Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Fikk svar fra Microsoft Norge på en e-post jeg sendte:

 

Windows Phone 7 lanseres i Norge nå først kun i engelsk utgave. Lanseringen er først og fremst beregnet til tech entusiaster og det vil kunne være snakk om 1000 eksemplarer i denne omgang.

 

Den engelske utgaven har noen begrensninger når den brukes i Norge: Brukeren kan ikke tilknyttes Marketplace, Xbox LIVE og Zune. Hvis du har en live id/bankort i England vil det være mulighet til å kjøpe produktet men vi supporter det ikke. Man vil ikke kunne overføre apps til den norske utgave.

 

På nåværende tidspunkt har vi ingen ingen informasjon om når den norske utgaven kommer. Det er også usikkert om brukere som har kjøpt engelsk utgave tilbys en oppgradering når den norske kommer.

 

Kjipt om vi ikke får oppdatert til norsk versjon, men ingen dealbreaker.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja 14 dager angrefrist vet du på internett kjøp

 

Husk bare at bruken i angrefristtiden er begrenset. Sendte en x10 mini pro tilbake på angrefrist og fikk den i retur fordi jeg hadde brukt den for mye. Troddde jeg hadde sletta spor på tlf men de fant ut at jeg hadde for mange kontakter på tlf + at jeg hadde ringt for mye.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Microsoft Norge på en e-post jeg sendte:

 

Windows Phone 7 lanseres i Norge nå først kun i engelsk utgave. Lanseringen er først og fremst beregnet til tech entusiaster og det vil kunne være snakk om 1000 eksemplarer i denne omgang.

 

Den engelske utgaven har noen begrensninger når den brukes i Norge: Brukeren kan ikke tilknyttes Marketplace, Xbox LIVE og Zune. Hvis du har en live id/bankort i England vil det være mulighet til å kjøpe produktet men vi supporter det ikke. Man vil ikke kunne overføre apps til den norske utgave.

 

På nåværende tidspunkt har vi ingen ingen informasjon om når den norske utgaven kommer. Det er også usikkert om brukere som har kjøpt engelsk utgave tilbys en oppgradering når den norske kommer.

 

Kjipt om vi ikke får oppdatert til norsk versjon, men ingen dealbreaker.

 

 

Men slik jeg leser dette så løper du risken med ikke å få bruke marketplace eller noen av tjenestene om du kjøper en engelsk utgave og er norsk - misforstår jeg da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, ettersom de hele tiden har sagt at alle vil få en oppdatering.

 

Leser at det er mulig å bytte minnekort på HD7. Nå ble den plutselig veldig interessant.

 

Flere som har opprettet (eller har planer om) en UK Windows Live ID for å få tilgang til Marketplace?

Lenke til kommentar

Ja, ettersom de hele tiden har sagt at alle vil få en oppdatering.

 

Leser at det er mulig å bytte minnekort på HD7. Nå ble den plutselig veldig interessant.

 

Flere som har opprettet (eller har planer om) en UK Windows Live ID for å få tilgang til Marketplace?

 

Det må vel komme telefoner først - har ikke lyst å legge opp for egen del, før det er noe håndfast ang disse telefonene..

Lenke til kommentar

Hadde fullt bestemt meg for HTC Mozart, men kom så over denne tråden der det "bare" snakkes om HD7/Omnia etc etc...

 

Tror fortsatt at det blir Mozarten for min del, men har enda tilgode å se en i virkeligheten. Det er ellers akkurat blitt bekreftet at den også har SD kort, selv om den kanskje er vanskeligere å dissekere enn noen av de andre telefonene

(Regner med at det kommer greie oppskrifter på XDA etc for bytte av kort i fremtiden, selv om dette meget mulig kan ødelegge garanti).

 

Vi må nok ellers belage oss på at operativsystemet skal få tid til å bygge seg opp (Marketplace++), og jeg er ikke redd for at det blir vanskelig med norsk versjon i fremtiden - (XDA er din venn også her).

 

Ser at bla. Netshop har "tidlig" lager av en del telefoner, blir spennende å se på mandag/tirsdag hva som skjer med disse datoene.

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar

Hadde fullt bestemt meg for HTC Mozart, men kom så over denne tråden der det "bare" snakkes om HD7/Omnia etc etc...

 

I og med at det virker som vi kan se langt etter Omnia 7 med det første, så blir det en Mozart på meg hvis noen får den inn. Har spurt netshop om de kommer til å få den inn i dag. Hvis noen ser noen andre butikker som har den så rop ut :)

Trenger en utviklingsmobil :p

Lenke til kommentar
HTC sliter visst med levering uansett, feks er jo Desire et eksempel.

 

Er det noen som har funnet noen andre land hvor man kan kjøpe mozart eller omnia fra da? Eller er det umulig å få tak i disse fra norge per dags dato?

 

welectrics eller hva de nå het har visst begge, men til en pris av 6000 nok eks moms, så de er utelukket. Nærmest tilstanden da 7110 ble lansert - første wap telefon, og enkelte gav 14 000 eller noe for den :p

 

nesten så Iphone4 virker forlokkende i forhold - da får jeg i hvert fall noe :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Mobilen min tok kvelden på bussen i går, og jeg var ikke langt unna av å bestille iphone 4 :/ Heldigvis våknet mobilen til liv i løpet av kvelden..

 

Minnet på HD7 kan utvides til 32 GB. Da ble plutselig den et alternativ.

 

Ser at jeg har blitt trådstarter, så da skal jeg opprette en ny førstepost asap :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det ser ut som det er kun operatørene som har mobilene inne. Hverken Clove eller Expanys har noen mobiltelefoner inne. Det er nå snart 14 dager siden WP7 ble sluppet i Europa... Hvor er telefonene?

Har lest at etterspørselen har vært høy, men.

 

Jeg skal prøve å være litt optimistisk og si at jeg har en WP7-mobil i løpet av november :)

Går mest sannsynlig for Omnia 7, og bestiller fra Clove.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Har samme problem, tastaturet på min Touch Pro er ødelagt - og jeg kan kun velge mellom Windows eller Apple telefoner for å kunne ha jobbmailen på telefonen (krav fra arbeidsgiver).

 

Da jeg ikke er noen større Apple fan, så gjennstår det bare å vente... Alternativt så må jeg handle en brukt HTC HD eller lignende for å holde meg oppe frem til WP7 virkelig kommer til Norge.

 

rme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...