Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

*Mine innlegg* :)

 

Har planer om å snekre meg en ny HTPC etterhvert, men det blir nok noen måneder til enda. Ja, jeg mente snekre :). Det jeg lurer litt på er hva som er å anbefale av hardware. Jeg har kikket litt på AMD sine APU løsninger, og har litt lyst til å prøve et AMD oppsett snart. Samtidig så virker Intel sine Core i3/i5 med IGP til å være solide løsninger. Har ingen planer om dedikert skjermkort, noe kabinettet heller ikke har plass til. Også må det jo bli en SSD på rundt 120 GB tenker jeg, har til gode å prøve ut noe sånt, men høres bra ut.

 

Av andre små praktiske ting jeg tenker litt på, så er det i gjemme en IR mottaker og en sender/mottaker til tastatur/keyboard inne i kabinettet. Har så inderlig lyst på et ASUS Eee Keyboard + Mouse Set med norsk/skandinavisk utførelse, men det finnes ikke såvidt jeg vet.

 

Jeg er så alt for lite oppdatert på hardware for tiden :blush:

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Sykt bra mod det der HULK, bygger du en lik en blir jeg imponert :)

 

Når det gjelder HW hadde jeg ventet og det skal du jo, både intel og amd kommer med nytt. ivy bridge kommer jo på 22nm med bedre IGP enn dagens sandy bridge. amd kommer med nye sockett FM2 og nye cpu. så hadde jeg sett hvem som var flinkest på lyd/bilde av de 2.

Lenke til kommentar

Skal ha meg en ny Mini-ITX maskin (har PSU og kabinett). Har en del Atom og VIA baserte bokser fra før så det kunne vært artig å prøve seg på en AMD Fusion maskin. Her er egenskapene jeg kan tenke meg rankert etter viktighet:

 


  1.  
  2. Fanless
  3. Gigibit LAN
  4. USB 3.0
  5. eSATA
  6. WLAN
  7. DisplayPort
  8. BlueTooth
  9. SPDIF TOSLINK
     

 

ASUS E45M1-I DELUXE og Zotac FUSION350-B-E er mulige kandidater men ASUS'en har vel ikke DP og Zotac'en har ikke BT slik jeg har forstått det. Er det noen andre som har tips og erfaringer her?

Lenke til kommentar

Har hatt ASUS E45M1-I DELUXE, to ting du må merke deg. CPUen egner seg ikke til htpc, den tar det meste av hd, men spiller en f.eks av 1080p type .ts filer eller videofiler med dts så kan prosessoren knele.

 

En annen ting du må merke deg er at du ikke kan bygge i for lite kabinett med et slik hovedkort. Et vifteløst oppsett som det krever litt luft og luftgjennomstrømning.

 

Hva skal du primært bruke maskinen til?

 

Jeg vil som utgangspunkt anbefale et sandy bridge hovedkort og en billig prosessor, f. eks G630

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg planlegger å bygge i et Silverstone Sugo SG08B.

 

Er det noen som vet om Noctua NH-C14 passer?

 

Kassa godtar 117mm høyde på kjøler, så det går akkurat uten vifte. Det er bredden jeg er bekymret for.

 

Tenkte å bruke P8Z77-I Deluxe, 3570K,

16GB Corsair XMS3 og 120GB Samsung 830

Lenke til kommentar

Du får lese eller spørre her.

 

http://hardforum.com...1480615&page=37

 

vet du når det asus kortet er i salg?

 

ellers så ser det ut som om GTX 680 er en god mach for silverstone sg05/06 passer vist uten modding, krymping er helt klart bra for oss itx fans :)

 

http://www.flickr.co...ies/7006415933/

 

Hadde den kassa vært uten vannkjølinga hadde den vært utrolig sexy

Lenke til kommentar

Du får lese eller spørre her.

 

http://hardforum.com...1480615&page=37

 

vet du når det asus kortet er i salg?

 

ellers så ser det ut som om GTX 680 er en god mach for silverstone sg05/06 passer vist uten modding, krymping er helt klart bra for oss itx fans :)

 

http://www.flickr.co...ies/7006415933/

 

Takk for link. Har ikke sett den tråden før. Har foreløpig bare skummet den. Forstår at det er avhengig av hovedkortet om kjøler passer eller ikke. Men er det overhode en mulighet? Antar det er kun en ting å gjøre; å prøve.

 

Kortet kan bestilles bl.a.hos Dustin og Deal. Deal oppgir "tidligst 15. mai".

 

Angående GTX 680 og hvilket som helst annet Referansekort, skal det passe i SG 08. Jeg har vurdert Gainward GeForce GTX 560 Ti Phantom 2. Det er imidlertid litt bredere enn referanse og kan bli et problem.

Lenke til kommentar

Morn

 

tenkte å gå for en ny htpc, med følgende kabinett

origenae_m10_03.jpg

 

Siden XBMC støtter uoffsielt bitstreaming nå, så vil jeg helst gå for socket FM1 og AMD, men jeg sliter med å finne butikker som fører FM1 mini itx, komplett fks lister asus kortet som bestilles ved ordre, noen som vet hvor lang tid det tar før jeg evt har det da?

 

Ser forøvrig at ivy bridge kortene begynner å komme inn

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Planlegger selv ny HTPC, skal i hus så fort alt jeg trenger er tilgjengelig (venter på ivy bridge). Her er komponentene så langt:

 

Streacom F1C - Kabinett

Asus P8H77-I - Hovedkort

Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB - Ram (Usikker på optimal ikke-OC frekvens)

Intel 520 120GB SSD - Systemdisk

Samsung Compact Wireless Keyboard AA-SK2NWBB (SV)

Sony Optiarc BC-5600S - BluRay drev, usikker på om jeg gidder å kjøpe denne

WD My Book Live 3TB NAS - blir plassert ved router/modem på loftet

Iwill IWI-H33 160W PSU - (Er PicoPSU bedre?)

 

Har enda ikke bestemt meg for CPU/IGP, men vil jo ha Intel HD 4000. Innspill her hadde vært fint. Og skulle gjerne hatt en mus som matcher tastaturet, syntes det er vanskelig å finne. Er det 1600 MHz DDR3 som er maks (uten OC) støttet av HK?

 

EDIT: Det står vel mellom Intel Core i3 3225 (55W TDP) eller Intel Core i5 3475S (65W TDP). Noen som har noen innspill på handlelisten min?

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...