Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et hovedkort som har lavt effektforbruk og helst med mulighet til å montere en passiv kjøler evt. en kjøler med lavt støynivå. Overnevnte CPU har TPD på ca 15W og burde være en mulig kandidat.

 
 
Jeg har pr. i dag en mini-ITX desktop basert med AMD E-350 som jeg ønsker å bytte ut med noe som er litt kraftigere, men det er ikke så mye plass i høyden så kjøleren må også være lavprofil, noe de ofte er for BGA'er som overnevnte CPU og E-350.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Er det kun passive bygg som er interessant her? Mini-itx er vel like aktuelt for gaming.

 

Prøver meg hvertfall.

 

Forslag til rimelig mini-itx hovedkort til gaming? skal putte inn en i5-6600k, og håper å gjøre litt overklokking på sikt, så da er det sokkel 1151, z170 som gjelder.

 

Er det bare å kjøpe det billigste? 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3266691

 

Noen ulemper med det kortet her? Lyd bryr jeg meg ikke veldig om, siden jeg tenker å investere i en egen DAC senere.

Lenke til kommentar

Problemet med ITX og overklokking du trenger

Bitfenix Prodigy M eller helst større i bredden, da små kabinettet som Morex ITX Mini Case vil bli for varme.

 

Hovedkortet er sikkert greit det.

 

AMD E-350 se etter i5 5200U eller tilsvarende,

 

Intel Core I5-5200U MINI-ITX Motherboard With 6 USB HD 4K Motherboard With DDR3L 1600MHz Memory

 

Foreløpig er det ikke markedet i norge.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er vel ikke bare jeg som er fristet av liten gaming boks?

 

Mini-itx er for meg veldig fristende, da jeg uansett ikke trenger mer enn ett grafikkort, og har ikke overklokket noe særlig før. Mulig det hele bare er en våt drøm som ikke har alle fordelene jeg ser nå, men gleder meg hvertfall veldig til å prøve en mindre kasse den jeg har nå :)

Lenke til kommentar

Mini-itx er jo ikke en plattform for folk som vil ha flere grafikkort eller drive ekstrem overklokking. Det er det ikke plass til. Likevel tror jeg at de aller fleste med litt interesse for pc ikke har/ikke trenger flere enn ett grafikkort eller noe helt vanvittig overklokk. Det er det veldig fint mulig å få til i ett mini-itx chassis.

 

NCASE M1 er ett eksempel på ett chassis som har plass til mye, uten å kaste bort plass. 

Lenke til kommentar

Problemet med ITX og overklokking du trenger

Bitfenix Prodigy M eller helst større i bredden, da små kabinettet som Morex ITX Mini Case vil bli for varme.

 

Hovedkortet er sikkert greit det.

 

AMD E-350 se etter i5 5200U eller tilsvarende,

 

Intel Core I5-5200U MINI-ITX Motherboard With 6 USB HD 4K Motherboard With DDR3L 1600MHz Memory

 

Foreløpig er det ikke markedet i norge.

Kan ikke si meg helt enig der, ok så er mange av itx variantene forskjellige, men ta f.eks corsair sitt 250D, ikke store kassen og jeg har putta inn i7 4790k, gtx970, en 2x120 rad med vifter og en 1x120rad med vifte til custom loop både til gpu og cpu.

Ja ok det er ikke MASSE med plass, men nok til og knote nedi om det skulle være noe galt :)

Anbefaler stive custom lagde rør og ikke "gummi slanger"

Lenke til kommentar

 

 

Anbefaler stive custom lagde rør og ikke "gummi slanger"

 

 

Hvorfor det? Jeg er watercooling noob, men betyr ikke stive rør bare at det er mye vanskeligere å gjøre noe maintenance ifht myke? Skjønner at det ser penere ut

 

Tja, jo vil bli litt mere utfordring ved maintenance, men du burde alltids legge inn drain port uansett og da er det ikke ofte du må demontere rør etc. + i f.eks 250d er det fort begrenset med plass og myke rør vil fort få mange rare merkelige bends/twists i steden for stive. Mulig bare jeg som mener dette :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...