Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Har nå opprettet en amerikansk Live konto, og nullstilte telefonen. Det er viktig at den første kontoen settes opp mot denne, slik at man åpner opp for Marketplace. Har lastet ned mange applikasjoner, og det fungerer meget bra. Facebook appen er helt enorm!

 

Hvordan går det å synke med google calander e.l.? Jeg har Desire i dag som synker via den, hvor outlook hjemme synker også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for oppdateringen, ThinkerBell. Det stemmer at du kan legge til kontakter og kalender fra en annen Windows Live-konto? For da kan jeg bruke min engelske profil som hovedkonto og synke kalender og kontakter med min norske konto.

 

Ja, det er slik jeg gjorde det. Du kan koble opp så mange kontoer du bare orker. Så lengde den engelske settes opp først, så åpner du opp muligheten for Marketplace og XBox Games. Fungerer helt fint.

 

Jeg satt opp min norske live konto etter på, og det blir akkurat på samme måten som ellers.

 

Hvordan går det å synke med google calander e.l.? Jeg har Desire i dag som synker via den, hvor outlook hjemme synker også.

 

Du kan koble opp Google konto, men vet ikke om det er synkronisering med kalender. Har ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nå trenger jeg ny mobiltelefon asap, ettersom den jeg har synger på siste verset.

Tror jeg går for Desire HD, Z eller Nokia N8. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Lanseringen av WP7 har, i mine øyne, vært ganske amatørmessig.

Lenke til kommentar

Hold ut :) Var i samme situasjon som deg og sitter nå med en dritbra Siemens C65 mens jeg venter på windows mobiler hehe. Du har ventet så lenge så du klarer litt til.

 

+ kjøper du en android telefon nå er det ingen garanti at du får fremtidige versjoner av android. Vent i det minste til versjon 3.0 eller nexus 2 kommer ut

Lenke til kommentar

Nå trenger jeg ny mobiltelefon asap, ettersom den jeg har synger på siste verset.

Tror jeg går for Desire HD, Z eller Nokia N8. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Lanseringen av WP7 har, i mine øyne, vært ganske amatørmessig.

 

Tja - det er jo kjent at WP7 i hele verden er rimelig forsinket, mye fordi HTC blant annet slet med software, og Samsung med hardware(?) eller omvendt, uansett så blir det slik, spesielt med nye ting som lanseres over store deler av verden.

At "lille Norge" havner bak store markeder som Austrialia,UK og USA blant annet mhp folketall virker jo ikke urimelig, og konsekvensene av feil der er kanskje større.

Men det virker jo som det kommer rimelig mye med telefoner på ebay. For min del er jeg ikke så bekymret, telefonen jeg vil ha blir jo neppe lansert i Norge med det første, så hva som kommer til Norge er jo dermed klinkende likegyldig for meg - selv om jeg forstår følelsen. Heldigvis har jeg Desire :p

 

Hvilke telefoner venter dere på da?

 

Venter selv på HTC HD7 fra England.

 

Jeg bestilte Dell venue pro fra expansys i går kveld med jawbone BT handsfree. Etter rundt 5 timer i mobil pga onecall gavepakka, så antar jeg folkepakken neppe blir mindre prat av, så handsfree i bil osv er en stor fordel, spesielt med noise assasin.

Det virker som lansering var 8. nov, noe som stemte med USA lanseringen av WP7, og levering hos Clove og Expansys var begge 16. nov. Så jeg får håpe jeg får blant de første. Foreløpig lite som taler for annet.

Lenke til kommentar

Kjæresten har fått tilbud om blant annet en 16GB Mozart fra arbeidsplassen. Hun er ikke av de som er mest interessert i å fikle med teknologi på fritiden (er databaseadministrator) og vil helst ha noe som fungerer rett ut av boksen.

 

Er WP7 noe å satse på, så tidlig? Synes selv att det å være låst til 1ste-generasjons Snapdragon, ikke utskiftbare minnekort (uten å bryte garantien), mangel på Flash og HTML5 og mangel på multitasking samt generell mangel på brukertilpassninger er for begrensende for en telefon man blir sittende med i 24 måneder, men for hennes del er det kanskje ikke så stort behov... eller er foreksempel iPhone 4 ett bedre valg, da iOS 4 er langt mere modent? Har selv gått for Android, men tror det kan bli for 'linuxete' for henne på den måte att bruker må sette seg mye mer inn i telefonen enn Microsoft og Apple sine løsninger.

 

En ting hun trakk frem som negativt ved WP7, var att ett review slo fast att den eneste måten å flytte office-dokumenter inn/ut av telefonen var via epost og SharePoint 2010. Har siden lest att man også kan laste opp(og ned?) til SkyDrive. Er det virkelig ingen måte å 'drag'n'drop'e de fra PC til telefon og tilbake?

 

Jeg regner med att, med tanke på hvor mye midler MS har pumpet inn i WP7, det kommer til å være god støtte for dagens enheter i ett par år fremover i tid, og att mye kommer til å bli utbedret utover våren. Hvordan er det for eksempel med støtte rundt iPhone 4 om 2 år, hvor godt støttes den første iPhone i dag? Kjenner svært lite til Apple da jeg aldri har vert i målgruppen deres.

