Gå til innhold

Hovefestivalen 2010 på Tromøya i Arendal


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt grei headliner, liker Arcade Fire men synes nok at årets headlinere sammlet sett ikke er så sterke, er muligens på høyde med 2007 og kanskje 2008. Fjorårets blir uansett vanskelig å toppe for min del så. Skulle vel egentlig ønske at Massive Attack hadde blitt erstattet av en litt mer aktuell og større gruppe/artist, feks en metal headliner eller noe med litt mer fart i.

 

Føler i det store og hele at årets festival headlinere er mye lagt opp for "kritikere og kjennere" og mindre for massene. (med unntak av Muse som jeg fortsatt ser på som en av de største bookingene Hove har hatt) Frykter litt at det kommer færre og mindre engasjert publikum i år. Ser også ut som mye av metal fansen kan utebli om det ikke bookes et par bra mellom headlinere. Håper jeg tar feil.

 

Venter spent på hva som kommer fremover, skal vel komme noe sånt som 3-7 mellom headlinere til om man ser på hvor mange man har hatt tidligere år. bør være mye bra da.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Arcade Fire er en helt grei headliner, selvom jeg ikke hopper i taket tror jeg det blir utrolig fett, spesiellt med tanke på denne og andre anmeldelser fra den forige konserten i 08.

 

Er enig med at Massive Attack ikke er noen god headliner, men sånn all over er jeg ganske fornøyd med bookingen hitill.

 

Håper på John Olav Nilsen og Gjengen og Yeasayer som mellomheadlinere :)

 

Ellers kommer det vel ikke fler headlinere?

Lenke til kommentar

Jeg forstår meg virkelig ikke på alle som blir så inn i hampen skuffa hele tida. Eier dere ikke musikalsk sans? Dere vil bare ha metal, metal og mere metal?

Mener du at folk som liker metal ikke har musikalsk sans? neida, skjønner hva du mener :p

 

Forøvrig vil jeg tro det er mange som blir skuffet fordi det hitil bare har blitt annonsert en type metal (metalcore/deathcore). Metal er vel den sjangeren med flest undersjangre, så jeg syns godt det kunne vert litt mer variasjon. Men klaginga er jeg enig i er unødvendig. Den kommer liksom ikke til å endre på noe.

 

Noen som har peiling på ca. hvor mange musikere/band som skal bookes totalt?

Lenke til kommentar

Syntes å ha hørt noe om at de er halvveis i lanseringen nå?

Litt over halvveis. Gjenstår fortsatt 5-6 større mellomheadlinere hvor en av disse skal co-headline sammen med Arcade Fire (mulig vi snakker Kasabian). I tillegg til det gjenstår all hip-hopen samt en rekke mindre band.

 

Kilde`?

 

Dent denne quoten fra webred i Arcade Fire slippposten (http://www.hovefestivalen.no/Default.aspx?articleID=2053)

 

Det er over 20 navn igjen. Bl.a. flere mellomheadlinere innenfor de sjangerne som noen av dere synes det er for lite av. Og da har vi ikke regnet med alle artistene til campingscenen, flekken og hiphop-baren :)
Lenke til kommentar

Syntes å ha hørt noe om at de er halvveis i lanseringen nå?

Litt over halvveis. Gjenstår fortsatt 5-6 større mellomheadlinere hvor en av disse skal co-headline sammen med Arcade Fire (mulig vi snakker Kasabian). I tillegg til det gjenstår all hip-hopen samt en rekke mindre band.

 

Kilde`?

http://www.fvn.no/festivaler/hove/article747181.ece

 

Samt en rekke forumposter av Toffen + litt info jeg har fått kål på :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut :) Eneste jeg stusser over er det virker som at det ikke blir så mye mer metal ut i fra det som står i den artikkelen. Ser for meg at selv om det er booket plenty med metalcore kan mye av metal fansen utebli om det ikke kommer noe 1-2 bra mellom headlinere innenfor andre typer metal. Blir spennende fremover uansett.

 

Tipper (eller håper :p) at de 5-6 mellomheadsa ser ut noe sånt som dette:

 

1-2 Hip-hop (Er mer eller mindre lovet))

1-2 Metal (Må til for metal fansen)

Rise Against (Ser vanskelig ut mtp på de andre tour datoen de har men er lov å håpe)

30 Seconds to Mars (Toffen kikker på disse)

kanskje Kasabian (Var snakk om litt men ser vel dårligere ut nå)

 

har også fortsatt et lite håp om Röyksopp.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg virkelig ikke på alle som blir så inn i hampen skuffa hele tida. Eier dere ikke musikalsk sans? Dere vil bare ha metal, metal og mere metal? Dra på Norway Rock da vel! De har en lineup som blir sterkere og sterkere år for år.

Hove skal gi alle en bit av kaka, og det faktum at det til nå kommer sterke bookinger som ikke er metal tyder vel bare på at "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves"?

 

Jøss, var den ment mot meg? Uansett, jeg er ikke en av de som klager mest. Jeg har skjønt det at Hove booker litt av alt, og syntes det er vel og bra! Bookingene til nå har vært kjempegode for min del. Nå er ikke jeg den som hører på de tyngste metalen, men hadde forventet en metal-headliner som de forrige årene. Men for all del, det gjenstår fortsatt mange artister og det kan komme mye mer bra.

 

Angående Arcade Fire kan jeg ikke si så mye, da jeg aldri har hørt på dme før. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jøss, var den ment mot meg?

Nope, men om du følte deg truffet beklager jeg. Jeg får bare et generelt inntrykk av at folk sutrer alt for mye alt for tidlig bare fordi de ikke får yndlingsbandet sitt på plakaten. Jeg tror festivaler handler litt om det å oppdage ny musikk i stedet for å bare snuse rundt i egen koffert. Jeg har forøvrig ingen yndlingsband på festivalen jeg skal se, men når et band blir annonsert tar jeg en kikk på det, gir det en sjanse og hører om det er noe for meg. Er man innstilt på det er det veldig gøy hvor mye et band kan vokse på en.

Lenke til kommentar

Enig med Haawy, selv om jeg har en del favoritter er jeg først og fremst opptatt av å få en solid og god festival. Noe av det viktigste med en festival er å nettopp å oppdage nye band, og jeg mer at jeg hvert år på Hove har sett bad jeg senere har hørt en god del på. Når det grines fra spesielt metal fans (men også andre) hver gang det annonseres et band de ikke liker blir det slitsomt og leit i lengden. Sammtidig må jeg innrømme at jeg også har blitt skuffet innimellom, feks. synes jeg Massive Attack er en svak og rar headliner, ikke først og fremst fordi jeg ikke "forstår" musikken, men mer pga at de ikke er så store, og etter min mening mindre enn flere av mellomheadlinerne i år. Jeg kommer uansett til å kose meg med de fleste bandene i år :)

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...