Gå til innhold

Prisfordobling av drivstoffavgifter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke den diskusjon om "snyltere og egoister", dette er en diskusjon om dobling av drivstoffavgifter eller ei. Skal dere komme innpå emnet, må dere ihvertfall presentere det i forhold til disse bestemte avgiftene. Hvis ikke, finner dere dere en passende tråd et eller annet sted, eller starte en ny en.

Lenke til kommentar

Dessuten hjelper det ikke mye(om det i det heletatt hjelper) om Norge satser på slikt. Vil de andre landene i verden gå med på noe slikt? Hva med Amerika? Det er vel først og fremst de som bør redusere Co2 utslippene her. Om det er bare Norge med sin "Vi skal redde verden" taktikk som gjør dette, hjelper det lite om ikke de andre landene går med på det samme.

Selvsagt hjelper det. Vi nordmenn forurenser kjempemye, riktignok ikke like mye som amerikanerne men mer enn de fleste andre vestlige land. Om alle hadde tenkt slik så vil vi jo aldri få til noe som helst.

 

Kan fortelle deg at uten "egoistene" ville man ikke hatt noen verdiskapning og da ville ikke sosialistene hatt noen penger å leke med.
Venstreorienterte jobber da de også.
Neida, de fleste er snyltere som liker å leke seg med andres penger. Noen av dem har riktignok værnede stillinger, om du vil kalle det jobbe da.

Dummeste jeg har hørt. Kan du kansje være så snill å presentere en kilde som bevis?

Lenke til kommentar
Vi nordmenn forurenser kjempemye, riktignok ikke like mye som amerikanerne men mer enn de fleste andre vestlige land. Om alle hadde tenkt slik så vil vi jo aldri få til noe som helst.
Hvilken type forurensing er det du mener nordmenn bidrar "kjempemye" med? Husk CO2 er ikke forurensing.

 

Og med å "få til noe" regner jeg med at du mener ta inn enda mere skatter og avgifter. Tør jeg minne om at vi i 19 år har betalt tredobbel "klimakvote" for bensin i Norge slik at all biltrafikk her allerede er "klimanøytral" for de som tror på rødgrønn logikk.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Vi nordmenn forurenser kjempemye, riktignok ikke like mye som amerikanerne men mer enn de fleste andre vestlige land. Om alle hadde tenkt slik så vil vi jo aldri få til noe som helst.
Hvilken type forurensing er det du mener nordmenn bidrar "kjempemye" med? Husk CO2 er ikke forurensing.

Er hovedsaklig co2 jeg tenker på jo.

Og med å "få til noe" regner jeg med at du mener ta inn enda mere skatter og avgifter.

Jeg tenker primært på å få redusert utslipp.

Det gjelder forøvrig uansett hva saken er, om alle verdens land skal frita seg fra plikter fordi de er ett av mange andre land, så vil vi ikke komme langt i noen internasjonale prosjekter.

 

For dere klimaskeptikere: Bilbruken er det fornuftig å få ned, uansett om det finnes menneskeskapt global oppvarming. Se bare i bergen, her har det vært KATASTROFALE forhold pga ekstremt mye bilbruk.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

Dessuten hjelper det ikke mye(om det i det heletatt hjelper) om Norge satser på slikt. Vil de andre landene i verden gå med på noe slikt? Hva med Amerika? Det er vel først og fremst de som bør redusere Co2 utslippene her. Om det er bare Norge med sin "Vi skal redde verden" taktikk som gjør dette, hjelper det lite om ikke de andre landene går med på det samme.

Selvsagt hjelper det. Vi nordmenn forurenser kjempemye, riktignok ikke like mye som amerikanerne men mer enn de fleste andre vestlige land. Om alle hadde tenkt slik så vil vi jo aldri få til noe som helst.

Les hva jeg skriver. Norge kan ikke lede den taktikken alene, utenom å få med seg flere land.

Lenke til kommentar

Selvsagt hjelper det. Vi nordmenn forurenser kjempemye, riktignok ikke like mye som amerikanerne men mer enn de fleste andre vestlige land. Om alle hadde tenkt slik så vil vi jo aldri få til noe som helst.

Å øke avgiften for å 'sperre' brukere ute er å begynne i feil ende. For å vinne, må du satse. Du kan ikke ha en kapital, gjøre teite ting for å få økt kapitalen slik at du kan bruke overskuddet på noe som er 'absolutt nødvendig'.

Det er mange ting som kan gjøres før prisen på bensin dobles, for eksempel slutte å pakke inn ting i så forferdelig mye plast. De sier at det er de små tingene som hjelper, men hvorfor ikke tenke utenfor bilboksen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...