Gå til innhold

Det værste du har opplevd i trafikken


Biler

Anbefalte innlegg

Jobber i en av etatene med blått på taket og det er en ulykke jeg husker spesielt godt.Mulig dette blir litt off topic, men siden vi er inne på det.. :)

 

Er en liten stund siden, men det var ihvertfall skikkelig tjukk tåke den kvelden. Kom en kar kjørende fartsgrensen. Han hadde grønt lys i lyskryss så slapp ikke på gassen. Plutselig kom en person løpende over fotgjengerfeltet uten å se seg skikkelig for. Flere som så dette, så sjåføren hadde ikke skyld i ulykken.

 

Det som skjedde var at personen ble truffet, smalt hodet gjennom frontruta , ble kastet 3 - 4 meter opp og 15 meter bort (vi målte) og smalt ned i asfalten.

 

Smellet mot hodet alene er egentlig alvorlig nok. Og man skal bli alvorlig skaddav landingen etter flyturen.

 

Mannen fikk et skrubbsår i panna. Legen trodde han muligens kunne ha en liten hjernerystelse. Det gikk et stille "dæven" ut i lufta når folk i ettertid hørte om "skadene". Den dag i dag kan jeg fortsatt ikke forstå hvordan personen kom fra denm smellen med så små skader.

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

*dæven*

Han der må ha vært griseheldig. Tenker han ser seg litt for neste gang, det der er hva man kaller «a wake-up call» :ohmy:

Jeg har forøvrig aldri vært involvert i noe alvorlig selv, noe som egentlig er rart, ettersom min stefar (taxi-sjåfør/hissig nordlending (uten lunte/usabil nitro)) er en grisekjører, og har totalvraka to av bilene vi har hatt. Det har vært situasjoner hvor jeg nærmest klorer meg fast i dørhåndtaket, men som har gått bra. Det er også skummelt å sitte på med mamma innimellom, skriver SMS mens hun har alt for kort avstand til forankjørende kjøretøy :(

Lenke til kommentar

Det er også skummelt å sitte på med mamma innimellom, skriver SMS mens hun har alt for kort avstand til forankjørende kjøretøy :(

Du må skrike høyt og si tydelig ifra at slik oppførsel ikke er akseptabel! Min mor er rask med kommentarene hvis jeg gjør noe feil i trafikken, og hun får igjen med samme mynt når hun sitter bak rattet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så si ifra da! Hvis folk kjører som noen svin mens jeg sitter på skal jeg love deg at de får høre det

Det er ikke alltid like lett. Jeg har flere ganger sagt fra til mamma hva jeg mener om kjøringen, men det betyr ikke at hun lytter. Stefaren min nytter det ikke å si noe til, han skjeller meg bare ut som vanlig. (For å gi et eksempel: Jeg har liten bil, og spurte mamma om hun kunne bli med meg på Elkjøp for å frakte hjem en tørketrommel. Jeg kjørte da i forveien og kjøpte den, og ventet til hun kom. Da var såklart stefaren min med, greit nok det, hadde det ikke vært for at han kjefta på meg da vi kom hjem til meg, fordi han måtte stå og vente så lenge (jeg HOLDER fartsgrensen, han ligger langt over...)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i flere trafikkulykker der andre har vært fører, der spesielt en førte til store materielle skader (vi ble påkjørt bakfra, og var heldige som slapp varige skader i nakken), men det som har satt størst inntrykk var oppkjøringen min. Jeg kjørte på en riksvei og holdt vel rundt 80, da plutselig en sau følte for å spasere under autovernet og inn i veien på min side av veien. Sekundene virket som timer i det jeg bråbremset og la meg over i motsatt kjørefelt for å unngå dyret. Selv med virkelig gode bremser (splitter ny bil) hadde jeg ikke sjanse i havet til å stoppe i tide, og passerte sikkert med en fart på 30-40 km/t. I det øyeblikket var jeg sikker på at jeg hadde strøket, men det brydde meg ærlig talt ikke. Jeg var bare lettet over at det ikke gikk galt.

 

Jeg sto forresten, og når jeg tenker over det i ettertid er det ikke noe jeg ville gjort annerledes om det skjedde i dag. Men det var naturligvis en liten støkk for en fersk sjåfør å møte på noe slikt den første turen som selvstendig sjåfør. Den dag i dag har jeg det i baktankene at "hva om...". Hadde det vært andre biler enten bak meg eller møtende, så kunne det gått virkelig ille.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er så heldig at jeg aldri har vært i ett skikkelig krasj :)

 

Det meste skremmende jeg har opplevd er og miste kontroll over bilen og treffe en rundkjøring som førte til at bilen lettet fra bakken og fløy ett par meter før den landet og kjørte inn i en fortauskant.

 

Til tross for dette ble det minimale skader, kun ett pungtert dekk som måtte fikses.

 

Var en skremmende opplevelse og jeg satt i ett lite sjokk resten av dagen.

