Gå til innhold

Det værste du har opplevd i trafikken


Biler

Anbefalte innlegg

Historien over må være noe av det verste jeg har hørt. Slike personer fortjener noen dager, uker, måneder på vann og brød!

 

Huske godt en episode fra da jeg var 15 år. En kamerat av meg hadde fått bilen til storebroren og de bor på en rimelig stor gård med mange små veier vi kunne kjøre på. Jeg var passasjer, min kamerat fører av bilen. Som alle andre var han også nå blitt verdensmester til å kjøre bilmed snaut 4-5 timer bak rattet. Vi kom kjørende i snaut 100km/t mot en smal grussving, han trekker i håndbrekket for å tøffe seg å skli gjennom svingen men får for mye skrens. Vi havner sidelengs og så husker jeg at bilen gikk rundt. Det er de lengste sekundene i midt liv og det er nesten så jeg ennå kan forestille meg hvordan det var da bilen gikk rundt. Vi snurret 1,5 runder og landet på taket. Begge to slapp unna med små skader som vondt i brystet etter bilbeltene og skrubbsår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hatt lappen lenge, så det værste jeg har opplevd i trafikken er ikke like alvorlig som noen av deres, men det er uansett det værste, og flaueste som har skjedd meg, og det skjedde i dag

 

Jeg var stressa, hadde det travelt og fant ikke parkeringsplass med en gang. Så en ledig plass, men den var ganske smal, men bestemte meg for å prøve uansett. Det visste seg at det ikke var det lureste, plassen var for trang, og jeg kom borti bilen på høyre side..

 

Til slutt fant jeg parkeringsplass, og tenkte at jeg burde se til bilen jeg kom borti; den var like hel, uten noen merker, heldigvis! Bilen min på en annen side, fikk en aldri så liten bulk da.

 

I og med at bilen jeg traff ikke fikk noen merker, bestemte jeg meg for å ikke legge igjen lapp om at jeg kom borti den. Er dette forsvarlig? Slik jeg tenker vil det bli mer "unødvendig" arbeid om jeg hadde lagt igjen notat, ettersom bilen i grunnen er like hel.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt lappen lenge, så det værste jeg har opplevd i trafikken er ikke like alvorlig som noen av deres, men det er uansett det værste, og flaueste som har skjedd meg, og det skjedde i dag

 

Jeg var stressa, hadde det travelt og fant ikke parkeringsplass med en gang. Så en ledig plass, men den var ganske smal, men bestemte meg for å prøve uansett. Det visste seg at det ikke var det lureste, plassen var for trang, og jeg kom borti bilen på høyre side..

 

Til slutt fant jeg parkeringsplass, og tenkte at jeg burde se til bilen jeg kom borti; den var like hel, uten noen merker, heldigvis! Bilen min på en annen side, fikk en aldri så liten bulk da.

 

I og med at bilen jeg traff ikke fikk noen merker, bestemte jeg meg for å ikke legge igjen lapp om at jeg kom borti den. Er dette forsvarlig? Slik jeg tenker vil det bli mer "unødvendig" arbeid om jeg hadde lagt igjen notat, ettersom bilen i grunnen er like hel.

 

Jeg dulta litt borti bilen foran en gang ved lukeparkering av min nye bil. Var ikke helt vant med at bilen var så lang foran. Gikk ut, og så ingen antydning til skade. Skreiv lapp med hva som skjedde, og navn og telefonnummer. Ble oppringt noen dager seinere av dama som eide bilen. Hun sa at hun så et lite merke ved der jeg traff, men ville ikke forfølge dette videre. Fikk også masse ros for at jeg la igjen lapp.

 

Jeg anbefaler derfor å legge igjen lapp så lenge du veit at du har vært borti.

Man kan dog dukke opp i en situasjon hvor eieren har skade på bilen fra før, og prøver å gi deg skylda for denne, med lappen din som tilståelse. Det er en sjanse å ta, men jeg mener at ærlighet varer lengst.

Lenke til kommentar

Dette var dagen jeg fikk lappen ( 125cc ) og har akkurat kjørt meg en ganske lang tur og på veien hjem stod det en idiot stod i et kryss og venta på å kjøre ut.

Jeg kommer etter en annen bil og det er ikke plass til å legge seg hverken bak eller foran meg men neeeida han skulle uti og presser meg ut i motgående kjørefelt. Som endte med at jeg måtte gjøre noen forbikjøringer i motsatt kjøreretning.

