Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

DrEldonTyrell: Skal finne linken når jeg kommer hjem. Men tror du kan finne den tidligere i tråden.

 

Frode-h: Tipper Gydar komme til å lage en Trafikanten-app. De lagde hvertfall den til WM.

Men Posten-app høres bra ut :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper Norge vil få en Q1 lansering. Men den kan komme når som helst.

 

Husk at offesiellt så vil man ikke kunne bytte fra engelsk til norsk på en mobil man kjøper i dag. Så usikker hva man eventuellt vil gå glipp av med en telefon fra england.

 

 

Jaha, og hva er en Q1 lansering :whistle:

 

 

 

Gega

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Kvartal 1 = januar - mars. :)

 

Tilgang til Marketplace:

Slik går du frem

* Gå inn på «Region and Language» via kontrollpanelet i Windows og velg «Storbritannia» fra «Location»-lista.

 

* Lag en UK-Windows Live ID-konto. Dette gjør du herfra. Sørg for at du kommer inn på UK-siden og ikke den norske. Jeg slet litt med det i starten

Velg så å registrere en ny Windows Live-konto.

 

*Gå til Zune.net for å opprette en Zune-konto.

Gå til "My Account" og legg til kredittkort. Fyll inn riktig navn, norsk adresse og norsk poststed.

Postal code: M1 1AA

Phone number: 151485745

 

Eller sjekke denne guiden. Nogenlunde den samme, bare US-konto.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Kvartal 1 = januar - mars. :)

 

Tilgang til Marketplace:

Slik går du frem

* Gå inn på «Region and Language» via kontrollpanelet i Windows og velg «Storbritannia» fra «Location»-lista.

 

* Lag en UK-Windows Live ID-konto. Dette gjør du herfra. Sørg for at du kommer inn på UK-siden og ikke den norske. Jeg slet litt med det i starten

Velg så å registrere en ny Windows Live-konto.

 

*Gå til Zune.net for å opprette en Zune-konto.

Gå til "My Account" og legg til kredittkort. Fyll inn riktig navn, norsk adresse og norsk poststed.

Postal code: M1 1AA

Phone number: 151485745

 

Eller sjekke denne guiden. Nogenlunde den samme, bare US-konto.

 

Og det med å kjøpe apps går bra da? Uten noe problem? :)

Hva skjer hvis jeg gjør det samme med US konto?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Funker som bare det. Det skal gå like fint med en US-konto.

Man får kjøpte apps og musikk. Kjøp og leie av filmer går ikke.

 

Får vel anbefale noen apps og spill:

 

WeatherBug (gratis)

Flott vær-app. Vises som en "live tile" på startskjermen

 

YouTube by Lazyworm (gratis)

Bedre enn den offisielle YT-appen.

 

Flight Control (£2,49)

Morsomt spill.

 

The Impossible Game (£0,79)

Et frustrerende vanskelig spill. Men utrolig gøy når du får det til

 

gReadie (£1,99)

Glimrende RSS-leser. Kan synkes med Google Reader.

 

Cryodefense (£1,99)

Et artig tower defense-spill.

 

Facebook (gratis)

En av de beste FB-appsa. Kanskje litt unødvendig ettersom WP7 allerede er godt integrert med Facebook.

 

De fleste appsa har en trial-versjon tilgjengelig.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvis noen av dere har tenkt til å bruke Zune Pass, vil jeg anbefale å opprette en US-konto.

Da får man beholde 10 sanger hver måned. $15 I måneden for streaming pluss at man får beholde 10 sanger hver måned er ikke ille :)

Lenke til kommentar

Kvartal 1 = januar - mars. :)

 

Tilgang til Marketplace:

Slik går du frem

* Gå inn på «Region and Language» via kontrollpanelet i Windows og velg «Storbritannia» fra «Location»-lista.

 

* Lag en UK-Windows Live ID-konto. Dette gjør du herfra. Sørg for at du kommer inn på UK-siden og ikke den norske. Jeg slet litt med det i starten

Velg så å registrere en ny Windows Live-konto.

 

*Gå til Zune.net for å opprette en Zune-konto.

Gå til "My Account" og legg til kredittkort. Fyll inn riktig navn, norsk adresse og norsk poststed.

Postal code: M1 1AA

Phone number: 151485745

 

Eller sjekke denne guiden. Nogenlunde den samme, bare US-konto.

