VPN.

Lenke til kommentar

Nå har jeg og endelig fått meg en Omnia 7

 

Noen kjappe kommentarer etter 2 dagers bruk:

MMS ser ikke ut til å virke, Får bare melding om å logge inn på telenor.no for å lese.

 

Sleit litt med å legge inn støtte for Exchange (selfhosted sertificate) men fikk det til til slutt :)

 

Skulle vært en favoruites hub der man kan legge inn kontakter (Slik at man får Tiles inni Tiles)

 

Må også klare å koble meg opp med kredittkortet mitt mot marketplace, Fikk det ikke til på første forsøk.

 

Er det forresten noen som har fått Watherbug til å virke?

Når jeg legger til Kristiansand, Norway. så henger den på neste skjerm "Add location" der kommer det aldri noe opp, og jeg kommer ikke videre.

 

Ellers så er jeg strålende fornøyd så langt.

Lenke til kommentar

Ahoy, godtfolk!

 

Mottok min HTC Tropy i dag - men får berre "No service" :(

 

En kompis av meg som fikk samme telefon for litt sida, som har akkurat samme problem. WLAN fungerer fint, og tilsynelatende er telefonen heilt frisk ellers. Den oppdager at SIM-kortet er fra Telenor, den foreslår å koble seg på Telenor sitt nett, og den kjenner igjen telefonnummeret mitt - så SIM-kortet ser greit ut.

 

SIM-kortet er forøvrig del av et bedriftsabbonement som er låst til en iPhone - men det skal vel gå an å bruke det i en anna telefon likevel? Låsinga sitter vel i iPhonen...?

 

Anyone?

 

EDIT: Fikk dekning i ca 30 sek like etter reboot av telefonen, men så forsvant den og alt var like ille igjen. Så tydeligvis er den iallefall i stand til å koble seg på telefonnettet.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Tenkte du mente de telefonene som bruker utelukkende integrert nand. Focus har kanskje en NAND-chip som ROM (og RAM), men har ikke alle telefonene det? Omnia 7 og Optimus har all lagring på en integrert NAND, og kan ikke utvides på noe (enkelt) vis.

De to sistnevnte yter bedre enn feks HTC-telefoner under lasting fra lagringsenheten, og jeg vil anta at også Focus har lengre lastetid i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...