Mange som overser/driter i sykler :no:

Endret av Turbo sindre
Lenke til kommentar

Værste jeg har vært borti var da jeg satt på en kompis som skulle tøffe seg, mista kontroll i 90 km/t, traff en stolpe og kondemnerte bilen.. Idioti :p

 

Når jeg har kjørt selv (50cc bare) må det værste være en forbikjøring i en sving,hvor en trailer kom imot så jeg måtte kjøre utfor for og unngå kollisjon.

Dette er faktisk den eneste forbikjøringen på kanten jeg har vært borti, selv om "alle" sier at mopedister stadig blir pressa av veien. Aldri opplevd, syntes bilførerene her er hensynsfulle og kjører forbi akkurat slik de ville kjørt forbi en bil :):thumbup:

Lenke til kommentar

 

Jeg anbefaler derfor å legge igjen lapp så lenge du veit at du har vært borti.

Man kan dog dukke opp i en situasjon hvor eieren har skade på bilen fra før, og prøver å gi deg skylda for denne, med lappen din som tilståelse. Det er en sjanse å ta, men jeg mener at ærlighet varer lengst.

 

Ta bilde av hendelsen, bevis at det ikke oppsto noen skade før du legger igjen lapp om du bestemmer deg for det, så har du i hvertfall ditt på det rene.

 

forøvrig er dette det værste jeg har vert bortig:

Kom kjørende på E6, var vel på trofors en plass, eller litt sør for trøndelagsgrensa (husker ikke helt) Men plutselig kommer en bil opp på siden av en lastebil som er på vei ut av veien, så denne bilen legger seg litt ut mot mitt felt og svinger tilbake. Jeg så ikke først at lastebilen kjørte ut, og dette var på en bakketopp,så jeg var sikker på at det kom til å bli en front-mot-front kollisjon i 90kmh. Så jeg svinger så langt ut til høyre jeg kommer, og oppdager et sekund eller to senere at bilen ikke var veldig nerme, men steike så redd jeg ble. Satt med hjertet i halseni en halv time etterpå!! huff.

Endret av EMiRo
Lenke til kommentar

Dette er faktisk den eneste forbikjøringen på kanten jeg har vært borti, selv om "alle" sier at mopedister stadig blir pressa av veien. Aldri opplevd, syntes bilførerene her er hensynsfulle og kjører forbi akkurat slik de ville kjørt forbi en bil :):thumbup:

Hvor er det du bor? Jeg vil gjerne flytte dit hvor alle bilførere er snille og hensynsfulle. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt 3 opplevelser i trafikken som er brent fast på hjernen for alltid. Tar de kronologisk.

 

1: Var 16 år gammel og hadde på denne tiden en suzuki zr-50 SL moped (type chopper med lang ramme). Denne hadde jeg trimmet med et 8,5 HK trimsett på denne tiden da det var ansett som normalt ute på "landet" der jeg bodde. Kjørte en snarvei gjennom lysløypa for å komme til en kamerat en sommerkveld, og i bunnen av den bratteste bakken knakk rammen tvert av i vinkelleddet under motoren. Sykkelen delte seg nesten i to, og jeg rullet avgårde ned i grøfta. Knakk ingen ben, men så ut som en flekkete leopard med alle blåmerkene en god stund etter hendelsen.

 

2: dette skjedde i militærtjenesten i bardufoss. Oppe i "fjellet" som ligger i leiren er det populært (var ihvertfall) å vise frem terrengegenskapene til militærets MB'er. Når ulykken skjedde satt vi 10 stykker i nevnte MB med full GRU1 (full påpakning med sekk, våpen og stridsutrustning). Jeg satt på høyre side bakerst i MB'en da vi kom til en dosert venstresving i nedoverbakke. Det endte med tipping av bilen i kanskje 20-25 km/t, men denne type bil har ikke fast karosseri bak på "planet", bare en hard presenning. Når min side da traff bakken smalt jeg hodet hardt i bakken og fikk en kraftig hjernerystelse. De som satt på venstre side av bilen kom flyvende ned på oss på høyre side, og jeg knakk 4 ribbin når en person landet oppå meg. Bak setene på venstre side henger det også en "brannøks" av noe slag, og flatsiden av denne knakk nesen på min sidemann. Takk og pris at den ikke traff med noen av de farlige sidene.Noen kom fra det hele uten noen fysiske skader, men noen var uheldige.

 

- 1 brakk armen styggt, kraftig hjernerystelse, whiplash. (Hentet med ambulansehelikopter og fløyet til tromsø).

