Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Mottok min HTC Tropy i dag - men får berre "No service" :(

 

EDIT: Fikk dekning i ca 30 sek like etter reboot av telefonen, men så forsvant den og alt var like ille igjen. Så tydeligvis er den iallefall i stand til å koble seg på telefonnettet.

Jeg ville testet med et sim-kort tilknyttet et helt åpent abonnement. Hvis det funker som det skal så må vel problemet løses i samarbeid med Telenor (og kanskje arbeidsgiver).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mottok min HTC Tropy i dag - men får berre "No service" :(

 

EDIT: Fikk dekning i ca 30 sek like etter reboot av telefonen, men så forsvant den og alt var like ille igjen. Så tydeligvis er den iallefall i stand til å koble seg på telefonnettet.

Jeg ville testet med et sim-kort tilknyttet et helt åpent abonnement. Hvis det funker som det skal så må vel problemet løses i samarbeid med Telenor (og kanskje arbeidsgiver).

 

Jepp, skal få testa det i kveld.

 

Ringte Telenor-support i går kveld, og fikk vite at alt såg korrekt ut på den sida, så han trudde det var noko med telefonen. Then again, den har jo hatt dekning et lite øyeblikk - og har en kompis med *nøyaktig* samme problem (som også har bedriftsabb. fra samme plass som meg), så klarer ikkje heilt å få meg til å tru at det er telefonen som er ødelagt heller. Men får prøve å få testa den med et non-Telenor-SIM-kort eller noko i kveld og sjå. Om nokon har fleire innspel, så tar eg gjerne imot det :-)

 

Edit: Andre her som kjører HTC Trophy på Telenor-abbonement (bedriftsabb.?) og får det til å fungere fint? Kor blei telefonen kjøpt inn i så fall?

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Telenor bruker jo låse opp alle mobiler om du ikke skal si opp abo. Bare å ringe 09000 og be dem låse den opp? Funker på iPhone og bør vel virke på WP7 også?

 

Kan jo være verdt ett forsøk og sjekke hvis den er operatørlåst.

 

Trur ikkje den er operatørlåst. Godtar SIM-kortet som den skal, ser at det er et Telenor-SIM-kort, finner hvilket telefonnummer den skal ha - og ikke minst så fikk den dekning i et lite halvminutt. Dessuten er det ingen antydning på esken om at den er operatørlåst, slik det skal være.

Lenke til kommentar

Edit: Andre her som kjører HTC Trophy på Telenor-abbonement (bedriftsabb.?) og får det til å fungere fint? Kor blei telefonen kjøpt inn i så fall?

Jeg har ikke praktisk erfaring med Trophy selv, kjører fortsatt WM6.5, men jeg vet vi har fått noen HTC Trophy som benyttes på Telenor bedriftsabonnement uten problemer. Telefonene er kjøpt hos vår faste leverandør i Norge. Prøv å koble til MarketPlace over WiFi og se om du finner oppdateringer til telefonen.

Lenke til kommentar

Tenkte du mente de telefonene som bruker utelukkende integrert nand. Focus har kanskje en NAND-chip som ROM (og RAM), men har ikke alle telefonene det? Omnia 7 og Optimus har all lagring på en integrert NAND, og kan ikke utvides på noe (enkelt) vis.

De to sistnevnte yter bedre enn feks HTC-telefoner under lasting fra lagringsenheten, og jeg vil anta at også Focus har lengre lastetid i gjennomsnitt.

 

Slik jeg har forstått det så har Focus 8 GB internminne og så har den MicroSD i tillegg.

Lenke til kommentar

Begynner å bli veldig irritert i hodet mitt nå. Er veldig usikker om jeg skal gå for HTC Mozart eller om jeg skal gå for en annen mobil uten WP7.

 

Trenger noen gode tips. WP7 er helt ukjent for meg, så jeg trenger å vite noen ting:

 

- Er det bra samtalekvalitet på Trophy/Mozart?

- Hvordan fungerer Facebook på disse? (utdyp gjerne)

- Hvor mye slik internett (mb) bør jeg abonnemere på i mnd? (Internett vil bli brukt til Facebook)

- Spotify?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Du vil ikke heller ha en pent brukt HD7? :p

 

Facebook-integrasjonen er topp. Du kan synkronisere kontaktene med facebook, "what's new" feed med stausoppdateringer, bilder fra fb rett i Picture Huben osv.

Fb-appen er også ganske bra.

Jeg har brukt 1,9 GB data hittil i desember. Men jeg bruker kun 3g, og kobler sjeldent til WIFI.

Hvis det er kun FB, holder det sikkert med 100-200 mb.

 

Spotify har annonsert at det kommer en WP7-app, men ikke når den kommer. Zune Pass funker minst like bra.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Jeg må si at for meg har WP7 mistet nyhetens interesse og det før den har blitt lansert i Norge. Noen som vet når den kan tenkes å bli solgt i Norge i en Norsk versjon?

 

Tror nok likevel at jeg går for en Android nå. Hvis dette er satsningen til Microsoft, så skal det holde hardt at de klarer å ta markedet med storm. Det går for seint i en verden der alt går lynraskt.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt fra HTC, er forventet lansering av WP7 norsk versjon i 3. kvartal 2011. Det er uklart om de som kjøper en telefon med engelsk OS kan oppgradere til norsk når dette kommer.

