Gå til innhold

Det værste du har opplevd i trafikken


Biler

Anbefalte innlegg

Fortell oss det værste du har opplevd i trafikk. Jeg kan begynne med at jeg satt på en buss i motorveien, så krasja bussen, ikke noe skader, bare bilen blei litt ødelagt i fronten. Men det var det værste jeg har opplevd

Endret av Biler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

værste ja :p

har ett par opplevelser der.

-sittet på med buss som har kjørt av vinteren, ingen større skader.

-vært ett par meter å fronte med trailer i 80-90km/t

-sladdet av veien i rundt 60km/t, stoppet utenfor veien rett forran ett skilt. er VELDIG glad for at det ikke var motgående trafikk det, det hadde også resultert i kræsj.

-en bil sneik seg ut fra stillestående motgående trafikk rett forran meg, jeg lå i 60km/t. klarte å bråsvinge unna, tok kontra greit og fortsatte å kjøre. litt adrenalin i kroppen etterpå.

Lenke til kommentar

Fikk vannplaning og slo til autovernet i ca. 70 km/t. Autovernet vant, jeg tapte... Ble liggende mellom begge fila, rett etter en sving. Taxi kom rett etter, bråbremset og bussen bak traff taxien igjen.

 

Ringte politiet, men de nektet å komme da det ikke hadde oppstått menneskelige skader. Måtte lyve frem det og da kom ambulanser, brann og politi. Bilen sperret jo motorveien og hadde kraftig røyk og oljelekkasje så var temmelig redd. Har alltid stussa på hvorfor politiet nektet å komme da jeg klart og tydelig forklarte alvoret i situasjonen.

 

Husker fortsatt den scenen hvor jeg ser bilen kjøre mot autovernet og jeg husker jeg tenkte "helvete, nå skjer det", et kraftig smell kommer, jeg kastes fram, beltet stopper meg og alt svartnet. Våknet opp av at kameraten min roper at bilen brenner og vi må komme oss ut. Vi hopper ut, åpner bagasjen og tar ut varselstrekant og han løper mot svingen mens biler suser forbi, jeg ringer politiet. Jenta som sitter bak nekter å gå ut fordi hun er redd (og trolig i sjokk), så jeg drar henne ut og plasserer henne bak bilen i tilfelle en annen bil kommer mot oss så har hun noe "skjold".

 

Før vi kjørte ba jeg hun kjerringa om å ta på seg bilbeltet, og fikk svaret "ja" tilbake. Under kjøringa ba jeg henne om å ta på seg beltet igjen og hun kalte meg for masa. Den dag idag sitter hun fortsatt med skader i nakken og hendene. Idioten kan takke seg selv.

post-44390-1265150572_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det værste jeg har opplevd: Da jeg bulka bilen til sjefen :p

 

Kom på en ting til. Da det kom en i feil retning på motorveien rett mot meg.

 

Kom på enda en ting. Kanskje ikke så farlig, men passe teit. Kjørte på motorveien i 80, så kommer det en bil i en helt gjævlig fart bak meg. sikkert rundt 130-140 eller noe. Den flyr forbi meg for så å bråbremse ned til 60 foran fotoboksen før han ga bånn gass igjen. det værste var at dette var en politibil uten noen form for blålys på.

Endret av inflames662
Lenke til kommentar

Det eg husker best er når skolebussen kjørte på en syklist. Buss-sjåføren stikker til nærmeste hus for å ringe etter lege, å vi i bussen sitter der alene å går frem å ser på han karen som ligger der med masse blod i tryne sitt. Det såg ut som om pannen hadde sprukket opp for han hadde en "3 kantbit" midt i pannen. Vi fikk vite senere at det var hjelmen som hadde knust å en bit var blitt preset under huden ved øyet å opp i pannen hans.

 

Det andre skjedde for ikke så lenge siden. Eg skulle kjøre ut av et kryss å det kom biler i begge retninger. Dei var såpass langt i fra så eg tenkte det skulle gå bra. Men da kommer det en motorsyklist i hundre å helvette forbi den ene bilen akkuratt når eg er på vei ut av krysset. Klarer akkuratt å bråbremse, å tipper eg var ca 50 cm fra han. Steike då blei eg kvalm etterpå.