- 1 brakk beinet og bekken + kraftig hjernerystelse. (ble fløyet i samme helikopter til tromsø).

- 2 knakk nesen.

 

Jeg kan nevne at det var vårt befal som kjørte, ikke noen av oss rekrutter. Ingen refs ble gitt pga kjøringen.

 

3: Vinter 07, på vei til norefjell med en kamerat. Når ulykken hendte var vi på vei retning nordover, akkurat før avkjøringen til vestby på E6.

650720.jpeg

 

Det snødde veldig mye som dere kan se på bildet, og vi holdt rundt 80 km/t pga føret. Jeg var passasjer denne gangen. føreren av bilen skulle bytte felt for å passere en saktegående lastebil, og i det vi var på siden av denne bilen traff vi et felt som var hardpakket med snø mellom de normale "trikkeskinnene" man finner på E6. Dette resulterte i at vi snurret videre forbi lastebilen og ned i grøfta mellom kjørebanene. Vi så når vi var på siden av lastebilen, at det var en brøytebil (Oh, the irony). Føreren ringte politiet for å informere om at vi stod dårlig til, mens jeg ringte NAF da jeg er medlem der. Politiet som ankom stedet måtte le litt av oss da vi fortalte at vi hadde kjørt ut da vi skulle passere en brøytebil. Heldigvis var det ingen skader på verken bil eller oss, og vi kunne bare vente på redningstjenestens tauebil. Når tauebilen tauet oss opp på veien igjen, ser vi konturene av en 1 meter høy betong/metall kum akkurat der fronten av bilen hadde stanset nede i grøfta! Hell i uhell tror jeg slikt kalles?

Lenke til kommentar

Det værste? Er vel ikke akkuratt så farlig men.

 

Jeg øvelsekjørte med moped, og i oslo rett etter ryen måtte vi ut på ring 3 ca 200 meter for å komme dit vi skulle. bilene kommer i sikkert 100, og der skal 4 mopeder ut på veien, akslerasjon som et piggsvin med rævva i dass. Takk gud for at noen så at vi kom, og bremsa ned, så vi fikk god tid til å akslere og kjøre av der vi skulle, hadde gått rett til helvete om h*n ikke så oss.

 

fant også ut at enkelte billister i Oslo sentrum, ville veldig gjerne "lære" meg å kjøre moped, og kjører som jævla aper mot meg for å se hvordan jeg reagerer. Hva faen tar de meg for? Du kjører faen ikke mot en 15 åring på en moped som går maks i 45 km/t, 0-45 på 60 sekunder! Dømt til å gå til helvete!

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Har kjørt ganske mange kilometer gjennom årene, og er selv drosjeeier. Har opplved mye farlige situasjoner i trafikken. Blant annet en eldre dame, og folkens her snakker vi om en som IKKE hadde peiling på hva hun drev med. Kjørte fordi i en skarp høyresving, og kjørte da forbi en turistbuss sikkert i 50 km/T. Tok 5 miniutter før hun kom inn foran bussen. Hadde det kommet en bil der ( noe som det heldigvis ikke gjorde) hadde nok hun ikke vært der i dag. Utrolig at slike folk forsatt får lov til å kjøre i trafikken. Har også sett mye fyllakjøring på en lørdagskveld i trafikken, det værste jeg har hvert med på, er vell at en bil kjørte rett i siden på meg i 60 km/t. ( bilen klarte seg akkurat). Sefølgelig en som ikke holdt vikeplikten sin. Nok av dem her i landet!!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Eneste jeg har opplevd er nesten ulykker med idioter som ikke holder vikeplikten sin.

 

Kjørt på et rådyr i 80KM traff rådyret i 75KM også, ettersom det HOPPET rett foran meg og det var to og ikke en, den ene kom seg akkurat vekk men den andre fikk jeg på fronten. Knakk beinet på rådyret og det ble skut av en jeger tillatelse av Politiet.

 

Jeg og dama klarte hos bra og det ble faktisk INGEN merker på bilen.

 

Ellers sier jeg kjør forsiktig og følg med på veien! Ser at det er flere som skal bare se på noe her :p

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg skal faen meg kjøpe en moped, sette inn noe enormt, ala 250cc, og få den godkjent som mellomsykkel. For så å se reaksjonene til folk når jeg har 0-100 på 4 sekunder isteded for 0-50 på 20. Bare for å vise at man ikke skal skue katta på håra!