Lenke til kommentar

I 2007 satt jeg bakpå med en kammerat på en lett mc. Vi kjørte forbi en buss og når vi var kommet forbi så låste bremsene på sykkelen seg. Vi fikk panikk og begynte å spenne for å prøve å komme oss vekk, men det endte opp med at vi stod sidelengs over gule stripa(ikke spørr hvorfor vi gikk den veien, husker ikke mye). Bussen klarte iallefall ikke å bremse(politiet sa at bussen traff oss i en fart mellom 70 - 80) og den traff mellom meg og fører. Jeg havna i frontruta og fløy ut i grøften. Husker jeg lå på bakken der, fikk ikke til å puste, kjentes ut som om jeg drukna + at det føltes ut som jeg hadde en kniv i ryggen.

 

Henta med luftambulanse og legene oppererte meg og fjerna milten pga indre blødning. Fikk 14 brudd i kroppen. I foten, albuen, knakk 7 ribbein som gjorde at lunga mi pungterte, bekkenet, halebeinet, ryggen(sliter nå med ryggsmerter til tider), nakken og hodeskallen. Blitt opperert 2 ganger i albuen. Ødela ei nerve i låret så har mista følelsen på siden av venstre låret.

Gikk foresten i 12 dager uten å drite. Var helt jævlig. Fikk det rett og slett ikke til, hadde ikke behovet, men kjentes ut som jeg hadde en murstein i magen min. Alle medisinene fucka opp magen.

 

Lå på haukeland i 2 uker. Desidert mine 2 værste uker i livet mitt. Var utrolig tungt både psykisk og med alle smertene. Husker jeg bare våknet i en seng og ikke hadde peiling på hvor jeg var og hva som hadde hendt :p

 

Fikk snakka med psykolog om det som var hendt og det hjalp mye, men det går forsatt ikke en dag uten at jeg tenker på det, og jeg sliter litt fremdeles med å sove pga det.

 

Men jeg overlevde og slapp unna med varige skader (utenom låret og ryggen). :)

 

Så vær forsiktig i trafikken folkens. Før dette skjedde trodde jeg at det aldri kom til å hende med meg uansett. Fikk meg en skikkelig vekker for å si det sånn. Men for å se det på den positive siden så har jeg blitt mye mer voksen i hodet når det gjelder trafikken etter dette.

 

bilde av bussen for de som vil se det.

 

 

Er venstre siden av kroppen min som havnet i frontruten der.

bussen.jpg

 

Lenke til kommentar

Kjørte i 80km/t i nedoverbakke. Kom en venstresving med feil dosering og jeg fikk firehjulssladd. Skle borti autovernet på høyre side av veien. Der dunket jeg inntil en stund, før bilen skrenset over kjørebanen og inni fjellveggen. Vil tippe farten var ca 50km/t da jeg traff fjellet.

 

Blacket ut akkurat i det jeg traff fjellet og kom til meg selv igjen da jeg stod parkert 5-10m lengre nedi veien.

Jeg kan heller ikke skjønne annet enn at bilen har flydd rundt ei runde før den landet igjen, siden ene siden på bilen er nesten uten ei skramme.

 

Selv slapp jeg unna med et lite kutt i hodet. Hadde visst blod over hele meg, så når et gammelt ektepar var først til åstedet, så var de ganske mye mer stresset enn det jeg var :)

post-150590-1268870677,9113_thumb.jpg

Endret av Laffaa
Lenke til kommentar

Selv slapp jeg unna med et lite kutt i hodet. Hadde visst blod over hele meg, så når et gammelt ektepar var først til åstedet, så var de ganske mye mer stresset enn det jeg var :)

Ikke rart du hadde blod over hele deg når vi ser hvordan førersiden av bilen ser ut :)

 

Godt at det gikk bra!

Lenke til kommentar

Det jeg har opplevd kan ikke måle seg med de verste her, men likevel:

 

Jeg hadde ikke hatt lappen så lenge og jobbet i posten. Ruta var slutt og jeg skulle bare kjøre tilbake til postkontoret i Postmann Pat-bilen. Det var snø og glatt og jeg lå i femti på en smal veg. Plutselig mista jeg fullstendig veggrepet. Jeg prøvde frenetisk å rette opp igjen bilen, men det klarte jeg ikke. Bilen gikk rundt 180 grader og jeg for ut i grøfta og inn i ei snøfonn.

 

Bilen stod og vippa med det ene bakhjulet ca en halvmeter over bakken. Heldigvis var det så mye snø at bilen ble stående fast og ikke gikk ned ei ganske bratt grøft. Fem meter på hver side av der jeg stod var det ikke grøft men skrenter på et par meter. Så jeg hadde i grunn hell i uhellet.

 

Det kom noen forbi som jeg spurte om de kunne hjelpe meg ut av grøfta, men det ville de ikke siden det var fare for at bilen kunen velte. Forståelig nok. Så da var det bare å ringe sjefen å si at jeg hadde kjørt i grøfta slik at han kunne ringe Viking å få meg opp. Bilen var heldigvis like hel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke vært i noen ulykker hvor jeg selv har vært fører, men den saken som jeg husker best var fra når jeg gikk på videregående. Det var en vintermorgen, og jeg satt på bussen på vei til skolen. Bussen hadde kjørt inn i en busslomme for å ta opp passasjerer, og var iferd med å kjøre ut på veien igjen. Idét sjåføren lukker døra og begynner å kjøre, kommer det løpende ei ung dame langs bussen for å få sjåføren til å stoppe.