Endret av DOD
Lenke til kommentar

Ser ut som det blir mer og mer forsinkelser her - HTC sliter, Dell blir nå forsinket flere steder pga bugs og komponent mangel. Samsung sliter visst med OLED skjermer, og LG...tja, det var ikke mye nytt der.

Merkelig lansering, men igjen, Apple hadde inntil Oktober 1 måneds levering nærmest(?) på Iphone4, det var da nesten 3 måneder etter lansering, så at WP7 sliter er kanskje ikke så ille likevel...kjipt riktignok, jeg ville ha Dell'en min.

Lenke til kommentar

Kjæresten har fått tilbud om blant annet en 16GB Mozart fra arbeidsplassen. Hun er ikke av de som er mest interessert i å fikle med teknologi på fritiden (er databaseadministrator) og vil helst ha noe som fungerer rett ut av boksen.

 

Er WP7 noe å satse på, så tidlig? Synes selv att det å være låst til 1ste-generasjons Snapdragon, ikke utskiftbare minnekort (uten å bryte garantien), mangel på Flash og HTML5 og mangel på multitasking samt generell mangel på brukertilpassninger er for begrensende for en telefon man blir sittende med i 24 måneder, men for hennes del er det kanskje ikke så stort behov... eller er foreksempel iPhone 4 ett bedre valg, da iOS 4 er langt mere modent? Har selv gått for Android, men tror det kan bli for 'linuxete' for henne på den måte att bruker må sette seg mye mer inn i telefonen enn Microsoft og Apple sine løsninger.

 

En ting hun trakk frem som negativt ved WP7, var att ett review slo fast att den eneste måten å flytte office-dokumenter inn/ut av telefonen var via epost og SharePoint 2010. Har siden lest att man også kan laste opp(og ned?) til SkyDrive. Er det virkelig ingen måte å 'drag'n'drop'e de fra PC til telefon og tilbake?

 

Jeg regner med att, med tanke på hvor mye midler MS har pumpet inn i WP7, det kommer til å være god støtte for dagens enheter i ett par år fremover i tid, og att mye kommer til å bli utbedret utover våren. Hvordan er det for eksempel med støtte rundt iPhone 4 om 2 år, hvor godt støttes den første iPhone i dag? Kjenner svært lite til Apple da jeg aldri har vert i målgruppen deres.

 

Såfremt hun kan leve med Engelsk OS (med Norsk tekstskriving) og gratisapps på market (så lenge, det er veldig enkelt å få det til), så er det absolutt noe å satse på:)

Lenke til kommentar

Jeg fikk en kompis gå inn i en butikk i London og handle der.

 

 

 

Merket at jeg ikke får lagt til skjult wi-fi nettverk på mobilen.

 

Da har vi nok første bug i WP7 - for det der er ryktet om Dell Venue pro og, men der ble det forklart som årsaken til forsinkelsen. Hd7 der i mot skulle visstnok ha en sær egenskap til å reboote av seg selv....ah, en må elske disse sære feilene som bare må komme :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

HVor bestilte du din? Jeg finner ikke noe hos clove.co.uk eller expansys. Søren - skulle ønske Dell og Samsung fikk ut fingrene sine, HTC sine frister ikke altfor mye.

Har du sett http://www.expansys.no/htc-hd7-windows-7-smartphone-204562/ :)

Nå går jeg for den WP7-mobilen som kommer først av Omnia, Venue og HD7.

Ja, klarer å vente litt til :p

 

Edit: Der var HD7 bestilt fra Ebay...

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

HVor bestilte du din? Jeg finner ikke noe hos clove.co.uk eller expansys. Søren - skulle ønske Dell og Samsung fikk ut fingrene sine, HTC sine frister ikke altfor mye.

Har du sett http://www.expansys.no/htc-hd7-windows-7-smartphone-204562/ :)

Nå går jeg for den WP7-mobilen som kommer først av Omnia, Venue og HD7.

Ja, klarer å vente litt til :p

 

Edit: Der var HD7 bestilt fra Ebay...

 

 

Fikk beskjed fra leverandøren på jobben at de har fått trophy på lager - undres nesten om jeg skal gi f, og bare kjøpe den, men Dell var den jeg alltid hadde så lyst på. Noen tanker? De skal ha 4326.- for Trophy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Blackbuck: Hvor mye måtte du ut med?

3868 kr inkl frakt.

Gidder ikke å vente på Omnia 7/Venue Pro.

 

Christian86: Den prisen var ikke så ille, da. Jeg hadde definitivt gått for den, mest fordi jeg ikke gidder å vente lenger :p

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Blackbuck: Hvor mye måtte du ut med?

3868 kr inkl frakt.

Gidder ikke å vente på Omnia 7/Venue Pro.

 

Christian86: Den prisen var ikke så ille, da. Jeg hadde definitivt gått for den, mest fordi jeg ikke gidder å vente lenger :p

 

 

Jeg elsker leverandøren vår - fikk 300 avslag, og siden vi skal møtes senere i dag så skulle de prøve å plukke den med seg slik at jeg får den i dag - Dell går i dunken da. Nå får jeg en med norsk garanti og i dag, fremfor å vente i måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...