 

Min verste er som mange andre, de to sekundene fra du ser det går galt til det faktisk går galt.

 

To ganger. Ene gangen var 10cm slush på hovedveien, holdt 45 i 70-sona sånn cirka. I en sving som blir bråere midt på, så tok bilen min tak i sporene til en annen bil som nesten var i autovernet. Jeg var ikke like heldig, jeg fortsatte der han slapp. 10.000 i rep på bilen var utfallet.

 

Jeg kjørte på en vei, 50-sone, med fortau på venstre side. Med dårlige dekk og bedre bremser bak enn foran (dumme meg), så skle rompa ut når jeg bremsa litt for sent og litt for hardt. Uten ABS var det ikke mye å gjøre, slapp bremsa og svinga, men bilen fortsatte bestemt den veien den ville.

 

Skaden: Liten ripe på vinterfelgen, et bøyd stag som en slegge og litt sinne klarte å bøye tilbake. Dog en 5-timers jobb med å få det av :p

Lenke til kommentar

Jeg sluttet tidligere på jobb en hel halvtime før. Noe jeg var glad over. Men dagen endte med tragedie tre kvarter senere.

 

Lastebilen skulle legge seg inn på mitt kjørefelt, han kjørte i rumpa på meg og gjorde at bilen min ble kastet foran lastebilen og dyttet bortover mens jeg så rett inn i motoren. Ruta knuste og jeg skallet vel en til to ganger. Deretter ble jeg hivd ut i midtfelte og snudde 180 grader og deretter rett inn i autovernet på venstrefelt.

 

Lastebilen er L på bilde og min bil er S.

 

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/Utennavn-10.png

 

Første bilde viser at jeg er ved siden av lastebilen.

 

2 og 3:Når lastebilen traff meg på venstre side bak på bilen gjorde det at bilen min ble hivd foran lastebilen. Noe som gjorde at jeg lå foran lastebilen før jeg ble hivd mer til venstre og ut i midtfeltet. Når jeg var foran hørte jeg masse bremselyder, motorlyden ettersom jeg så rett inn i motoren. Ettersom jeg ble hivd inn foran lastebilen var det et lite hull imellom. Det var der lastebilen traff meg i full fart, knuste ruta ved siden av meg som spurtet på meg.

 

4: Min bil snurrer litt over 180 grader og det skjedde så fort at jeg ikke husker det engang. Deretter fyker jeg over til venstrefeltet.

 

5: Når bilen min stopper er da jeg har truffet autovernet.

 

 

Ved denne tiden er det mye trafikk der og jeg var heldig som ikke ble truffet eller traff andre biler i de andre to kjørefeltene. I venstrefelt klarte lastebilen å se hva som skjedde og klarte å bremse ned så han sto vel rundt to til tre meter ifra min bil når jeg hadde stoppet i venstre felt.

 

 

På dette bilde kan du se ulykkestedet, lastebilen har blitt flyttet og bilen min har blitt hentet av NAF, ettersom den ikke var kjørbar lenger. Ambulansen på bilde er den jeg sitter inni før vi drar.

 

http://www.budstikka.no/polopoly_fs/ulykke-1.6104692!/image/1539910358.jpg_gen/derivatives/derivative_article_904/1539910358.jpg

 

Så da var det på vei til Bærum Sykehus for en legesjekk. Ved denne tiden hadde jeg stor hode pine, blod i venstre øye kom senere mens jeg var på sykehuset. JEg hadde kul opp og ned i hodet.

 

Hadde jeg ikke hatt belte på meg så hadde sikkert skadene på meg vært mye verre! Jeg er en heldig fyr som kom ifra dette med så lite skade, arr og smerte.

 

Når bilen min stoppet hoppet jeg rett ut, var bare det som var i mine tankene. VAR Å PELLE SEG UT. Han lastebilsjåførene som stoppet bak meg hjalp meg å komme til meg selv på en måte, med å spørre hvordan det gikk osv. Deretter ringte jeg politiet som kom etter et minutt. Ambulansene kom etter to minutter eller tre. Takke være alle disse fikk jeg hjelp fort. Lastebilsjåføren som kom ifra ulykke lastebilen var vel like skremt som meg.

