Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Ja, sånn sett. Men det som jeg ser på som det store trekkplasteret for å velge LGA2011 fremfor 1155 er muligheten for 8 minnespor kontra 4 som er vanlig. Det er jo ikke et tema for itx engang. Enkelte opperer jo fremdeles med so-dimm(!). Begynner selv å tenke på hva en skal bruke alle kraften til. Det som jeg synes er mest spennede er å se hvor effektive dem klarer å lage oppsettet. 35 watts cpuer er kvasse. Et ITX bygg kan fint idle på noen og 20 watt. Load på 45 watt. Det er i hvert fall miljøvennlig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått på plass den nye brannmuren, basert på et Jetway NC9C-550-LF og pfSense. Det ser ut som dette systemet vil gjøre god nytte som hovedportal mot skyen for en digital familie.

 

Litt av målet var å få utnyttet 60/60-linja fra Vikenfiber, noe min forrige WRAP-baserte brannmur ikke klarte. Den skulle også være litt "future proof" mtp. fremtidige hastighetsøkninger. I tillegg til å være et morsomt byggeprosjekt da ;)

 

Systemet består av:

> Jetway NC9C-550-LF med Atom N550 1,5GHz og 2x Gb Ethernet LAN

> Datterkort med 3x Gb Ethernet LAN

> 2Gb RAM

> PicoPSU

> CF i adapter som systemdisk

> 120x12mm vifte, som snurrer på 600RPM

> Trekker 24w på tomgang (I henhold til måler fra Clas'ern)

 

Her er noen bilder av boksen:

post-77507-0-61219900-1325972184_thumb.jpg

post-77507-0-12988300-1325972194_thumb.jpg

post-77507-0-00386300-1325972202_thumb.jpg

post-77507-0-40893600-1325972208_thumb.jpg

post-77507-0-78636700-1325972214_thumb.png

Endret av MrQuiet
Lenke til kommentar

Vi får skylde på intel, mye navnerot regner med at vi itx folkene får holde oss på 1155 :) MEN jeg har i dag en 2500K som er litt undervolted, den bretter proteiner 24/7 passivt. med en axp140 på. at disse nye ivy cpuene yter 20-30% mere og har 20W lavere TPD er bare helt enormt synest jeg. har lyst på en slik

Ja, jeg sliter med å holde orden på alle navnene :p Hvilken klokkehastighet kjører du prosessoren på da? passivt som at du kun bruker kjøleribba uten vifte?

 

 

er vel 3,4 ghz som er stock. kjører der

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For 8k svenske kroner får man mer kraft for pengene. Vil ikke konkludere med at det er dyrt før jeg får se specs. Har dem presset inn et GTX580 korti inni, så er det ikke dyrt :p

 

 

Edit.

 

8,5k for i5 og 8gb ram og gtx555

 

 

Ikke akkurat billig nei...

Endret av Teac
Lenke til kommentar

For 8k svenske kroner får man mer kraft for pengene. Vil ikke konkludere med at det er dyrt før jeg får se specs. Har dem presset inn et GTX580 korti inni, så er det ikke dyrt :p

 

 

Edit.

 

Prisen begynner på 8k. Da får man den svakeste hardwaren de tilbyr, og da er det neppe lagt til noe 580.

 

Siden prisen starter på 8k så regner jeg med den da blir utstyrt med en i3-2120 og et gtx 545.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et Silverstone SG06B mener jeg det er. Den har en av de rimeligere/utdaterte dualcore AMD AM2/3 CPUene med stock CPU kjøler som bråker som et uvær.

 

Er det noen passive CPU kjøleribber som er å anbefale?

