Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble spillet nettopp kjøpt. så langt virker mye av spillet interessant for min del, eneste jeg er skeptisk til for øyeblikket er combat systemet, så får jeg håpe etter litt testing at det faller i smak.

 

Det blir mye bedre når du får litt mere skills. Det er veldig liten loading for min del jaffal. Det er små solo instancer til quest noen plasser disse tar 4 sek. Ellers er jo områdene ganske store og blir ikke loading før du kommer til et nytt område hvor du vil oppholde deeg lenge.

Lenke til kommentar

Virker som det er mange norske på Huldra hvertfall. Er kun en server med flere "dimensions" innenfor. Så du kan spille fritt med folk og venner fra de forskjellige dimensjonene, utenom i Fusang som er et 75vs75vs75 pvp-område. Den er dimension-spesifikk.

Lenke til kommentar

Verdenen i The Secret World (TSW) er vår verden, med visse endringer. Det sier seg selv at å lage en åpen spillverden med det utgangspunktet er ganske absurd og ikke gjennomførbart. Områdene du laster inn er forholdsvis store og instansering blir stort sett brukt i dungeons. Alle dimensjonene ligger på en server, og du slipper å passe på at du er på samme server som en kompis, du kan hoppe mellom de forskjellige dimensjonene etter eget ønske. Se her for mer inngående info: Server. Dette er en ting som det har vært skrevet forbausende lite om, for det er jo faktisk ganske revolusjonerende.

Endret av Conlai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg testet og tidlig tilgang i går, og jeg er helt satt ut av hva folkene i Funcom har fått til. Det er en dybde i denne verdenen som er helt sinnsyk, det interessante blir å finne ut om dette er noe folk vil ha, eller om det blir for vanskelig tilgjengelig for dagens generasjon av spillere. Det er et spill som krever at du faktisk skrur ned tempoet litt, leser, tolker og funderer. Det kan selvfølgelig spilles som andre mmo, men da går du glipp av halve spillet, og jeg tror du får en følelse av at det var sånn midt på treet. Men ta deg tid, utforsk, undersøk og jeg er sikker på at dere kommer til å bli like forførst som jeg er akkurat nå.

 

Gratulerer Funcom, dette var gull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Historien i spillet er veldig bra fortalt og er veldig interessant.

Progressjon og endgame er jeg litt mer skeptisk til, men det kommer seg nok etterhvert.

 

Irriterer meg over folk som spoiler koder og slikt i chatten da, men det roer seg vel ned.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Dette er noe av det kuleste og mest stemningsfulle spillet jeg har spilt på mange år. Jeg får lyst til å ligge med Ragnar Tørnquist!

 

Jeg gikk rundt i Kingsmouth uten mål og mening og bare nøt stemingen og musikken, og jeg fikk helt klart flashback til Silent Hill. Det er ikke negativt, for å si det mildt. :) Men det er kanskje ikke så rart. Det er jo gater som Arkham Avenue og Dunwitch Road her, noe som burde ringe en bjelle hos de fleste. Hvis ikke kan man jo spasere ned Lovecraft Lane? Men det er kanskje ikke lurt å sove i Elm Street... :p Eller hva med et romantisk stevnemøte i Poe Cove? :p Selv navnet på byen er jo en blanding av Kingsport and Innsmouth. (begge fra historier fra Lovecraft.)

 

For øvrig hadde Silent Hill også navn etter kjente skrekkforfattere som gatenavn.

 

Irriterer meg over folk som spoiler koder og slikt i chatten da, men det roer seg vel ned.

 

Det er vel bare å slå av chatten, eller bytte til en annen chat-tab? (har ikke spillet foran meg nå, så må teste det senere.) Jeg foretrekker helt klart å ikke spoile koder osv, men om jeg må lete opp noe foretrekker jeg helt klart å sette meg ned et sted i spillet og dra fra browseren. Da kan jeg lete opp så mye jeg vil, uten å miste følelsen av at jeg er i spillet. Utrolig enkelt, men genial feature. Det eneste jeg savner er en emote der karakteren setter seg ned med en laptop, (navnløs pga lisens) iPad/Android Tab eller en smart-telefon.

Lenke til kommentar

Da har man fått testet litt, og så langt er jeg imponert, combat systemet er ikke noe nytt akkurat, men heller ikke så "kjedelig" som jeg trodde det var, så det er gode greier.

 

Lurer på en ting, spillet flyter meget bra så langt her, men har lagt merke til noe screen tearing her og der, men ifølge fps måleren i spillet så ligger fpsen veldig stabilt mellom 40 og 55 uansett hva jeg vrir og vender på, så finner det litt merkelig at screen tearing dukker opp i ny og ned, for det skal vel egentlig ikke dukke opp før fpsen stiger over refresh raten på skjermen, som er 60 her. Noen flere som har lagt merke til det?

Lenke til kommentar

Det er nok 525 abilities til sammen med alle våpnene, og du kan kun ha to om gangen. Det er nok ikke 525 abilities pr våpen. Skjønt det hadde jo vært tøft. :p Prøvde å like greit dele 525 abilities på 9 våpentyper, og fikk 58.3. Selv om halvparten av disse er passive er det fortsatt nesten tretti aktive abilities pr våpen, og vi kan som sagt ha to våpen. Ikke verst. Å kun velge syv av disse kan bli et slit. :p

 

Skjønt man kan vel lage egne decks? Så vi kan ha et deck med shotgun og pistol, og et med pistol og sword? Gah, håper ikke det. Da blir jeg sittende til neste tiår. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er nok 525 abilities til sammen med alle våpnene, og du kan kun ha to om gangen. Det er nok ikke 525 abilities pr våpen. Skjønt det hadde jo vært tøft. :p Prøvde å like greit dele 525 abilities på 9 våpentyper, og fikk 58.3. Selv om halvparten av disse er passive er det fortsatt nesten tretti aktive abilities pr våpen, og vi kan som sagt ha to våpen. Ikke verst. Å kun velge syv av disse kan bli et slit. :p

 

Skjønt man kan vel lage egne decks? Så vi kan ha et deck med shotgun og pistol, og et med pistol og sword? Gah, håper ikke det. Da blir jeg sittende til neste tiår. :p

 

Jeg sa ikke det var 525 abilities per våpen? Det får være måte på, litt oversikt skal man jo ha også. Det er forresten ingenting i veien for å ta med seg 9 forskjellige våpen ut på quests, og bytte mellom disse og deres abilities når som helst. Man er på ingen måte låst til "klasser".

 

Du kan lagre dine decks i Character (trykk C), da lagrer du både dine aktive og passive abilites, samt items du har på deg. Det kan f.eks. være lurt å ha ett oppsett som er god mot flere fiender på en gang, og ett som er god på massiv skade mot én fiende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...