Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har ipad: Når bruker dere ipaden? Jeg ser ikke helt vitsen med å sitte hjemme å se film på den f.eks.. Tar dere den alltid med ut når dere sitter i bil og buss?

 

You hit the nail on the head there, my friend. :)

 

Kom tilfeldigvis over ipaden min her i går. Da har den ligget urørt i nesten 1 uke. Det er faktisk ingen steder jeg -trenger- den, men det er ett sted, jeg ironisk nok sjelden er, hvor den er veldig grei å ha og det er på stuebordet. Siden den kan ligge der uten å se stygg ut og starter opp momentant er den veldig grei å sjekke ut ting med dersom man lurer på noe eller bare sitter og ser tv eller lignende. Problemet er at jeg aldri har tid til å sitte i sofaen og lure på noe eller se tv så den ligger bare der. :)

 

Jeg ser for meg at den kan være artig å ha med på ferie som spillmaskin når det kommer litt flere spill på den ettersom det er mange spill jeg tror vil være mye artigere på iPad enn på f.eks en bærbar pc.

 

Men Civilization Revolutions har blitt patchet nå og jeg har kjøpt det og spilte en runde uten noen som helst problemer. Det beste spillet på iPaden hittil for min del. Bare synd det er så "dumbed down" i forhold til de gamle pc-versjonene.

 

Dodocasen så sykt slick ut. :p Må jeg kjøpe bare for å ha. :D

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Jeg bruker den til tre ting hovedsaklig.

 

1. Jeg holder på å lære meg Kinesisk, og til det formålet finnes det et program som heter Pleco. Pleco har en såkalt "reader" der man kan paste inn tekst på Kinesisk og enkelt trykke på tegn man ikke kjenner igjen. Det øker flyten for folk som meg voldsomt. I tillegg er det den beste ordboken tilgjengelig til Kinesisk mandarin så langt. Skal man høre på lydfiler via f.eks ChinesePod, kommer disse også som podcasts.

 

1b. Studier. Studerer Kinesisk, men bortsett fra det er den også hendig for lesing av artikler fra akademiske portaler som f.eks Jstor. Jeg tar også notater med den (og renskriver senere! er ikke helt stødig på å skrive med den ennå). Med en god mikrofon kunne man også tatt opp forelesninger.

 

2. RSS lesing/Podcasts. Bruker "The Early Edition" til å samle alle RSS-feed'ene mine inn i en daglig "avis" som jeg pleier å bla gjennom hver morgen og kveld. Podcaster der det er aktuelt.

 

4621208847_242756ed75.jpg

 

3. I senga: Film (streaming fra HTPC via Air Video), musikk, bøker, Words with Friends/Scrabble, mail, div fora. Perfekt ting å ha før man legger seg eller står opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...