 

Desverre var det glatt den dagen, og dama sklir ned av fortauet og blir liggende under bussen. Sjåføren har ikke engang merket at hun kom løpende. Så blir hun dama overkjørt 2 ganger av bussen. Først når bussen er på vei til å kjøre ut, og så av en eller annen grunn når han rygger tilbake. Jeg ser hele greia i og med at jeg sitter oppå hjulet som kjører over henne. Jeg husker fremdeles skrikene hennes, som etter en stund forsvinner når hun går over i sjokk.

 

Hva som skjedde videre med hun, vet jeg ikke, men begge beina knakk tvert.

Lenke til kommentar

Satt på som pasasjer til søskenbarnet mitt (som fikk sin nye bil dagen før). Kjørte i 80km/t da det plutselig løp en hjort fra høyre. Hodet ble plassert på frontruta, og jeg husker fortsatt bildet av dyret der det var festa på ruta i et millisekund. Ble en fin liten rose på frontruta. Vi kontaktet forøvrig en med blodhund, men de fant aldri dyret :S

...og da tenker jeg litt på hvor hardt personen som Eircag snakker om må ha truffet for å gå gjennom frontruta. Når ikke hodet på hjorten går gjennom i 80km/t.

 

 

Andre er å skli ut av veien over i motsatt kjørefelt og i grøfta ned på andre siden. Var speilblank vei, og litt snø i grøfta. Dette var ved et jorde, der det var noen påler som var slått ned i bakken (ca like tykke som tre-lyktestolper). Satt og stirra på den da jeg kjørte ut. Hjulsporene viste at jeg var maks 5 cm unna å treffe den ^^

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg har vært av veien og kondemnert en bil, mistet kontrollen i en sving, fått et par biler over i mitt kjørefelt, og mye mer. Det mest skremmende var likevel da jeg møtte en risikosøkende motorsyklist i MITT kjørefelt. Vedkommende gjorde en forbikjøring midt i en smal og helt uoversiktelig sving på E39. Jeg bråbremset, og på mirakuløst vis klarte han komme seg i mellom meg og bilene i det andre kjørefeltet. Det var fem centimeter fra en katastrofal kollisjon. Da jeg så i speilet, kunne jeg se at han fortsatte med forbikjøringene. Politiet ble oppringt og fikk signalementet, men de viste bemerkelsesverdig liten interesse.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

tja...hvor skal jeg begynne? kjørte rute-buss en kveld (jeg er busssjåfør), å hadde ei lita jente som gikk av på en holdeplass. Hu var på vei ut forran bussen når jeg skulle kjøre, så jeg stoppa å lot hu krysse veien først, sånn at jeg hadde kontroll på a. Da a går over, kommer det en annen bil å kjører over a. tok nok 30-40 meter fra a blei truffet tel a landa (stygt å se på).

 

Noe veldig få personer egentlig er klar over, er at man ikke skal kjøre forbi en buss fortere enn at man kan stanse for folk som kommer ut i veien fra foran bussen! Dette er en blindsone, og du skal forvente at mennesker er dumme nok til å komme gående ut i veien der. Der det er høye fartsgrenser skal du bremse mye ned før du kjører forsvarlig forbi bussen. Da jeg tok kjøretimer mente kjørelereren at 30-40kmh forbi en buss i busslomme var absolutt maks. Men selv det er ikke sakte nok om du bare har 2m å reagere og bremse på!

Lenke til kommentar

Værste jeg har opplevd var nok en hendelse for et par dager siden.

 

Hadde nettopp fikset noen småting på min moped, Tempo Panter, og skulle ut å prøvekjøre den etter overvintring i garasjen. (Bilen bruker så mye bensin, så tenkte å bruke mopeden til skolen nå.)

 

Jeg kjører ut på veien, og etter kort tid kommer det en bil som kjører forbi meg sakte og legger seg forran meg, så ser jeg at han viser fingen i bakvinduet. "Javell" tenkte jeg, ikke akuratt noe unormalt egentlig. MEN plutselig bråbremser han forran meg, og jeg hadde ikke sjangs til å stoppe, så måtte ta en rask unnermanøver inn i feil kjørefelt, hvor det kom en bil mot meg! Jeg svinger raskt inn til høyre igjen og kjører videre etter et lite sjokk. Så kommer samme bilen igjen opp på siden av meg, så ser jeg han viser fingen igjen i sidevinduet (virket som han brølte litt også, men har ikke sjangs til å høre det), så legger han seg enda nermere meg, ca 20cm klaring, så tar han nådestøtet og bevisst kjører rett i meg. Så stikker han av...

 

Slike mennesker burde ikke ha hatt førerkort når de bevisst lager trafikkulykker og stikker av etterpå. Bilen hans ble ripet opp, bare til pass for han, selv om han burde ha fått inndratt førerkortet minst.

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...