Gå til innhold

IPB3.0 oppgr.:Det nye designet på diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Dårligt design, ALT ALT for meget spildplads. Gør det vældigt tungt at bruge, særlig på en skærm med dårlig opløsning, fx laptop/notebook. :thumbdown:

 

Det er det vi på dansk vil kalde "farvelade-design". Hvor farver, flimmer og 'smartness' går forud for funktionen! :thumbdown:

 

Og så får de ovenikøbet ødelagt QUOTES fuldstændigt i 'gamle' tråde!!!!! :roll::cry::no: se fx dene to dage 'gamle' tråd:

https://www.diskusjon.no/topic/1204874-bedre-bildekvalitet-fra-mobil/page__p__15240122entry15240122

Hvor man ikke kan se hvornår det der svares på ender, og der der svares begynder...

 

Men kan se af denne tråd, at de (dog) kan håndtere nye citater. :w00t:

 

Bemærk også at tidsstempler er smadrede. I tråd ovenfor ser det fx ud som om jeg har besvaret et indlæg syv timer før det er skrevet... Antager at det er AM/PM de har kvajet sig med... :p

 

Har prøvet både Firefox og IE, det virker lige elendigt.... :roll:

 

Hvorfor sætter man den slags BETA-'løsninger' i drift uden at teste det først??? :thumbdown::no::mad:

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Det var veldig uvant. Tror jeg kan begynne å like den, selv om jeg liker den gode gamle mye bedre.

 

Edit: Men "gå til sist leste innlegg" knappen gjør ikke som den skal.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Jeg er fuld af forståelse for at man vil opdatere design en gang imellem, men når man nu gør, kunne man så ikke lave et dynamisk design hvor bredden af tekstfeltet afhang af vinduesbredden? Så ville selv det nye design give fornuftigt resultat på alt fra 800 pixels bredde (nyere mobil) og op til moderne skærme.

 

Stort set alle nye skærme har jo 1680x1050. Så det kunne man jo tage udgangspunkt i at her skulle det i hvert fald se pænt ud!!

 

Jeg sidder selv med en 1920x1200, og her virker det lidt tåbeligt at det interessante tekstfelt kun fylder en fjerdedel(!) af skærm-bredde. Banner og andet ligegyldigt fylder ligeså meget!!, og endeligt er HALVDELEN af bredden to hvide bånd ude i siden...

 

Det er er ok at man ikke tager sig af VGA-opløsning. Har man kun 640 (fx ældre mobil som min) må man finde sig i at det ikke er optimalt. Men fra 800 og op er det vel ikke for meget forlangt at det skal virke???

 

Design over funktion.... Det er ikke imponerende.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er fuld af forståelse for at man vil opdatere design en gang imellem, men når man nu gør, kunne man så ikke lave et dynamisk design hvor bredden af tekstfeltet afhang af vinduesbredden? Så ville selv det nye design give fornuftigt resultat på alt fra 800 pixels bredde (nyere mobil) og op til moderne skærme.

 

Stort set alle nye skærme har jo 1680x1050. Så det kunne man jo tage udgangspunkt i at her skulle det i hvert fald se pænt ud!!

 

Jeg sidder selv med en 1920x1200, og her virker det lidt tåbeligt at det interessante tekstfelt kun fylder en fjerdedel(!) af skærm-bredde. Banner og andet ligegyldigt fylder ligeså meget!!, og endeligt er HALVDELEN af bredden to hvide bånd ude i siden...

 

Det er er ok at man ikke tager sig af VGA-opløsning. Har man kun 640 (fx ældre mobil som min) må man finde sig i at det ikke er optimalt. Men fra 800 og op er det vel ikke for meget forlangt at det skal virke???

 

Design over funktion.... Det er ikke imponerende.... :thumbdown:

 

Det finnes flere dynamiske temaer som kan velges i en rullgardinmeny i bunn av siden. Det virker dog som disse er nedprioritert og mangler endel funksjonalitet som f.eks. "Mine innlegg/favoritter" etc.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Folk er folk, og folk liker ikke forandringer. Så går det to dager å alle har glemt forandringen.

 

Vi får samme fenomenet hver gang facebook forbedrer på utseende/funksjoner, da åpnes grupper på grupper om at det gamle var bedre, å det nye er ubrukelig.

 

Håper flere kan klare å tenke på disse forandringene som forbedringer for det er som regel alltid det det er. JA jeg vet det ikke føles slik i starten, men gi det en halv uke og du har nok glemt at noe er nytt!

 

Og til diskusjon.no - Flott design! I think I like it

Lenke til kommentar

De må komme med en hotfix asap. Nå ser det ut som om jeg kjører 640x480 oppløsning på skjermen.

 

Alt for mye dødplass på siden nå. Knapper, headers og andre bokser er for stor, og designet ser ikke bra ut på min bærbare lenger. Jeg tipper det ser greit ut om man kjører 1920x1200, men ikke bedre enn før.

Lenke til kommentar

Som alle nye ting der man er veldig godt vandt med det gamle: Jeg hater det over alt på jord :)

 

 

... men jeg blir nok vandt til dette og. Det jeg ikke begriper, derimot, er hvorfor det blir "lansert" NÅ når det sliter med flere åpenbare bugs (f.eks quotes). Hva f... er det for en tankegang? Var akkurat det samme med prisguide.no, den er jo fremdeles full i åpenbare svakheter og bugs.

 

Skjerpings!

Lenke til kommentar

De må komme med en hotfix asap. Nå ser det ut som om jeg kjører 640x480 oppløsning på skjermen.

 

Alt for mye dødplass på siden nå. Knapper, headers og andre bokser er for stor, og designet ser ikke bra ut på min bærbare lenger. Jeg tipper det ser greit ut om man kjører 1920x1200, men ikke bedre enn før.

Nej, desværre ser det OGSÅ dårligt ud på 1920x1200, da der kun udnyttes vel 1024 i bredden, resten er hvidt!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Det finnes flere dynamiske temaer som kan velges i en rullgardinmeny i bunn av siden. Det virker dog som disse er nedprioritert og mangler endel funksjonalitet som f.eks. "Mine innlegg/favoritter" etc.

 

/Espen

Har fundet det. GLIMRENDE! Den der "IP-Board Lo-Fi" ser jo helt anvendelig ud

:)

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å presisere at det har ikke blitt gjort en designendring bare for forandringens skyld. De har oppgradert forumet til siste versjon. Dette er en nødvendighet for å få det nyeste av funksjonalitet og med slike oppgraderinger kommer det alltid endringer i designen som ikke alle setter pris på. Det er sikkert også mange som mener at funksjonaliteten var ”bra nok” på det gamle forumet, men oppgraderingen er ikke gjort uten grunn. Dette blir nok veldig bra med tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...