 

Selv om jeg har brukt mobil med Windows Mobile i mange år, er jeg ikke sikker på om det blir det neste gang dersom jeg må bytte før WP7 kommer på norsk. Har kolleger som har testet Trophy med WP7 (US), og erfaringene med telefon, operativsystem og brukeropplevelse sies å være minst på høyde med iPhone 4.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Du vil ikke heller ha en pent brukt HD7? :p

 

Facebook-integrasjonen er topp. Du kan synkronisere kontaktene med facebook, "what's new" feed med stausoppdateringer, bilder fra fb rett i Picture Huben osv.

Fb-appen er også ganske bra.

Jeg har brukt 1,9 GB data hittil i desember. Men jeg bruker kun 3g, og kobler sjeldent til WIFI.

Hvis det er kun FB, holder det sikkert med 100-200 mb.

 

Spotify har annonsert at det kommer en WP7-app, men ikke når den kommer. Zune Pass funker minst like bra.

 

Lei allerede? :p

 

Er glad i min, men spotify er eneste som mangler. Riktignok lider min litt under faktum at den brukes sammen med Desire og nå galaxy tab, så når den mangler spotify, så er de to andre mer prioritert. Men systemet er fremdeles elegant, og når WP7 gis tilganger i Norge med mer apps, så tror jeg dette blir knall. Det er nok der den lider - hva angår norsk/engelsk operativsystem, så tror jeg det er latskap for de som vil vente, jeg ser ikke noe forskjell (men dette er min mening)

Min er i hvert fall langt bedre enn opplevelse med IOS4 og Andriod 2.2 rent systemmessig, føler jeg. Første gang jeg bruker en Windowstelefon hvor reset ikke er nødvendig...artig :)

Lenke til kommentar

I går dumpet førjulspresangen ned i postkassen. "Gave" fra Onkel Ebay, en flunkende ny Omnia7. Jeg synes at Hero'n var en relativ enkel sak å sette opp, men denne tok kaka. Var oppe og kjøre i løpet av ett par minutt. Alt fungerte, t.o.m. tilgang til Marketplace. Ikke lagt inn creditkort enda, men jeg kan laste ned gratis demoer til den store gullmedaljen.

Fantastisk OS og utrolig skjerm.

Til de som syter over at det ikke er norsk meny og ikke vil kjøpe p.g.a. dette, så kan jeg si at de går glipp av en fantastisk telefon. At det ikke er norsk meny er for meg iallefall ikke en 'dealbreaker'

 

swank

Endret av swank
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Christian86: Langt i fra! :D Jeg har bare så fryktelig lyst på Omnia 7. Syns WP7 er fantastisk. Tar meg selv i å bla rundt i menyene, uten noen mening, kun fordi det er så pent :)

WiMP/Spotify er ikke noe savn, heldigvis, ettersom jeg har brukt Zune Pass de siste tre årene.

Men jeg laster ned kun gratis apps. Gidder ikke å kjøpe før Norge får tilgang.

Lenke til kommentar

Har hatt min Htc HD7 i 5 dager nå. iPhone 4 er lagt tilbake i esken sin, og jeg er strålende fornøyd med wp7 så langt. Første tanken som gikk opp for meg når jeg fikk en sms mens jeg satt og lekte med telefonen var "behagelig", nettopp fordi wp7 meldinger og "du har fått en ny *"-notiser leveres veldig behagelig uten at det man holder på med blir avbrutt.

 

Lock-skjermen er også gull, men det er jo litt synd at man mister en unskyldning til å låse opp telefonen og surfe litt rundt :)

 

 

Jeg kjøpte hd7 primært til utvikling og for å følge med på plattformen. Men jeg er såpass fornøyd at jeg ikke kommer til å ta opp iPhonen fra esken igjen, den går nok på finn snart :)

 

Christian86: Langt i fra! :D Jeg har bare så fryktelig lyst på Omnia 7. Syns WP7 er fantastisk. Tar meg selv i å bla rundt i menyene, uten noen mening, kun fordi det er så pent :)

WiMP/Spotify er ikke noe savn, heldigvis, ettersom jeg har brukt Zune Pass de siste tre årene.

Men jeg laster ned kun gratis apps. Gidder ikke å kjøpe før Norge får tilgang.

 

Hehe, tok meg selv i å sitte å bla opp og ned hovedmenyen mens jeg så på film i går. Tror det kommer til å ta en stund før jeg slutter å låse opp telefonen bare for å bla rundt uten mening. :)

Lenke til kommentar

Christian86: Langt i fra! :D Jeg har bare så fryktelig lyst på Omnia 7. Syns WP7 er fantastisk. Tar meg selv i å bla rundt i menyene, uten noen mening, kun fordi det er så pent :)

WiMP/Spotify er ikke noe savn, heldigvis, ettersom jeg har brukt Zune Pass de siste tre årene.

Men jeg laster ned kun gratis apps. Gidder ikke å kjøpe før Norge får tilgang.

 

 

Enig - skulle kanskje få tilbud på Iphone4 på jobben, men Trophy er nydelig, og Omina7 bare for moro skyld frister mer :p

 

Men får gi meg snart, har et pent overskudd fra året som var bedre enn forventet fordi jeg jobbet masse ekstra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...