Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Hvor skaffer dere disse telefonene billigst? Har lyst til å kjøpe en for å teste litt grundigere, men det er ikke lenge siden jeg kjøpte iPhone 4 så jeg ønsker ikke bruke mer enn 2-3000,-.

 

Syntes jeg så en som kjøpte Omnia 7 til 300$...

 

Det er mange omnia7 til salgs, problemet er opplåsningen. Så hvis de som har fått Omina7 kanskje kan fortelle stegvis hvordan de fikset den opplåsningen, så hadde det vært greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som syter over at det ikke er norsk meny og ikke vil kjøpe p.g.a. dette, så kan jeg si at de går glipp av en fantastisk telefon. At det ikke er norsk meny er for meg iallefall ikke en 'dealbreaker'

Jeg er ikke i tvil om at telefonen er fantastisk, det er snakk om high-end telefoner for krevende brukere. For oss som har teknisk interesse (langt) utover det vanlige, og liker å teste nye ting, er det mindre viktig at telefonen har engelsk OS. For en vanlig bruker vil norsk OS-versjon være et krav (noe jeg kan si av erfaring, jeg har over 1000 mobilbrukere i min bedrift).

 

Et lite spm: Selv om du har engelsk OS, kan du velge norsk ordbok/stavekontroll for SMS, e-post og Office Mobile, eller er denne også kun på engelsk?

Lenke til kommentar

Zanta: Kun engelsk.

Takk for svar. En vanlig mobilbruker vil neppe ha noe problem med å forholde seg til engelske menyer etc, men å måtte stave alle ord riktig selv i SMS/e-post/Office vil redusere brukeropplevelsen betraktelig. Flertallet av brukere vil velge andre alternativer enn WP7.

 

Merkelig at MS skal bruke såååå lang tid på å få et så viktig produkt som WP7 ferdig på norsk (3. kvartal 2011, forutsatt at mine opplysninger stemmer). Når de vet at vi er så ivrige på å ta i bruk nye ting, burde de lansert norsk versjon først :D

Lenke til kommentar

 

Til de som syter over at det ikke er norsk meny og ikke vil kjøpe p.g.a. dette, så kan jeg si at de går glipp av en fantastisk telefon. At det ikke er norsk meny er for meg iallefall ikke en 'dealbreaker'

 

swank

 

Det er ikke æøå, men i hvilken grad MS satser på å selge telefoner. Foreløpig så ser det puslete ut. MS vil ikke lykkes mot Android hvis de er så seine som de er nå, eller hvis de gjør det så vanskelig for folk og få til løsninger som det ser ut til at de vil gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Til de som syter over at det ikke er norsk meny og ikke vil kjøpe p.g.a. dette, så kan jeg si at de går glipp av en fantastisk telefon. At det ikke er norsk meny er for meg iallefall ikke en 'dealbreaker'

 

swank

 

Det er ikke æøå, men i hvilken grad MS satser på å selge telefoner. Foreløpig så ser det puslete ut. MS vil ikke lykkes mot Android hvis de er så seine som de er nå, eller hvis de gjør det så vanskelig for folk og få til løsninger som det ser ut til at de vil gjøre det.

 

hm, jeg har norske bokstaver hos meg jeg - HTC Trophy.

Lenke til kommentar

Hvor skaffer dere disse telefonene billigst? Har lyst til å kjøpe en for å teste litt grundigere, men det er ikke lenge siden jeg kjøpte iPhone 4 så jeg ønsker ikke bruke mer enn 2-3000,-.

 

Syntes jeg så en som kjøpte Omnia 7 til 300$...

 

Det var nok meg :-), men det var £ ikke $

Fikk min gjennom Ebay.co.uk og sent som gave. Telefonen er uansett fantastisk. Flettingene av de forskjellig programene ala FB, Twitter o.l. er kjempebra utført. Her har virkelig MS gjort ett godt stykke arbeid.

 

swank

Lenke til kommentar

 

Til de som syter over at det ikke er norsk meny og ikke vil kjøpe p.g.a. dette, så kan jeg si at de går glipp av en fantastisk telefon. At det ikke er norsk meny er for meg iallefall ikke en 'dealbreaker'

 

swank

 

Det er ikke æøå, men i hvilken grad MS satser på å selge telefoner. Foreløpig så ser det puslete ut. MS vil ikke lykkes mot Android hvis de er så seine som de er nå, eller hvis de gjør det så vanskelig for folk og få til løsninger som det ser ut til at de vil gjøre det.

 

Vel, min er kjøpt fra UK og jeg har definitivt både æ,ø og å på tastaturet mitt (ved og holde nede feks o så får jeg ø). Norsk ordliste er det derimot ikke, men ikke ett stort proble for mitt vedkommende.

Menyene har heller ikke noe og si om de er engelsk eller norske siden de bygger på lett gjenkjennelige symboler og ikke så mye på tekst. Dette var ett bevisst valg fra MS når de designet os'et.

Ja dette er en avansert telefon, men brukersnittet er laget slik at 'hvermannsen' kan bruke, få nytte av det og ikke minst nyte det flotte grensesnittet.

 

swank

Lenke til kommentar

Det er mange omnia7 til salgs, problemet er opplåsningen. Så hvis de som har fått Omina7 kanskje kan fortelle stegvis hvordan de fikset den opplåsningen, så hadde det vært greit :)

Jeg fikk koden av han jeg kjøpte fra. Vet ikke hvor han fikk den fra, men unlockinga var ikke noe problem. Mobiloperatører skal i utgangspunktet være behjelpelige med å låse opp telefoner.

How To Unlock A Samsung Omnia 7 (SIM Unlock)

 

1. Power on your Samsung mobile phone with an unaccepted SIM card inserted.

2. Your Samsung mobile will prompt you for a password (unlock code).

3. Enter your Samsung unlock code.

 

Otherwise, if your Samsung mobile phone displays “Insert Correct SIM Card” then:

 

1. Turn on your Samsung phone with no SIM card inserted.

2. Type: #7465625*638*CODE# (Where CODE is your Samsung unlock code.)

Unlock-koden er et tall på 8 siffer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Om vi får oppdatert til norsk er det ingen som vet ennå, dessverre.

 

Utvekslet et par e-poster med Rune i Gydar. Og han kunne melde at TrineBank og TrineIfarta + mange andre apps var på vei til wp7 :) Trine Hangman får også snart støtte for norsk ordbok.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Da dukker det opp en LG iløpet av ett par timer her. Gleder meg stort :)

Gratulerer :) Selv venter jeg på neste pulje telefoner...

 

Var egentlig det som var planen her også, men klarte rett og slett ikke å holde meg lenger.

 

 

 

 

 

Spm:

 

Er det mulig å ta en norsk Livekonto å endre den til amerikansk, eller må jeg bruke en konto som ble registrert som US-konto til å begynne med? Prøvde å bare gjøre endringene på account.live.com, men det ser ikke ut til å virke.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta en norsk Livekonto å endre den til amerikansk, eller må jeg bruke en konto som ble registrert som US-konto til å begynne med? Prøvde å bare gjøre endringene på account.live.com, men det ser ikke ut til å virke.

Har hørt rykter om at MS har tatt bort den muligheten nå. Har ikke anledning til å teste dette selv siden jeg ikke har mottatt samsungen jeg har bestilt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...