Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Om man har kjøpt iPad fra utlandet, kan man bytte til et norsk bruke grensesnitt? Man kan jo bytte til forskjellige tastatur oppsett, men har ikke funnet hvor man bytter slik at hele OSet oversettes, noen som vet? :)

Instillinger -> Generelt -> Internasjonalt -> Språk

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser noen har problemer med Scrabble her. Hvis man bytter språk til engelsk fungerer det fint.

 

Ellers, noen som kan anbefale et godt notatprogram? Jeg tar mye notater, spesielt på jobb, men har ikke funnet noen jeg er 100% fornøyd med. Jeg er ute etter følgende funksjoner:

- sync'er mellom ipad og iphone (og gjerne et web interface)

- kan kombinere tekst, håndtegnede skisser og bilder (håndskrevet tekst med tekstgjenkjenning er et pluss, men ikke et must)

- må være søkbart

- ingen abonnement (betaler gjerne for app'en, men vil ikke ha løpende utgifter)

 

Har prøvd Evernote som er greit nok til kun tekst, men er ganske begrenset i gratisversjonen dersom man skal ha noe annet enn tekst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er det snakk om komprimering av jpeg-fila, eller noe annet? Ser tilsynelatende greit ut her, husk at bakgrunner må være 1024x1024.

 

Jeg ser vesentlig forskjell i kvalitet på bildet jeg velger som bakgrunn, og det som kommer som bakgrunn

Lenke til kommentar

Jeg bruker smartnote, men det kan være noe spesielt for ditt bruk... Men du kan kombinere notatformer, eksportere pdf og laste til dropbox

Takk for tipset. Jeg har testet den litt, men er ikke helt fornøyd. Det største problemet er at den ikke støtter landskapsformat noe som gjør all "tastaturtekst" knotete.

 

Er det noen som har erfaring med Notes Plus eller Notebooks?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en kunde hvor lade/data-kabel ikke har fungert og en hvor maskina var helt død. Ellers ikke hørt noe særlig annet. Men en ting må en huske da. I likhet med iPhone, så er iPad en av landets mest solgte "dingser". Så hvis en hører at det er mye feil, så er det rett og slett fordi ingen andre surfebrett er i nærheten av å selge så mange her til lands. Apple er etter hva jeg husker en av merkene med minst feil på det de selger. Men feilfritt kommer nok aldri noen produsenter til å være.

Lenke til kommentar

Har til nå ikke hørt om noe som har noe seriøse hardware eller software problemer med iPad. Er det virkelig ingen problmer med den? Er imponert!

 

 

Det skjer fra tid til annen at Ipaden insisterer på at den ikke er tilkoblet det trådløse nettet på jobben, uansett hvor godt signal det måtte være. Det her er tilfelle hos to av kollegaene mine som også har Ipad - ingen av oss har klart å bli kloke på hva feilen måtte være. Av og til bare vil den ikke på nett...selv om andre pc'er og mobiltelefoner kobler seg på uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...