Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål bare som er litt mer hardware relatert, krever dette spillet mye. Får 70-80fps i bf3 på ultra. Men når jeg kom inn i kingsmouth hadde jeg rundt 60-70fps med alt på ultra.

 

Er vel typisk mmo? Bare lurte :)

 

Også et annet, er i transylvania nå, storkoser meg, men er sånn at jeg vil gjøre alle quest før jeg går videre. Ser at det er mange quest ute på sideveiene, hvordan vet jeg at jeg har gjort alle? Ser det var 6 achievments knyttet til trans, men vet ikke om det inkluderer alle quests

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Et spørsmål bare som er litt mer hardware relatert, krever dette spillet mye. Får 70-80fps i bf3 på ultra. Men når jeg kom inn i kingsmouth hadde jeg rundt 60-70fps med alt på ultra.

 

Er vel typisk mmo? Bare lurte :)

 

Også et annet, er i transylvania nå, storkoser meg, men er sånn at jeg vil gjøre alle quest før jeg går videre. Ser at det er mange quest ute på sideveiene, hvordan vet jeg at jeg har gjort alle? Ser det var 6 achievments knyttet til trans, men vet ikke om det inkluderer alle quests

TSW er svært avhengig av skjermkort når det settes på Ultra, spesielt med SSAO og Tesselation skrudd på. At du får lavere FPS i TSW enn i BF3 er derfor ikke spes overraskende. Ser ikke problemet hvis du har 60-70 fps da. Jeg spiller forresten TSW på en 6 år gammel PC med et 1 år gammelt skjermkort på Ultra med 20-30 fps.

 

Det er ingen bestemt rekkefølge du må gjøre oppdragene i, med noen svært få unntak. Det er bare å gjøre oppdragene i den rekkefølgen som passer deg. ;)

 

Btw, har du kanskje blandet sammen sonene litt? Transylvania er rimelig langt uti spillet og det ser ut som du begynte igår. :D

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Lykke til med det. Tidvis vanskelig å opprette ny karakter på Grim, da den er full. Jeg gav opp etter å ha prøvd i to dager på forskjellige tidspunkt. :p

Hah, jeg finner ikke ut hvordan man skifter server engang.

 

Kjedelig å løpe rundt alene konstant.

 

edit: der fant jeg det ut ^^

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Ser at det er mange quest ute på sideveiene, hvordan vet jeg at jeg har gjort alle?

Tror ikke det er noen oversikt i spillet, men en pekepinne kan være å få explorer achievements'ene. Da må du ha vært mer eller mindre over hele kartet, i hvert området. Siden det ikke er noen typiske quest hubs, så vil man ha større mulighet til å finne flest mulig quests når man har vært de fleste steder ;)

Lenke til kommentar

Takk for alle svar folkens

 

Haha jeg skrev visst feil, mente jeg var i kingsmouth.

 

Digger dette spillet. Folk er vennlige, og det virker som folk er litt eldre, og mer voksen. Ihvertfall de jeg har møtt på, og det kan jeg like. Ble fort lei wow pga rage fra 14åringer etc.

 

Nå gjelder det bare å forstå litt hvordan jeg skal bygge karakteren min

 

Dette blir garantert kjøp etter prøvetida er over. Håper bare det fortsetter å være like godt

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et spørsmål bare som er litt mer hardware relatert, krever dette spillet mye. Får 70-80fps i bf3 på ultra. Men når jeg kom inn i kingsmouth hadde jeg rundt 60-70fps med alt på ultra.

 

Er vel typisk mmo? Bare lurte :)

 

Også et annet, er i transylvania nå, storkoser meg, men er sånn at jeg vil gjøre alle quest før jeg går videre. Ser at det er mange quest ute på sideveiene, hvordan vet jeg at jeg har gjort alle? Ser det var 6 achievments knyttet til trans, men vet ikke om det inkluderer alle quests

TSW er svært avhengig av skjermkort når det settes på Ultra, spesielt med SSAO og Tesselation skrudd på. At du får lavere FPS i TSW enn i BF3 er derfor ikke spes overraskende. Ser ikke problemet hvis du har 60-70 fps da. Jeg spiller forresten TSW på en 6 år gammel PC med et 1 år gammelt skjermkort på Ultra med 20-30 fps.