 

Jeg kjører en Ford Focus 2000 modell som tok enorme skader. Når jeg skulle flytte bilen ifra venstre til høyre ville den ikke starte med engang, men bilen min og jeg ga meg ikke og etterhvert startet den og jeg fikk flyttet den mens de andre stoppet trafikken på veien. Motoren funket fint utrolig nok men bilen var ikke kjørbar uansett. Bilen var hardt skadet på venstre side, manglet ruten på venstre side. Speil og mindre skader. Fronthjulene sto hver sitt vei. Et til venstre og et til høyere.

 

 

 

Noen bilder av bilen min:

 

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/DSC05903.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/DSC05905.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/DSC05909.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/DSC05908.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/DSC05897.jpg

 

 

Dette er bilder ifra ulykkestedet, som jeg tok mens jeg ventet på ambulansen.

 

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/IMAG0086.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a119/Anderwin/uly/IMAG0085.jpg

 

 

 

 

 

Så nå sitter jeg her med folk som bryr seg om meg og det hjelper mye. Vil bare si uansett hvor sikker du kjører i trafikken så kan det skje noe bak deg eller noe annet så pass på!

 

Nå sitter jeg her uten vondt i hodet. Men skulderen og resten av kroppen verker og er stål. Heldigvis så overlevde jeg og bilen kan bli erstatte men det kunne ikke jeg blitt.

 

Politiet og legene sa jeg hadde hatt en engel som passet på meg! Tror på det der og da og enda!

 

Det kunne godt mye verre, bilen kunne ha tippet. Mer skader på meg og flere biler vist de ikke hadde bremset i de andre feltene.

 

Dette skjedde 15.3, har enda vondt i nakke og rygg. Er enda sykemeldt :(. Forsikringene er ferdig og lastebil sjåføren fikk en bot på 7 tusen og noe. Det var lastebilen sin feil!

 

Avis artikkelen: http://www.budstikka.no/nyheter/trailer-kolliderte-med-personbil-pa-e18-1.6104663

 

Ta det med ro i trafikken og BRUK bilbelte!

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært i flere småulykker med mine kompiser som sjåfør, en gang rygget sjåføren hard inn i en parkert bil bak og en annen gang så bremset en annen kompis for sent, og endte opp med å kjøre i tilhengerfestet. Førstnevnte ødela hele bakluka si, han andre fikk ingen skader på bilen sin (bare en liten bulk i skiltet), begge gangene satte jeg hjertet i halsen.

 

En skummel episode da jeg øvelseskjørte var når jeg skulle "forbikjøre" en gammel dame som okkuperte halve veien (dette var på landeveier, så det var ikke god plass). 20-30 meter foran meg var det en bil, noe som gjorde at jeg fikk panikk. Men jeg regner med at jeg overreagerte, for det var god klaring mellom oss, men ikke visste jeg hvor fort bilen kjørte.

 

Men siden dette er en tråd om det verste jeg har opplevd i trafikken, så vil jeg si at det verste jeg vet er når alle skal forbikjøre biler som øvelseskjører! Det er FRYKTELIG irriterende når man sitter med tusen ting i hodet og blir konstant forbikjørt av drittsekker, uansett om du holder fartsgrensen så forbikjører de.

Lenke til kommentar

Men siden dette er en tråd om det verste jeg har opplevd i trafikken, så vil jeg si at det verste jeg vet er når alle skal forbikjøre biler som øvelseskjører! Det er FRYKTELIG irriterende når man sitter med tusen ting i hodet og blir konstant forbikjørt av drittsekker, uansett om du holder fartsgrensen så forbikjører de.

Det skal egentlig ikke ha noen betydning for deg om du blir forbikjørt, de som kjører forbi har ansvaret så lenge du holder deg i riktig kjørefelt og ikke veiver.

 

OT: Verste opplevelsen jeg har hatt er vel da en "daredevil" lekte chicken med meg. Altså kjørte i en utrolig høy hastighet (200km/t+ vil jeg tippe) rett imot meg i mitt kjørefelt. Jeg stoppa helt opp og la meg helt på veiskuldra men han trakk ikke unna før et sek før det hadde smellt.

Lenke til kommentar

Skulle kjøre forbi en bil som opprinnelig kjørte i 60 i 80 sona. Starta forbikjøringa og da jeg var over halvveis og vel så det begynte bilen jeg ville forbi å sette opp farten.

Sletta var lang nok men det kom bil i mot. Jeg kunne ikke bremse og legge meg inn bak igjen, hadde kommet for langt. Jeg måtte helt forbi og det gikk akkurat, bilen jeg skulle forbi bremsa i tide. Akkurat før den møtende bilen meide meg ned. Ingen hyggelig opplevelse. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...