Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det samme mangel som i Age of Conan: fraværet av et "hjem". Hvis jeg skal betale månedsavgift må det være flere spillmekanismer involvert enn å bare slakte monstre og gå på oppdrag i det uendelige, det blir man lei av etter en stund. Hva gjør jeg når jeg ikke gidder slåss? Logger av, siden det ikke er noe annet å gjøre. Det burde vært flere aktiviteter/minigames, og fremfor alt et sted som er "hjem", hvor man kan pusle med andre ting. Bare slik kan jeg rettferdiggjøre for meg selv et månedlig beløp, siden jeg da kan "bruke" spillet selv når jeg er lei monsterjakt.

 

Jeg synes kampene og oppdragene er kule, grafikken er bra, historien er spennende, osv. Men som sagt, det må noe mer til for å beholde meg som kunde. Som enspillerspill ville dette vært fantastisk, som abonnements-MMORPG er det ikke bra nok til å holde på interessen min (det samme gjelder alle andre MMORPGs jeg har prøvd)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, XE800, dette er noe jeg ikke har tenkt over en gang, men nå når du sier det, så merker jeg at dette er noe jeg har savnet! Alle andre MMO har jo et sted hvor gjerne hundrevis av spillere kan samles ingame, enten fordi det er en bank eller marked der, eller andre ting. I TSW står folk bare spredt her og der, man er i forskjellige instances, og det er ingen naturlig samlingsplass.

 

Hadde også vært kult med en egen leilighet for hver person hvor man kan kjøpe ting, oppgradere inventar og utforming, invitere andre spillere dit for en fest eller klan-møte osv.

Lenke til kommentar

Hei folkens. Har akkurat handla inn TSW. Har aldrig vore noko glad i mmo's, men settingen i dette såg ut til å vere perfekt for meg. Har bra med erfaring frå vanlege rollespel, men lurer på om det er noko spesielt eg må tenkje på i eit mmo?

 

Hjelp ein nybyrjar litt eller kva? :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har stor tro på både spillet, aksjene og Funcom. Nå som de er så lave, skal jeg nytte høvet og kjøpe de til en billig penge. Jeg er rimelig sikker på at de vil stige igjen.

 

Mistet all trua på Funcom aksjene... Slik som jeg ser det var 10. aug datoen de hadde muligheten til å stige. Uheldigvis har dette spillet slogt veldig dårlig og jeg tviler på at det kommer til å selge noe særlig mer no som Guild Wars 2 kommer om 10 dager og Mist of the Panda (eller hva det heter) kommer neste mnd.

 

Alt i alt tror jeg at dette spillet kun kommer til å tape spillere resten av dette året.

 

Men vi kan no aldri være sikker på aksjer, og dette er bare min teori.

Lenke til kommentar

Jeg spillte beta og litt early start ok forstod egentlig ikke hvorfor jeg sluttet å spille. Objektivt synes jeg spillet så helt fantastisk ut, men motivasjonen for å logge på var ikke tilstede så jeg kansellerte abonnementet.

 

Det må være masse små ting fordi jeg kan ikke peke på en hovedårsak. Tror kanskje argumentet "mangelen på et hjem" er medvirkende. Jeg tror kanskje også jeg er blitt vant med disse "public quests" som man finner i noen spill, hvor man ikke trenger anstrenge seg for å samle en gruppe, man bare joiner de som er på stedet når man har ekstra store kamputfordringer. Synes også grensesnittet er dårlig gjennomtenkt og det virker som det er skrudd sammen av folk med helt forskjellige design ideer.

Lenke til kommentar

Jeg mistet helt motet av å spille etter at jeg gang på gang ble truet inn i soloinstanser. Følte at skjarmen ved å spille med venner og kjente ble tvunget bort, så abonnementet ble kanselert her og til fordel for andre singelplayer-spill.

 

Også pvp biten som jeg luktet mest på var så som så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Eller at folk klager på combaten. Det er ikke som om den var noe særlig bedre i f.eks. WoW

Combaten i WoW er så mye bedre at det ikke kan sammenlignes en gang, helt annen flyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...