Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Fresht! Hvordan var temperaturen?

Temperaturen? laugh.gif

Fint vær i dag, huh..? :tease:

 

 

Nei den var grei den. Litt kjølig, men det var digg siden jeg var så varm. Klarte å holde varmen i shorts og t-skjorte. På slutten av turen var det vel nedi 12 grader ca.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på. Det er vel opprinnelig poenget ja. Si at arbeidsvekt er 100kg i knebøy. Da ville jeg gjort det slik: (jeg har et 5x5 program):

 

10x50kg

7x60kg

5x70kg

3x80kg

2x90kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

Mest sannsynlig ville jeg gitt meg her, etter tre toppsett, kanskje også 2, om vekten var veldig tung. Om jeg klarer mer tar jeg både et 4. sett, og kanskje også et 5. sett. Her har jeg altså kjørt pyramide.

 

Alternativet ville vært noe slikt:

4x70kg

2x90kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

 

Mindre oppvarming, men mer krefter til å ta flere toppsett. Jeg vet ikke hva som er best, i det siste har jeg begynt mer og mer på denne modellen ettersom vekten blir tyngre og tyngre og jeg ikke har "råd" til å slite meg helt ut på oppvarmingen.

 

En blanding:

10x50kg

7x60kg

5x70kg

3x80kg

2x90kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

5x100kg

 

Dette tror jeg ville blitt en alt for stor treningsmengde for kroppen. Forskjellen på de to er kanskje ikke SÅ stor, men den blir stor om arbeidsvekten er veldig tung, gjerne over ens 5RM. Handler jo også om auto-regulering, RPE, å kjenne sine grenser, og ikke ødelegge mer enn kroppen klarer å reparere.

 

Essensen i et 5x5 program er jo 5 reps, ikke 5 sett, etter de første 1, 2 og kanskje 3 settene blir effekten fra hvert sett mindre og mindre. Har ikke kilde på dette her og nå, men er 90% sikker på at Børge har skrevet det i en av artiklene sine, enten den om auto-regulering, RPE eller advanced concept 2.0. Det virker jo også logisk. Jeg tror ikke treningseffekten av 2-3 sett versus 5 sett er noe særlig stor, kanskje den til og med er bedre for 2-3 sett, rett og slett fordi kroppen ikke blir helt kjørt. Mange tenker sikkert "det er jo meningen at den skal bli kjørt", ja, men mikrotrauma (rifter i muskelfibrene) har den jo fått på de første 1-2-3 settene, det er ikke noe poeng i å sparke den mens den er nede.

Lenke til kommentar

Målet er jo også å få i seg så mye proteiner som mulig på deffen også. Skal egentlig ha i meg 3xkroppsvekt, men det klarer jeg ikke alltid.

Nå tar jeg også pyramide med kun ett toppsett også.

 


 

Tok noen kjappe målinger i dag:

 

Mål rundt magen: -6 cm

Mål rundt ræva: -4 cm

Mål rundt lår: -5 cm

 

Dette er antal cm jeg har gått ned siden starten på deff. Må få målt fett % snart også.

Lenke til kommentar

UKE1 (Runde 4)

 

Første trening etter deload.

Dag1:

 

Knebøy:

50

58

60

 

Benkpress:

50

58

60

 

Stående stangroing:

40

48

50

 

+ mage

 

Kommentar:

Digg med litt lettere trening, men det var fortsatt litt tungt.

 

Kutta ut dips nå. Fikk litt vondt i bindevevet i sternum/brystbeinet, så må ta en pause fra dips en periode. Er egentlig ikke meninga å ha ekstra øvelser på programmet, så er usikker på om jeg kommer til å legge inn dips igjen.

 

Deilig å være tilbake igjen etter en ganske lang deloading :D

Lenke til kommentar

Det er nå viktigere å trene så tungt som overhode mulig. Så for all del, kun prøv å press mer og mer vekt, for å spare på mest mulig muskelmasse.

 

Kroppen kvitter seg med det den ikke trenger når du kutter på kaloriene, trener du ikke tungt nok så vil kroppen skjønne at muskler ikke er noe å ha.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Om det er mann, kvinne eller troll er jeg neimen ikke sikker på. Men når man henvender seg til et forum for å spørre om hvordan man bestiller mat på MacDonalds og lurer på hvor man finner gratis psykolog så heller jeg litt mot det siste :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...