Lenke til kommentar
Det eg husker best er når skolebussen kjørte på en syklist. Buss-sjåføren stikker til nærmeste hus for å ringe etter lege, å vi i bussen sitter der alene å går frem å ser på han karen som ligger der med masse blod i tryne sitt.

???

Ingen som tenkte på å bruke mobiltelefonen sin?

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor gammel du er, men mobiler er ikke noe som alltid har vært her :) Er ikke så lenge sida det ble allemannseie.

Sant, bare jeg av en eller annen grunn antok at ting som ble skrevet hadde skjedd de siste åra. Mobiltelefon har også alltid vært tilgjengelig så lenge jeg kan huske så det er litt vansklig å fårestille seg et liv uten.

Lenke til kommentar

Var ute å kjørte da bilen forran meg fikk sløng å kjørte opp i en skråning og rullet rundt og landet på veg igjen.

Hadde jeg vært 20m lengre frem hadde bilen truffet pansret på bilen min.

Kjørte også på et rådyr, hadde jeg ikke hatt ekstralys av stål, hadde det truffet frontruta.

Hadde ca. 60-70 da det traff bilen

Kan også si at jeg fikk 4-hjulsskrens i høyere hastighet i en 150 graders sving.

Toucha så vidt autovernet, nok til at pyntelista på fangeren løstnet

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært med i noen så fæl ulykke at det passer inn her, men den verste nesten-ulykken var faktisk med kjørelærer, på manglerud tror jeg. Skulle kjøre inn på motorvei. Jeg var ikke oppmerksom på at det var vikeplikt og ikke akselerasjonsfelt, så jeg bare tok det rolig ut i 90-sonen med en plutselig brølende lærer ved siden av meg som skriker "GI GASS FOR FAEN!!!" fordi det kom en trailer i 90 rett bak oss, og jeg lå på ca 40 km/h. Jeg klemte gassen ned i gulvet på en 300-hesters Accord i andre gir og var oppe i 100 med lastebilen 2-3 meter rett bak meg. Litt tregere reaksjon eller bil og det kunne endt jævlig.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært med i noen så fæl ulykke at det passer inn her, men den verste nesten-ulykken var faktisk med kjørelærer, på manglerud tror jeg. Skulle kjøre inn på motorvei. Jeg var ikke oppmerksom på at det var vikeplikt og ikke akselerasjonsfelt, så jeg bare tok det rolig ut i 90-sonen med en plutselig brølende lærer ved siden av meg som skriker "GI GASS FOR FAEN!!!" fordi det kom en trailer i 90 rett bak oss, og jeg lå på ca 40 km/h. Jeg klemte gassen ned i gulvet på en 300-hesters Accord i andre gir og var oppe i 100 med lastebilen 2-3 meter rett bak meg. Litt tregere reaksjon eller bil og det kunne endt jævlig.

 

Sov kjørelæreren din eller? Skulle tro at han hadde sett hva du hadde til hensikt å gjøre, og at han tråkka inn brems og clutch..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke vært med i noen så fæl ulykke at det passer inn her, men den verste nesten-ulykken var faktisk med kjørelærer, på manglerud tror jeg. Skulle kjøre inn på motorvei. Jeg var ikke oppmerksom på at det var vikeplikt og ikke akselerasjonsfelt, så jeg bare tok det rolig ut i 90-sonen med en plutselig brølende lærer ved siden av meg som skriker "GI GASS FOR FAEN!!!" fordi det kom en trailer i 90 rett bak oss, og jeg lå på ca 40 km/h. Jeg klemte gassen ned i gulvet på en 300-hesters Accord i andre gir og var oppe i 100 med lastebilen 2-3 meter rett bak meg. Litt tregere reaksjon eller bil og det kunne endt jævlig.

 

300 hester i en kjøreskolebil? Visste heller ikke at Accord hadde 300hk motorer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...