Gå til innhold

Den Store Mini-ITX Tråden


Mr. A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var fin den der Spragleknas, men jeg klarer ikke å se om der er noen ir receiver i den...

Tror ikke det.... (Det meste som følger med av slik er sjit uansett).

Hei,

 

Jeg har nettopp bygget en HTPC i et Fractal Array R2-kabinett med hovedkort Asus E45M1-i og 8 gb ram.

 

Problemet er at PCen ikke klarer å kjøre full HD-filmer på en Sony 40". Da hakker bildet litt..(....)

Spørsmål som må stilles da er:

OS?

Codec?

Mediesenter/videoavspiller?

 

Sorry, men verden er slik :)

 

På generelt grunnlag vil jeg si at nesten hva som helst kan spille av full HD uten hakking med "riktig" codec/os/avspiller... (Snakker her om jitter etc - ikke om gen PQ).

Lenke til kommentar

fekk hard diskane i posten idag :) etter at dei var sett i var den en liten stund med å rydde opp i kablane og få cpu kjøleren til å passe. men var fornøyd tilslutt. må bestile en sata kable med 90grades vinkel på til ssd og....den rette som er der vart forlang slik at deksle går ikke på.

post-157005-0-49190100-1340144894_thumb.jpg

post-157005-0-15171000-1340144921_thumb.jpg

Endret av Zaber
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Zaber, så lenge det finnes en plass inne i kabinettet du kan plassere SSDen som den ikke ødelegger for noe skal det gå fint, du trenger ikke å bruke festene. Bare vært litt forsiktig når du flytter på kabinettet (så den ikke får opp fart til å ødelegge noe den treffer) så går det helt fint.

Lenke til kommentar

Hvordan går det zaber? Er du fornøyd med oppsettet ditt? Jeg vurderer som sagt samme oppsett, men med sapphire 7850. Samtidig klarer jeg ikke bestemme meg for sug 05 450w eller sg 08 600w. Liker den lille boksen sg 05, men er bekymret for støy og plassmangel når jeg trykker inn både hdd, ssd og 7850. Noen som har erfaringer her?

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for Silverstone sg05, den spiser allt. jeg har et gtx 580 som drar 244W, og det er fremdeles plass for slim optisk, 2,5" og 3,5" disk. skal ikke si at det er god palss. men går fint.

 

Du får bla i denne tråden for tips og råd. men sånn grunnleggende, må 12cm i front byttes. og du må ha custom vifte på GPU

 

http://hardforum.com...d.php?t=1372339

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jeg skal lese litt i både denne tråden og den du lenket til, takk for svar.

 

Ser at nvidia kanskje kommer med noe nytt til aug og q3. Om det blir en litt billigere, kaldere og svakere versjon av 670 tipper jeg at jeg kjøper det når det kommer.

 

Ellers tenker jeg på:

i5 3570k

128 gb Samsung 830 ssd

2tb hdd av ett eller annet slag

en slim dvd

asrock z77

8 gb ram corsair xms3 vengence

 

Har ikke planer om å overklokke verken gpu eller cpu. systemet skal brukes til lightroom bilderedigering og litt lett spilling (diablo3) pluss surf og lett kontorarbeid.

Endret av svenni84
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har tenkt en stund på å bygge meg en ny PC. Kikket litt frem og tilbake, men har nå bestemt meg for å bygge en Mini-ITX Gaming PC. En stund siden jeg har bygd PC nå så jeg er litt usikker på komponentene. Hvilken PSU og GPU burde jeg velge, prisklasse på GPU er rundt 1000-1500kr. Ser disse komponentene ut til å passe sammen, noe jeg burde endre på? Og til slutt, vil alt klaffe sammen og passe? Takk for svar.

 

Komponenter:

 

Kabinett : Lian Li PC-Q08B ITX Mini Tower Black

CPU : Intel Core i5-2500K

GPU :

PSU :

RAM : Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL10

HDD : Samsung 500GB 7200RPM

SSD : OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 90GB 525mb/500mb/s

CPU FAN : H50

Hovedkort: ASUS P8H77-I

DVD/BLU-R: Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-06

Lenke til kommentar

er super fornøyd med pcen. PC bråker litt ja, pga det er 3 stille til vifta på pumpa og med meg står den på fullt. men hører ikkje noke spesielt av det når eg har headsete på. bråka noe jævligt med første oppstart(han eg bur ilag med kom inn og lurte på ka i helv**** som skjedde xD). var berre å trykke på stille en gong så vart vifta grei. har ikkje sjekka tempen på cpu under load endå, men ligger på 32 nå.

eg bestemte meg heller for å kjøpe et cd-rom som eg kobla inn i usb'en (bruker så og sei aldrig cd-rom lenger). var egentlig glad for det, var mye enklere å fikse kablane.

men ellers lykke til med prosjekte, legg ut bilder når du er ferdig da

Endret av Zaber
Lenke til kommentar

Nå går det forresten ann å få kjøpt Bitfenix Prodigy fra cdon, måtte bare bestille ett bare for å modde litt på :)

 

http://cdon.no/elekt...m_campaign=NOnb

Det er et utrolig pent kabinett. Min neste hovedmaskin blir definitivt mini-itx. Har ikke behov for Corsair Obsidian 800d. Liker bedre løsninger der alle harddiskene plasseres i en nas som står godt gjemt i et kjølig rom. Ser for meg at jeg kun har ssd i hovedmaskinen :)

Lenke til kommentar

Etter en runde med googling nå ser det ikke ut som jeg finner et eneste mini-itx hk som støtter 2560*1440 via dvi. Flere som har støtte via displayport. Problemet mitt er at skjermen jeg har bestillt kun har DVI - ingenting annet. Jeg har et asus h77 kort og her kunne en løsning være å putte i et low profile pci-e skjermkort, men da må jeg ha kraftigere strømforsyning, har kun en 120w pico.

Ser også at det finnes noen adaptere: displayport-dvi som får strøm via usb, men flere skriver at de kan være litt ustabile, må restarte ganske ofte dessuten koster de like mye som en ny strømforsyning og et low profile skjermkort.

Hvis noen har tips til hvordan få til mini-itx med 2560*1440 via dvi hadde det vært supert.

Maskinen skal ikke brukes til spill. Trenger absolutt ikke være noen kraftpakke, men ikke noe onboard cpu. Det blir for slapt. Minimum I3..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...