 

Prøvd med både UK og US Windows live id, får bare "error, please check back later" når jeg prøver å legge til mitt visa kort :(.

Lenke til kommentar

Hm. Merkelig. Og lokale på pc-en er satt til UK eller US?

Hvis du logger inn på Xbox.com og prøver der da?

 

"Your credit card could not be authorized. Please contact your credit card provider, or enter a different credit card"

 

Sto det på xbox.com, prøvde inne på zune programvaren og fikk omtrent samme beskjed, får nok prøve med et annet kort..

 

Lokale er satt til US atm, går ikke å logge inn på Zune 4.7 uten at lokale matcher med live kontoen.

Endret av Joebean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hm. Merkelig. Og lokale på pc-en er satt til UK eller US?

Hvis du logger inn på Xbox.com og prøver der da?

 

"Your credit card could not be authorized. Please contact your credit card provider, or enter a different credit card"

 

Sto det på xbox.com, prøvde inne på zune programvaren og fikk omtrent samme beskjed, får nok prøve med et annet kort..

 

Lokale er satt til US atm, går ikke å logge inn på Zune 4.7 uten at lokale matcher med live kontoen.

hmm. Opplevde det samme på min forrige US-konto. Det var derfor jeg opprettet en ny.

En UK-guide

Du får søke litt rundt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

37802f67-754d-4ab9-b4cc-4d3d007eb691.png

CryoDefense (spill)

Pris: £1,99 (Free Trial)

Rating: :) :) :) :) :)

Kommentar: Et greit Tower Defense-spill

 

Grei mal for anbefaling av spill og apps?

Maks 5 smilfjes. Eller skal vi kjøre tallkarakterer; 1-5?

Ikonbilder kan finnes her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

I førsteomgang går du glipp av et norsk OS. Tilgang til Marketplace, Xbox LIVE og Zune med den norske Windows Live ID-en din.

 

Edit: Oppdatert førsteposten med noen spill- og apps-anbefalinger.

 

Edit: For dere som har opprettet en UK-konto og som vil ha tilgang til Podcasts i Marketplace (desktop): Min lenke

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Ang US/UK konto.

Jeg har opprettet begge typer, men jeg klarer bare å registrere kredittkort med UK konto.

Tror UK konto er det det enkleste til å få til å koble til et kreditkort.

 

Jeg har koblet til et Sparebanken Vest debit Visa kort til UK kontoen.

Prøvde Sparebanken Vest Visa debit kort og MasterCard kredittkort og ReMember MasterCard Kredittkort på US konto uten hell.

Hvis noen har fått til å koble et Norsk kredittkort til US Zune, fint om dere kan fortelle oss hvordan. :)

 

"Blackbuck" takk for linken til Podcast reg filen for å få Podcast marketplase i Zune software. Funket fint.

 

 

Klarte ikke å vente lenger på LG Optimus 7, så da er en HTC 7 Trophy bestillt fra Chess.

Lenke til kommentar

Jeg venter spent på norsk lansering av WP7 og synes Samsungs Omnia 7 ser super ut. For meg er kontorfunksjoner av stor viktighet og jeg ble skuffet over at en ikke kan sette opp en synkroniseringsplan. Uttdrag fra testen i amobil:

 

"Dessverre er det liten kontroll på når du skal synkronisere. I motsetning til hva som finnes på de fleste andre telefoner klarte vi kun å finne én synkroniseringsplan. Du må altså synkronisere like ofte på natten som midt på dagen en vanlig hverdag. Dette gjenspeiler seg også i innstillingsmulighetene på resten av telefonen, det er vanskelig eller umulig å bestemme når du skal synkronisere diverse innhold."

 

Til dere som allerede har fått WP7 telefon: Er det virkelig ikke denne mulighetern eller har amobil oversett den?

Lenke til kommentar
Til dere som allerede har fått WP7 telefon: Er det virkelig ikke denne mulighetern eller har amobil oversett den?

 

Synkplaner er:

  • As items arrive
  • Every 15 minutes
  • Every 30 minutes
  • Hourly
  • Manually

 

Ingen mulighet for å kjøre 1 plan om dagen og en om natten. Men trenger du virkelig dette? Antar du vil ha push i kontortid og 15 min ellers i døgnet? Selv har jeg alltid brukt 15 min intervall pga batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...