Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Har hatt Omnia 7 siden slutten av november og er storfornøyd.

Flashet til en nyere rom i går, uten T-Mobile -branding. Merker at det føles bedre å bla rundt i marketplace og i fotoalbum. I tillegg skal tilkobling til WIFI og 3G ha blitt bedre (raskere oppkobling), men der har jeg ikke merket noen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg tenkte på var om dette var en ROM fra xda-developers som vanligvis pleier å tukle med ROM til de forskjellige telefonene.

Har det kommet noen oppdateringer fra Microsoft selv for WP7 siden lansering?

Ser at Trophy selges til rundt 3000kr på finn.no/torget. fristende å by 2500 for denne...

Bestilte du fra expansys? ble det toll på denne telefonen? ser at de selger for 4500 inkl mva.. hvis det blir toll på denne telefonen, bør ikke den selges ekskl. mva fra expansys?

Lenke til kommentar

Det er ikke noen på XDA som har fikla med den, nei. Tror det bare er ROMs som er beregnet på forskjellige operatører (T-Mobile, Orange, uten branding). Altså små forskjeller, men enkelte fungerer bedre enn andre.

 

Jeg kjøpte fra en veldig grei fyr på ebay. betalte 4000,- inkl frakt og opplåsing. Måtte betale moms i tillegg, og endte på ca 5000,-. Det er som sagt ikke toll på mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Hmmm.... Expansys selger for 4500 inkl mva og 3xxx uten mva. Noen som har handlet fra expansys og vet hvordan det fungerer?

Hvis jeg kjøper inkl mva, må jeg vel ikke måtte betale mva i Norge?

Har sendt Mail til Netcom for å spørre om når de får inn telefonen. Synes 4800 for en telefon med begrenset tilgang til Xbox live kg marketplace er litt mye. Kunne ha kjøpt med abb. men vet ikke om Netcom får inn. Trophy er et alternativ. Men usikker på om den er noe bra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Megaoctane: Ganske sikker på at du ikke skal betale noen mer når det står inkl. MVA. Det er jo Expansys.NO og prisen er inkludert norsk MVA. Så prisen er nok 4500 NOK eks. frakt.

Men jeg er ikke 100 prosent sikker.

 

Nå ser det ut som Omniaen min forlater England i morgen, så da har jeg nok den i løpet av uken :)

 

Noen som har Omnia 7 og har en case å anbefale? Har bestilt en gel/silikon, men skulle gjerne ha en som rommet bankkort.

Lenke til kommentar

Hmm, hvordan får jeg lagt inn bankkort? Får bare "error, please try later".

 

Har amerikansk Zune-konto, og den funker fint men nå vil jeg begynne å kjøpe et par apps.

Prøv andre ISP-er, ta sjansen på en random proxy eller betal for en amerikansk VPN (eller bruk NTNU sin hvis du har mulighet til det).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hmm, hvordan får jeg lagt inn bankkort? Får bare "error, please try later".

 

Har amerikansk Zune-konto, og den funker fint men nå vil jeg begynne å kjøpe et par apps.

Endelig fått til med Telenor? :)

Angrer på at jeg solgte mobilen før jeg fikk Omniaen :p Gått altfor lenge uten en WP/-mobil!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Å ja, skjønner.

Du har vel ikke lyst til å prøve den Marketplace Enableren jeg linket til lenger opp? Spent på om det funker.

 

Fornøyd med HD7?

 

Trodde aldri jeg skulle savne IE, men Opera Mini går meg på nervene...

Lenke til kommentar

Skal se. Har ikke så mye tid denne helga dog.

 

Tja, jo jeg er fornøyd med den. WP7 er rett og slett frekk og sexy. Litt skuffa over et par ting;

 

  • Byggekvalitet. Volumknappen og av/på-knappen sitter litt løse og du må trykke godt for at det skal skje noe. Ikke like lett som på blant annet iPhonen min, og de andre telefoner jeg har brukt. Og bakdekslet virker som det mangler èn eller to millimeter på i høyderettning. Litt for store sprekker. Blir nok mye støv og smuss etter hvert.
  • Lyd. Høre på musikk er bare å glemme med mindre en bruker dock eller headsett. Null bass... Skjærende lyd. Lastet ned "sound enhancer" fra HTC og det hjalp litte gran.
  • Skjermen. Den er langt fra like presis som på iPhonen. Mange flere tastefeil, tross mye større skjerm. Merker også i noen spill at den ikke er like presis.
  • Kamera burde vært litt bedre.
  • Internett virker treg... Uansett om det er IE, eller nedlastninger på Marketplace. Tar en evighet å laste inn diskusjon.no. Skal prøve noen alternative nettlesere etterhvert.

Ellers fornøyd da. :)

 

Og ja, opera mobile suger! Etter erfaring med Safari på iPhone. Safari er ikke veldig god, men Opera Mobile er verre. Og jeg bruker Opera på PCen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...