Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Huff, så håpløst WP7-lanseringen er i Norge :(

1. Ingen mobiler i butikkene?! Microsoft Norge sa at mobilene skulle komme ved månedsskiftet oktober/november, men ingen nettbutikker har bekreftet dato som er i nærheten av det tidspunktet.

2. Marketplace, Xbox LIVE, Zune (og Bing?) er ikke tilgjengelig ved lansering.

3. Ser ikke ut som Norge får den beste WP7-mobilen.

 

Flash kommer hvertfall til WP7 da...

Lenke til kommentar

Huff, så håpløst WP7-lanseringen er i Norge :(

1. Ingen mobiler i butikkene?! Microsoft Norge sa at mobilene skulle komme ved månedsskiftet oktober/november, men ingen nettbutikker har bekreftet dato som er i nærheten av det tidspunktet.

2. Marketplace, Xbox LIVE, Zune (og Bing?) er ikke tilgjengelig ved lansering.

3. Ser ikke ut som Norge får den beste WP7-mobilen.

 

Flash kommer hvertfall til WP7 da...

 

Men så og si alt dette var vi fult klar over. Norge får en soft release! Vi er bittesmå i den store sammenhengen, og sånn er det bare :)

 

Så man må bare smøre seg med tålmodighet, så skinner sola garantert om ikke så lenge for oss også :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg er bare vanvittig utålmodig når det gjelder WP7...

 

Så på The Engadget Show i går og ble veldig fristet av Dell Venue Pro.

Den kommer 8.11, så hvis ikke Omnia 7 har fått noen bekreftet dato innen den tid, bestiller jeg Venue Pro.

Lenke til kommentar

Jeg er bare vanvittig utålmodig når det gjelder WP7...

 

Så på The Engadget Show i går og ble veldig fristet av Dell Venue Pro.

Den kommer 8.11, så hvis ikke Omnia 7 har fått noen bekreftet dato innen den tid, bestiller jeg Venue Pro.

 

Tro meg, jeg sitter i giv akt etter WP7 selv, hele tiden! Men har innsett at jeg heller henger med når de kommer med en full release her i Norge, noe Microsoft Norge har uttalt at kommer.

 

Og med det vil det komme flere telefoner, flere steder vil selge de og vi vil få tilgang til fler tjenester :)

Lenke til kommentar

Jeg er bare vanvittig utålmodig når det gjelder WP7...

 

Så på The Engadget Show i går og ble veldig fristet av Dell Venue Pro.

Den kommer 8.11, så hvis ikke Omnia 7 har fått noen bekreftet dato innen den tid, bestiller jeg Venue Pro.

 

Tro meg, jeg sitter i giv akt etter WP7 selv, hele tiden! Men har innsett at jeg heller henger med når de kommer med en full release her i Norge, noe Microsoft Norge har uttalt at kommer.

 

Og med det vil det komme flere telefoner, flere steder vil selge de og vi vil få tilgang til fler tjenester :)

 

Det er nok det mest rasjonelle - problemet mitt er at jeg ha siklet på Dell sine side de var rykter, og Venue pro var vel den jeg hadde mest lyst på :) Så for min del blir det nok den uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hvordan tror du skrivingen blir på Venue Pro uten særnorske tegn på tastaturet, Christian86?

Jeg ble også frelst av Venue Pro (Lightning) da de første bildene dukket opp, men Omnia 7 har bedre skjerm? og er litt mindre.

Lenke til kommentar

Hvordan tror du skrivingen blir på Venue Pro uten særnorske tegn på tastaturet, Christian86?

Jeg ble også frelst av Venue Pro (Lightning) da de første bildene dukket opp, men Omnia 7 har bedre skjerm? og er litt mindre.

 

Jeg mistenker jeg vil skrive med a der å skal være, eller ae. Men kan ikke helt se for meg at situasjonen ikke blir slik at når språk lanseres, så kan ordbøker e.l. lastes ned. Uansett - så lenge den skal fungere sammen med min Desire, så ser jeg ikke det store problemet. Det blir ikke første gangen jeg tar hoppet på en amerikansk/utenlandsk telefon og gir f i alt annet. Palm Treo 600 og 650 var jo engelsk, men dæven så gode og holdbare de var, så spørsmålet blir hvilke kompromisser du kan ta. Jeg kan ta en del for å få det jeg vil, og med one call folkepakka så er jo oddsen større for at jeg ringer enn tekster :p

 

edit: Omnia7 har nok et mer "tiltalende" design, men størrelse m.m. har sjelden vært mitt problem. N900 feks var ikke for stor, ei heller HD2 når jeg hadde den, og så koster omnia nesten 1000 kr mer, og det syns jeg ikke den er verdt, spesielt når Dell har micro sd, noe som kan utvides heftig :)

 

Så engadget showet jeg også, og Dell Venue Pro var jo så sinnsyk fin. Synd at den trolig aldeæri kommer til Norge. Dell Streak har jo enda ikke kommet, hvis jeg ikke tar feil.

Tror nok at hvis jeg skal gå for WP7 så blir det Omnia 7. Skjermen er jo overlegen de andre telefonene.

 

Tja - den kommer neppe til Norge med det første, men spiller det så stor rolle? Omnia 7 ryktes jo også å ikke komme hit, og jeg vil ikke ha HTC ettersom service og skjermene ikke akkurat kan måle seg med Samsung. Dell blir kanskje risikosport, men får se.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Hvordan skal du skaffe dell Venue pro? England? Hørte at den skal selges via T mobile. Betyr det at man MÅ kjøpe med abbonement?

 

Vel - Expansys forventer jo den 8. november. Ang T-mobile er det ryktene rundt hvem som skal selge i statene, jeg har ikke sett noe som tilsier at den utelukkende skal selges der - i så fall blir jo det ulikt fek streak som kom først til UK, så US.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Samsung Omnia 7 reviewed

 

http://www.youtube.com/watch?v=IEvjM_w5e3Y&feature=player_embedded

 

PROS

 

  • Brilliant Super AMOLED screen
  • Premium construction
  • Nicely-animated interface
  • Fine 5MP camera and usable LED flash

 

CONS

 

  • HD 720p video capture at only 24fps
  • Mediocre call quality
  • Windows Phone 7 is not as feature-rich as the competition

post-95653-1288172124,086_thumb.png

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

14 dager å teste på?

 

Ser at Deal.no har endret dato fra 22 - 16.11. Mpx og Komplett får visst inn 8 stk hver.

Og Expansys har endret dato på Venue Pro fra 8 - 16.11.

 

Så var det det med tålmodighet da :p

Lenke til kommentar

Flere dårlige nyheter for Omnia 7

 

http://wmpoweruser.com/anandtech-looks-at-windows-phone-7-battery-life-finds-large-amoled-screens-make-it-worse/

 

Nå er ikke Omnia 7 i testen men samsung focus er der og den bruker også amoled skjerm som omnia.....

 

EDIT: Kanselerte forhåndsbestillingen av omnia 7 fra komplett.

Nå står valget mellom de 3 andre....

Endret av DjShugaA
Lenke til kommentar

Flere dårlige nyheter for Omnia 7

 

http://wmpoweruser.com/anandtech-looks-at-windows-phone-7-battery-life-finds-large-amoled-screens-make-it-worse/

 

Nå er ikke Omnia 7 i testen men samsung focus er der og den bruker også amoled skjerm som omnia.....

 

EDIT: Kanselerte forhåndsbestillingen av omnia 7 fra komplett.

Nå står valget mellom de 3 andre....

 

Den er fortsatt ikke i testen, så ser ingen grunn til å bry seg så mye om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...