Ok takk for forklaring, dog et annet spørsmål. Jeg får ikke skrudd på TXAA

 

Har 304.79 Driver, der txaa skal være med, kjører dx11, men det er borte/greyed out i video options. Får bare FXAA.

 

EDIT: Nevermind, måtte visst være inne i spillet for å skru det på. Funker nå :)

 

Hehe, med tessleation på ground og world, og med txaa x4 droppet jeg ned til 50fps :D

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Her er en side med litt om synergiene mellom våpenene:

http://yokaiblog.wikidot.com/guides:weapon-choices

 

Her er en side med en "builder" for TSW

http://www.tsw-builder.com/#00vp

Der kan du sortere på litt mer enn du kan ingame, f.eks på critical, hinder, osv

 

Jeg kjører en build som fokuserer på hinder og criticals - kjører en pistol/elemental build, du kan se den her:

http://chronicle.thesecretworld.com/character/Blackbeard

 

Protip: pass på at du oppgraderer våpen skillene dine før talismanene, hvis den er for lav i forhold til mobben du sloss mot begynner du å gjøre mindre skade (glance)

Lenke til kommentar

Med unntak av Fusang, så spiller det jo ikke noen rolle hvilken server du er på da. ;)

Og derfor er jeg glad jeg er templar på Huldra, så jeg kan nyte godt av den world buffen. :p

 

Etter å ha lekt med blade/pistols en stund kom jeg frem til at det ikke lå for meg, så nå driver jeg og bygger opp AR og håper på at det fungerer bedre. :p

Lenke til kommentar

Kjører en penetrate char for tiden.

Henter ut all slags bonuser for en pentrate hit.

shield..stacking damage multipliers, stacking penetrate damage, hots pr pentetrate, dots pr penetrate osv.

 

Ganske grei. Averager no sånn ca 450dps med litt grønne og litt blå ql10 talismans og holder meg forholsvis greit i i live.

 

Husk at man kan velge seg passives fra hele ab-wheelen. Ikke bare fra der du har våpnenen du bruker.

Bare pass på at de faktisk tilfører noe bonuser til noe du faktisk gjør med dine active skills (som du må velge ut i fra vilken våpen du har)

Lenke til kommentar

Tviler på at auxiliary våpen kommer før nærmere jul. De har jo ikke nevnt noe om de "store pakkene" GnilreG snakker om. Eller har du en link som støtter det du sier GnilreG?

 

Planen er at det første auxiliary våpenet Rocket Launcher skal være tilgjengelig i Issue #2. Det finnes placeholders i spillet for dette allerede. Søk på "XX_" i ability wheel søket.

 

Også et annet, er i transylvania nå, storkoser meg, men er sånn at jeg vil gjøre alle quest før jeg går videre. Ser at det er mange quest ute på sideveiene, hvordan vet jeg at jeg har gjort alle? Ser det var 6 achievments knyttet til trans, men vet ikke om det inkluderer alle quests

Det er ingen achievements knyttet til å løse alle oppdrag i en sone. Kun for totalt antall oppdrag løst.

 

Der kan du sortere på litt mer enn du kan ingame, f.eks på critical, hinder, osv

Jeg kjører en build som fokuserer på hinder og criticals - kjører en pistol/elemental build, du kan se den her:

http://chronicle.the...cter/Blackbeard

 

Bare et obs, hinder builds er ikke likt i dungeons siden det gir bossene immunitet mot crowd control. Det er en counter som teller til 3 per hinder / impair, når den er 3 så er bossen immun mot CC. Impairs er nødvendig for å stoppe angrep som gjør mye skade på tank / gruppa.

 

Greit å tenke på. Folk blir riktignok ikke sure på dette før i nightmare dungeons.

 

Bare å spørre hvis noen lurer på noe som helst i spillet eller trenger hjelp. Ble 100% på ability wheel for noen dager siden som en av de 40 første i verden så driver bare rundt og løser achievements og hjelper newbies i normal dungeons :)

In-game kontakt: Uncarian

Endret av LordjOX
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...