Kanskje et lukket vannkjøling system jeg kunne lurt under den store 180mm kabinettviften på en måte?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har tenkt til å oppgradere fra mitt småslitne Silverstone Sugo kabinett til dette fra Streacom, men da må jeg også ha en slik Pico-PSU og det eneste alternativet er dette. 850 kr og dyrere enn selve kabinettet er selvsagt ikke aktuelt, ihvertfall ikke per dags dato. Finnes det noen billigre alternativer? Av det jeg har sett på Ebay så er det umulig å få tak i en adapter som er tilpasset det norske strømuttaket? Kjører i skrivende stund en undervoltet i3 530 (På 1V) på et DFI MI P55-T36, og ettersom jeg ønsker litt frihet til en evt oppgradering senere, så er det greit å ha en strømforsyning som minst klarer å hanskes med 120W. Forslag?

Lenke til kommentar

Har tenkt til å oppgradere fra mitt småslitne Silverstone Sugo kabinett til dette fra Streacom, men da må jeg også ha en slik Pico-PSU og det eneste alternativet er dette. 850 kr og dyrere enn selve kabinettet er selvsagt ikke aktuelt, ihvertfall ikke per dags dato. Finnes det noen billigre alternativer? Av det jeg har sett på Ebay så er det umulig å få tak i en adapter som er tilpasset det norske strømuttaket? Kjører i skrivende stund en undervoltet i3 530 (På 1V) på et DFI MI P55-T36, og ettersom jeg ønsker litt frihet til en evt oppgradering senere, så er det greit å ha en strømforsyning som minst klarer å hanskes med 120W. Forslag?

 

Se nærmere her: Da var det på tide med ny HTPC

 

Bruker samme kabinett selv og det funker greit.

 

Edit: Misforsto innlegget diit, trodde det var hovedkort du var ute etter. Ser nå at det var strømforsyning du var på jakt etter. Pico PSU får du fra Ebay billigere enn 850,-

Endret av qtek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og GWH har handla hos en som heter Cyncronix. Han har butikk på både amazon og ebay. Han kan absolutt anbefales. Husker han skrev ned verdien på pakken også slik at jeg fikk samla dc-dc og ac-dc i samme pakke under 200-grensa. Nå vet jeg ikke hvilke oppgraderingsplaner du har, men 80 watt bør dra det meste av i3 og lettere i5. Prosessorene har blitt ganske så strømgjerrige i det siste.

 

Picoene er som oftest over 95 % effektive, og det er det få vanlige psuer som klarer.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Har tenkt til å oppgradere fra mitt småslitne Silverstone Sugo

 

Hvilken sugo er det du bytter ut? jeg er ute etter en sg06 som jeg kan modde litt :)

 

 

hvis du bestiller psu og powerbrick hver for seg er det nok mulighet å komme under tollgransen

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1311&_nkw=pico+psu&_sacat=See-All-Categories

Jeg bytter ut et SG05B, det er lakkert innvendig og fronten er ødelagt (Men det kan fint fikses på). Jeg kan sende det hvis du betaler frakt.

 

Mend støpselet/endestykket passer jo ikke strømuttakene her i Norge?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Da har jeg fått på plass den nye brannmuren, basert på et Jetway NC9C-550-LF og pfSense. Det ser ut som dette systemet vil gjøre god nytte som hovedportal mot skyen for en digital familie.

 

Litt av målet var å få utnyttet 60/60-linja fra Vikenfiber, noe min forrige WRAP-baserte brannmur ikke klarte. Den skulle også være litt "future proof" mtp. fremtidige hastighetsøkninger. I tillegg til å være et morsomt byggeprosjekt da ;)

 

Systemet består av:

> Jetway NC9C-550-LF med Atom N550 1,5GHz og 2x Gb Ethernet LAN

> Datterkort med 3x Gb Ethernet LAN

> 2Gb RAM

> PicoPSU

> CF i adapter som systemdisk

> 120x12mm vifte, som snurrer på 600RPM

> Trekker 24w på tomgang (I henhold til måler fra Clas'ern)

 

Her er noen bilder av boksen:

 

Hva slags kabinett er det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...