Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Trodde ikke at jeg skulle si det, men kjøpte meg en Ipad her i forrige uke...

Funker jo megafett til å lese til eksamen på hvor forelesinger notater er enten lagt ut som PPT eller PDF filer. Satte meg på skolen i går og leste til eksamen på Ipaden. PCen var ute av strøm og det var ingen stikkontakt i umiddelbar nærhet. Da var jeg glad jeg hadde den... Kjøpte 32 GB WiFi versjonen. Bruker generelt lite datatrafikk på mobilen ellers også, men det er vel pga dyr datatrafikk og at batteriet er dødt etter to dager om man har på 3G (Google Nexus One). Hehe. Eneste ting jeg savner på Ipaden er Java og Flash støtte, men det visste jeg egentlig fra før av før jeg kjøpte den. Er egentlig ingen grunn til å ikke ha det og Apple hadde solgt mye mer om man hadde det. Steve Jobs hevder jo så fint at "ingen bruker Java lengre", men det i beste fall inkompetanse å mene det. Jeg spør egentlig hvilken planet fyren har levd på det siste tiåret når han kan hevde det...

Endret av William_S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er litt flævt, men en av hovedgrunnene til at jeg ikke bruker iPaden mer er at laptopen kan sitte pent og pyntelig på min majestetiske mage med skjermen pekende rett mot trynet mitt, mens jeg må BRUKE HÅNDA for å holde iPaden på plass!

 

Dette er en av grunnene til at jeg skal feste den til veggene med borrelås :D

 

PS: Borrelåseksperimentets fase 1 er underveis, med fantastisk suksess! iPad holdes på plass i clipboardet, og jeg kan uten problemer bruke iPad og blokk om hverandre når jeg jobber. Neste problem er at jeg ikke er sikker på om jeg får vekk borrelåsen fra veggen hvis jeg fester den. Jeg leier, så det er dumt å måtte male om to vegger når jeg skal flytte...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Massiv spillutgivelsesdag i dag... Tales of Monkey Island ep 1 er allerede ute, NOVA 2 og en haug andre er på vei, inkludert Battlefield Bad Company 2 som jeg desverre tror er iPhone res.

Lenke til kommentar

henge opp en ipad på veggen kan umulig være noe bra.

Kan ikke tenke meg trykke på en skjerm som henger rett opp\ned

Det var vel det Steve Jobs brukte som argument mot touch screen på en laptop.

 

Men hvis man setter iPod'en på et stativ, da er det visstnok OK med touch screen. (Det minner mistenkelig om den vinkelen man kan stille inn skjermen på en laptop, men så har jeg da ikke svart genser heller ...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Veldig mye PDF-materiale tilgjengelig som er ypperlig å lese på iPad... Bruker selv:

 

-iLounge sine "buyer's guide" og "ilounge book" PDFer, mye interessant lesing om tilbehør, apps etc

-Clas Ohlson og Teknikmagasinet sine kataloger <3

-Game Reactor spillmagasin

-Instructables prosjekter som PDF filer (må ha pro konto for å laste ned som PDF)

-Lokalavisa, fra buyandread.com

 

Photo%20des.%2016%2C%2015%2059%2059.jpg

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Electronic Arts har salg! Titler som Need for speed, Red Alert, Scrabble, Mirrors Edge, Sim City etc til 6 kr :O

Typisk. Kjøpte Red Alert dagen før :roll:

 

Spillte Red Alert 1 vs 1 over WiFi med pappa (tidligere RA-fan :p). Utrolig moro. Kan bli god underholdning på hytta feks. Kan kjøres via WiFi og Bluetooth. Bare synd at man ikke kan spille over internet. Men anbefales! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...